کد خبر: ۱۵۳۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۴ - ۱۸ فروردين ۱۴۰۱

خسارت سرما به باغ‌ها و مزارع اقلید

سرما به باغ‌ها و مزارع اقلید بیش از ۱۸۶ میلیارد ریال خسارت وارد کرد.
به گزارش سرویس اقتصادی شهرستانهای شیرازه،سید علی آقا میرطالبی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اقلید گفت:سرما به محصولات هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی باغی و بیش از ۱۰ هزار هکتار از اراضی زراعی این شهرستان خسارت زد.

 میرطالبی افزود: کاهش ناگهانی دما در تاریخ‌های ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ و هفتم تا نهم فروردین ماه ۱۴۰۱ محصولات کشاورزی و باغی شهرستان اقلید دچار سرمازدگی شد.

وی اضافه کرد: خسارت وارد شده به مزارع بین ۱۰ تا ۵۰ درصد به میزان ۱۱۳ میلیارد ریال و در باغ‌های شهرستان بین ۲۰ تا ۵۰ درصد به میزان ۷۳۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

میرطالبی گفت: بیشترین خسارت در بخش محصولات زراعی به گندم، جو آبی و دیم و در محصولات باغی به زردآلو، بادام، هلو، گردو، انگور آبی و دیم وارد شده است.

وی از کشاورزانی که مزارع و باغ‌های خود را بیمه کرده اند خواست برای دیریافت خسارت تقاضای خود را به کارگزاران بیمه محصولات کشاورزی ارائه دهند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اقلید گفت: با توجه به شرایط اقلیمی این شهرستان، علاوه بر بیمه محصولات کشاورزی، کشاورزان و باغداران نسبت به تغذیه مناسب اراضی زراعی خسارت دیده اقدام کنند تا بخشی از خسارت‌های ایجاد شده در اثر عوامل جوی جبران شود.

شهرستان اقلید با دارا بودن دشت‌های حاصلخیز بکان و آسپاس از قطب‌های کشاورزی فارس محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ف
نظرات بینندگان