کد خبر: ۱۵۳۵۶۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۵ - ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
در «شیرازه» بخوانید:

کدام یک از دانشگاه های استان فارس حضوری می شوند؟

بعد ازاعلام ستاد ملی کرونا در رابطه با بازگشایی مراکز آموزشی، دانشگاههای استان فارس چگونگی بازگشایی دانشگاهها و حضور دانشجویان در کلاسهای درس را اعلام کردند.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه،بعد ازاعلام ستاد ملی کرونا در رابطه با بازگشایی مراکز آموزشی، دانشگاههای استان فارس چگونگی بازگشایی دانشگاهها و حضور دانشجویان در کلاسهای درس را اعلام کردند.

دانشگاه شیراز:

مطابق مصوبه‌ ستاد ملی کرونا، برنامه‌ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درمورد توسعه آموزش حضوری دانشجویان و مصوبه‌ هیئت رئیسه‌ دانشگاه در جلسه‌ی مورخ ۱۴۰۱/۱/۱۹، مقرر گردید:

 فعالیت‌های عملی، آزمایشگاهی و کارگاهی دانشجویان تحصیلات تکمیلی برای انجام پایان‌نامه، مطابق دستور العمل‌های قبلی  حضوری خواهد بود و کلاس‌های درس دانشجویان دکتری تخصصی از تاریخ ۱۴۰۱/۱/۲۰حضوری و کلاس‌های درس دانشجویان دکتری از تاریخ ۱۴۰۱/۱/۱۴ تا۱۴۰۱/۱/۱۷ به صورت الکترونیکی است دانشجویان غیربومی متقاضی خوابگاه  از تاریخ ۱۴۰۱/۱/۱۴ درخواست خود را از طریق سامانه‌ی اتوماسیون آموزشی ارسال نماینده آزمون پایان نیم‌سال این دانشجویان حضوری برگزار خواهد شد.

کلاس‌های درس دانشجویان کارشناسی ارشد در دو هفته‌ی پایانی خردادماه ۱۴۰۱ به صورت حضوری خواهدبود و کلاس‌های این دانشجویان یک هفته بعد از زمان اتمام کلاس‌های مقاطع دیگر جهت رفع اشکال و ایجاد آمادگی جهت امتحانات ادامه خواهد یافت. همچنین آزمون پایان نیم‌سال این دانشجویان به صورت حضوری برگزار می شود و دروس عملی دوره‌ کارشناسی در دانشکده‌های مختلف در دو هفته اول خردادماه حضوری برگزار خواهد شد. برنامه‌ زمانی و جزئیات شیوه برگزاری این کلاسها، از طرف دانشکده ها اطلاع‌رسانی می شود.

کلاس‌های( نظری و عملی ) دانشجویان دکترای عمومی ورودی ۱۳۹۶، ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ دانشکده دامپزشکی از تاریخ ۱۴۰۱/۱/۲۰  حضوری برگزار می‌شود‌. جزئیات برنامه‌ حضور و برنامه‌ برگزاری کلاس‌های درس از طریق دانشکده‌ اطلاع‌رسانی خواهد شد.

دانشجویان کارشناسی ورودی ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰به منظور آشنایی با دانشگاه در دوره‌های یک هفته‌ای در دو هفته اول خردادماه در دانشگاه حاضر خواهند شد.

 سایر دروس نظری دانشجویان مقطع کارشناسی همچنان به صورت الکترونیکی ارائه خواهد شد.
تزریق هر سه دوز واکسن کووید۱۹ و داشتن کارت الکترونیکی واکسن کرونا برای ورود به دانشگاه و استفاده از خدمات آموزشی-رفاهی برای تمامی دانشجویان الزامی است.

خواهران و برادران دانشجوی متقاضی خوابگاه باید "فرم خود اظهاری درخواست حضور در دانشگاه و سکونت در خوابگاه" را تکمیل نموده و حداقل یک هفته قبل از حضور، از طریق اتوماسیون آموزشی برای رئیس اداره خوابگاه خواهران (خانم عسکری)  و رئیس اداره خوابگاه برادران (آقای بناکار) ارسال نمایند.

بدیهی است اگر بر اساس مصوبات ستادهای ملی و استانی کرونا تغییراتی در آموزش حضوری ایجاد شود، تصمیمات جدید اطلاع‌رسانی خواهد شد.


دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس:

محمد جامعی  رییس دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس در گفت و گو با خبرنگار این رسانه  در رابطه با بازگشایی مراکز آموزشی  و حضوری شدن دانشگاه فنی حرفه ای استان فارس گفت: ۱۴ فروردین ماه کلاس های عملی و تئوری عملی دانشجویان بومی دانشکده فنی و حرفه ایی به صورت حضوری برگزار شده و دانشجویان غیر بومی از اول اردیبهشت ماه بصورت فضای مجازی استفاده خواهند کرد .

جامعی افزود: فضای مجازی به دو صورت برخط از طریق نرم افزار های اسکای روم  و مورد دیگر  به صورت آفلاین از طریق سامانه سمیاد دانشگاه فنی حرفه ایی امکان استفاده از آموزش ها فراهم کرده است.

وی در پایان تصریح کرد: درصورتی که  مجوزات ستاد ملی  کرونا راداشته باشیم و دستور العمل های ستاد ملی کرونا  به سویی نرود که ما بخواهیم کلاس هارا به صورت مجازی برگزار کنیم همچنین از اول اردیبهشت ماه  برای دانشجویان بومی و غیر بومی کلاسها به صورت حضوری خواهد بود و دانشگاه آزمون های پایانی را نیز  به صورت حضوری برگزار خواهد کرد.


دانشگاه صنعتی شیراز :

هئیت رئیسه دانشگاه صنعتی شیراز شرایط حضور در دانشگاه و استفاده از خوابگاه برای دانشجویان را اعلام کرد:

کلاس های درس دانشجویان مقطع کارشناسی از ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ به صورت حضوری برگزار می‌شود و شیوه درخواست و زمان بازگشایی خوابگاه برای دانشجویان مقطع کارشناسی که نیاز مند خوابگاه هستند متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

آن دسته از دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی( کارشناسی ارشد و دکتری )متقاضی خوابگاه که در مرحله رساله/پایان نامه میباشند ودر اسفند ماه ۱۴۰۰ در خوابگاه ساکن بوده اند‌.پس از تکمیل و ارسال فرم جدید اسکان خوابگاه،از ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ می‌توانند در خوابگاه ساکن شوند. فرم مذکور در اطلاعیه بعدی در اختیار دانشجویان قرار خواهد گرفت.

بزودی اطلاعیه دیگری  در خصوص تاریخ برگزاری حضوری کلاسهای درس دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی صادر خواهد شد.



دانشگاه پیام نور فارس:

دستورالعمل ارایه دروس و فعالیت‌های آموزشی در نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۱_۱۴۰۰دانشگاه پیام نور استان به شرح ذیل جهت استفاده دانشجویان ابلاغ گردید:

کلیه کلاس‌های مقطع دکتری به صورت حضوری برگزار و دروس عملی و بخش عملی دروس عملی- نظری به صورت حضوری برگزار می‌شود.
امتحانات پایان ترم همه مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به صورت حضوری خواهد بود.
جلسات دفاع از پایان‌نامه و رساله با حضور دانشجو و هیات داوران به صورت حضوری برگزار می‌شود.
تبصره ۱: در صورتیکه استاد راهنما، مشاور و داور از اعضای مرکز مجری یا مراکز همجوار نباشند به تشخیص و موافقت مدیرگروه منطقه/ استان می‌تواند به صورت الکترونیکی در جلسه دفاع حضور داشته باشد. 
تبصره ۲: جلسات پیش دفاع رساله دانشجویان دکترای تخصصی به تشخیص مرکز مجری می‌تواند به صورت الکترونیکی برگزار ‌شود.

جلسات آزمون جامع کتبی دانشجویان دوره دکتری به صورت حضوری و آزمون جامع شفاهی به تشخیص مرکز مجری در حد امکان به صورت حضوری برگزار شود.

کلاس‌های نظری مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مطابق با بخشنامه شماره۵۴۸۰۵/۳/د مورخ ۱۴۰۰/۱۰/۱۵ با توجه به ارائه دروس به صورت استانی به صورت الکترونیک اجرا شود. درعین حال اساتید برای رفع اشکال و موارد پژوهشی در مراکز وواحدهای دانشگاه حضور دارند.

در صورت تغییر شرایط ناشی از شیوع کرونا و بر اساس ابلاغیه‌های ستاد ملی مدیریت کرونا، حسب مورد تصمیم گیری خواهد شد.


 انتهای پیام/ف


نظرات بینندگان