کد خبر: ۱۵۳۵۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۹ - ۱۷ فروردين ۱۴۰۱

اقامت اتباع خارجی در ۹ شهرستان استان فارس ممنوع شد

خادمه الرسول سرپرست اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس از ممنوعیت اقامت اتباع خارجی در ۹ شهر استان خبر داد و گفت: شهرهای آباده ،داراب ،فسا، فیروزآباد ،نیریز، فراشبند، رستم، مهر و خنج ممنوعه هستند که اتباع مجاز نیز حق اقامت در این شهرستانها را ندارند.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، محمد علی خادمه الرسول سرپرست اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس عملکرد و برنامه های اجرایی استان در خصوص اتباع و مهاجرین خارجی در سال جاری را بیان و اعلام  کرد:هرچند که موضوع مهاجرت اتباع خارجی کاملا از جنبه های ملی و فرا سرزمینی برخوردار است اما خوشبختانه در استان فارس با توجه به اتفاق نظر و تشریک مساعی دستگاهای متولی عملکرد مناسبی که البته نیاز به ارتقا دارد انجام و برنامه های بهتری نیز پیش بینی شده است.

وی افزود: در حوزه ساماندهی و جمع آوری اتباع خارجی غیر مجاز در سال ۱۴۰۰ بیش از ۵۵ هزار نفر اتباع خارجی غیر مجاز در سطح استان جمع آوری و پس از سیر مراحل اداری به مرزهای شرقی کشور جهت بازگشت به کشور خود اعزام شده‌اند.

خادمه الرسول ادامه داد: هر چند مبادی ورودی استان با استان های همجوار از جمله یزد، کرمان و هرمزگان به صورت مداوم از طریق ۳ گلوگاه ورودی، توقیف خودرو های حامل اتباع خارجی غیر مجاز توسط نیروهای انتظامی و مراجع ذیربط و برخورد قانونی با رانندگان متخلف در حال انجام است ، برنامه ریزی برای افزایش چشمگیر جمع آوری اتباع غیر مجاز انجام و به دستگاه های مربوطه ابلاغ شده است .

سرپرست اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس با بیان اینکه اردوگاه مراقبتی شیراز آمادگی دارد اتباع خارجی که درخواست بازگشت داوطلبانه به کشورشان را دارند پذیرش و به مرزهای خروج از کشور اعزام نماید، از اتباع خارجی غیر مجاز خواست هرچه سریعتر جهت بازگشت داوطلبانه به کشورشان خود را به اردوگاه مراقبتی شیراز معرفی نمایند.

وی خاطرنشان کرد: به کارفرمایان و شهروندان عزیز اعلام می نماییم چنانچه قصد به کارگیری اتباع خارجی را دارند از اتباع خارجی دارای مجوز اقامت و دارای پروانه کار استفاده نمایند.

خادمه الرسول همچنین از ممنوعیت اقامت اتباع خارجی در 9 شهر استان خبر داد و گفت: شهرهای آباده ،داراب ،فسا، فیروزآباد ،نیریز، فراشبند، رستم، مهر و خنج ممنوعه هستند که اتباع مجاز نیز حق اقامت در این شهرستانها را ندارند.
 
سرپرست امور اتباع و مهاجرین استانداری فارس تاکید کرد: در غیر این صورت با متخلفین برابر قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران برخورد خواهد شد و شهروندان عزیز می توانند هر گونه گزارشات مربوط به اشتغال و قاچاق اتباع غیر مجاز و مشخصات رانندگان متخلف حمل کننده اتباع خارجی غیر مجاز را به اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس به شماره ۳۷۲۶۰۰۳۱ داخلی ۲۲۰ گزارش دهند تا اقدام لازم انجام گردد.

انتهای پیام/س

نظرات بینندگان