کد خبر: ۱۵۳۵۲۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۹ - ۱۷ فروردين ۱۴۰۱

رفع معضل آب در روستاها با کار جهادی امکان پذیر است/ همه دستگاه های پای کار گروههای جهادی باشند

استاندار فارس گفت: تلاش های خوبی در زمینه رفع مشکل آبرسانی در مناطق مختلف استان فارس در حال انجام است که جای تقدیر و تشکر دارد اما باید بدانیم معضل آب یک مساله ملی است.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه،محمد هادی ایمانیه استاندار فارس در جلسه قرارگاه جهاد سازندگی و محرومیت زدایی بیان داشت: تلاش های خوبی در زمینه رفع مشکل آبرسانی در مناطق مختلف استان فارس در حال انجام است که جای تقدیر و تشکر دارد اما باید بدانیم معضل آب یک مساله ملی است و بویژه در استان فارس دغدغه های بیشتری در این زمینه وجود دارد و پیش بینی های زیادی در سطح دنیا در خصوص بحران های آبی مطرح می شود.

وی با اشاره به مشکلات موجود در حوزه آب افزود: رفع مشکلات در این زمینه نیازمند حرکت های جهادی و تلاش شبانه روزی است با منتظر ماندن به تزریق اعتبارات و در گیر شدن به فرایند های اداری کار به جایی نخواهد رسید بلکه باید به صورت جهادی اقدام کرد و تدبیر خوبی در سطح کشور صورت گرفته که مشکلات در حوزه آبرسانی در قالب کار و حرکت های جهادی و استفاده از ظرفیت بسیج رفع شود.

ایمانیه اظهار داشت: استان فارس در بسیاری از زمینه ها پیشتاز بوده و در این مساله نیز توقع می رود که جز اولین استان هایی باشیم که بیشترین عملیات اجرایی در روستاها جهت رفع معضل آب را شاهد باشیم و مطمئنا این مساله خواسته اصلی روستانشینان می باشد و حتی میتواند از بروز بسیاری از مشکلات از جمله مهاجرت نیز جلو گیری کند.

نماینده عالی دولت در استان فارس گفت: انتظار داریم که با تلاش همگانی و کار جهادی هر چه سریعتر پروژه های آبرسانی به روستاها را انجام دهید و مدت زمان عملیات اجرایی آن را تا جایی که میتوانند کاهش دهید تا زودتر مردم از این خدمات بهرمند شوند. تجربه موفق خوبی در کار هماهنگ و جهادی داریم که موفقیت آمیز بوده است مانند ایام نوروز که کارهای خوبی در خدمات دهی به مسافران و تلاش در کاهش تصادفات جاده ای انجام شد که با همان کار هماهنگ و جهادی بویژه در هفته دوم نوروز محقق شد.

وعده استاندار فارس برای تجهیز تعدادی گروه های جهادی عمرانی

در ادامه جلسه قرارگاه جهادسازندگی و محرومیت زدایی استان فارس؛ محمد هادی ایمانیه با تجهیز تعدادی از گروه های جهادی عمرانی استان فارس موافقت کرد.

در این جلسه برابر پیشنهادهای صورت گرفته مبنی بر حمایت و پشتیبانی از گروه های جهادی در خصوص تامین البسه جهادگران و همچنین تجهیز ابزارالات مهندسی گروه های جهادی عمرانی، مقرر گردید طی چند ماه آینده هزینه های این پشتیبانی تامین اعتبار شود.

 ایمانیه در این خصوص بیان داشت: با توجه به اینکه هنوز اعتبارات سال جدید به صورت دقیق مشخص نشده لذا  بررسی ها انجام خواهیم داد که از چه طریق و به چه شکلی میتوانیم این اعتبارات را تامین کنیم.

استاندار فارس افزود: البته این تجهیز گروه های جهادی را موافق هستیم و تلاش ها خواهیم کرد و انشالله با کمک همه مجموعه ها پشتیبانی از گروه های جهادی در اولویت باشد. 

اسماعیل قزل سفلی رئیس سازمان بسیج سازندگی  نیز در این جلسه بیان داشت: هم اکنون ۴۴۳۷ گروه جهادی در سطح استان فارس از طریق سامانه اطلس ثبت شده اند و در عرصه های مختلف از جمله عمرانی، علمی، آموزشی، تربیتی، فرهنگی و اجتماعی،  بهداشت و درمان، اشتغال زایی، مقابله با حوادث و بحرانها، کشاورزی، منابع طبیعی، دامپزشکی و ... فعالیت می کنند که بسیاری از گروه ها به صورت تخصصی در حوزه خاصی فعالیت می کنند که یکی از حوزه ها مربوط به امور عمرانی و ساخت ساز مسکن برای محرمان می باشد.

جانشين قرارگاه جهادسازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه فجر استان فارس ادامه داد: تجهیز این گروه های جهادی در تسریع امور و همچنین در پشتیبانی از آنها می تواند نقش آفرین باشد و انتظار داریم از گروه های جهادی عمرانی حمایت شود.

وی با اشاره به این احداث، ترمیم و مرمت پروژه های کوچک  محرمیت زدایی گروه های جهادی فعالیت می کنند، بیان کرد: در سال ۱۴۰۰ گروه های جهادی ۱۳۱۲ طرح را در قالب ۳۴۵ مورد ساخت و ۳۲۷ پروژه تکمیلی و ۶۴۰ مورد مرمت و بهسازی فعالیت و انجام دادند.

قزل سفلی اضافه کرد:در ادامه فعالیت های هدفمند گروه های جهادی، رزمایش خدمت رسانی و محرومیت‌زدایی در اردیبهشت ماه به مناسبت سالروز تاسیس بسیج سازندگی اجرا خواهد شد و بیش از ۶۴۰ گروه جهادی به استعداد بیش از ۱۰ هزار نفر شرکت خواهند کرد و در ۳۴۵ منطقه و نقطه محروم استان فارس در مدت ۱۰ روز مشغول فعالیت خواهند شد.



انتهای پیام/ف
نظرات بینندگان