کد خبر: ۱۵۳۵۴۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۱ - ۱۹ فروردين ۱۴۰۱

ساخت ۵ مدرسه و یک اردوگاه دانش آموزی در صدرا

رئیس شورای اسلامی شهر صدرا از ساخت ۵ مدرسه و یک اردوگاه دانش آموزی در این شهر به همت آموزش‌وپرورش فارس، شهرداری این شهر و اداره کل نوسازی مدارس استان خبر داد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، خداکرم فیروزمند در نشست مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس با شورای شهر صدرا، گفت: شورای شهر صدرا در ادامه پیگیری‌های مسائل و مشکلات این شهر و پیرو دستور مدیرکل آموزش و پرورش استان از مدیران متولی دعوت کرد تا در نخستین روز‌های سال جدید پیگیر یکی از مشکلات و خواسته‌های شهروندان صدرا یعنی کمبود مدارس این باشند.

وی افزود: در شهر صدرا بیش از ۲۵ هزار دانش آموز در حال تحصیل هستند که حدود ۸ هزار دانش آموز به دلیل نبود مدرسه در شهر صدرا به ناچار به مدارس شیراز رفته و در آنجا به تحصیل می‌پردازند که این موضوع موجب افزایش هزینه خانواده‌ها شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر صدرا ادامه داد: از این رو تلاش شورای شهر این است که این مشکل را با برنامه ریزی مدون و حمایت مدیرکل آموزش و پرورش استان، رئیس آموزش و پرورش ناحیه دو شیراز، مدیرکل سازمان نوسازی و تجهیز مدارس، سرپرست شرکت عمران صدرا و شهردار این شهر در کوتاهترین زمان ممکن برطرف کند.

فیروزمند خاطرنشان کرد: سازمان نوسازی مدارس استان نسبت به تکمیل دو مدرسه نیمه کاره در فاز یک و فاز دو شهر صدرا اقدام کند، همچنین ساخت دو مدرسه دیگر نیز با کمک خیرین و سازمان نوسازی مدارس امسال در فاز یک و فاز دو این شهر آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه حدود ۷۰۰ دانش آموز استثنایی در صدرا حضور دارند، بیان کرد: به دلیل نبود مدرسه ویژه دانش آموزان استثنایی، خانواده‌های آن‌ها مجبور هستند تا فرزندان خود را به مدارس استثنایی شیراز برده و حتی برای برخی خانواده‌ها امکان تردد به شیراز وجود نداشته و دانش آموز از تحصیل باز می‌ماند که به دستور مدیرکل آموزش و پرورش فارس قرار بر این شد یک مدرسه ویژه دانش‌آموزان استثنایی در صدرا ساخته شود که نیمی از هزینه آن را نوسازی مدارس استان تامین خواهد کرد و زمین مدرسه را نیز شرکت عمران صدرا واگذار می‌کند، همچنین شهرداری صدرا نیز بخشی از هزینه ساخت را متقبل شد.

رئیس شورای شهر صدرا عنوان کرد: یکی از نیاز‌های دانش آموزان شهر صدرا، اردوگاه دانش آموزی است که رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۲ شیراز وعده ساخت یک اردوگاه بزرگ و مجهز در شهر صدرا را اعلام کرده که پس از مشخص شدن زمین آن و واگذاری به آموزش و پرورش، عملیات ساخت اردوگاه توسط ناحیه ۲ بلافاصه آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/ح
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز ، مدرسه ، صدرا
نظرات بینندگان