کد خبر: ۱۵۳۵۷۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۸ - ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس:

۸هکتار از اراضی شهرک صنعتی ملوسجان جهت واگذاری آماده می شود

هاشمی با اشاره به درخواست های متقاضیان برای سرمایه گذاری در شهرک صنعتی ملوسجان گفت:آماده سازی ۸هکتار زمین در این شهرک صنعتی در برنامه قرار می گیرد.
به  گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، سید مصطفی هاشمی در بازدید از شهرک هاي  صنعتی ملوسجان و دارويي در شهرستان بیضا دستوراتی در راستای  حفظ و نگهداری از زیرساخت ها و امکانات این شهرک صنعتی صادر کرد.

وی همچنين  از طرح ویژه نظارت و پایش ساخت وساز طرح های صنعتی خبر داد وگفت:در این طرح ساخت وسازها بررسی و درصورتی که متقاضیان بر اساس برنامه زمان بندی اقدام نکرده باشند ،اراضی آنها بر اساس قانون ،فسخ و به سرمایه گذاران دیگر واگذار می شود.

هاشمی بر اهتمام ویژه به منظور تعیین تکلیف قرارداد های راکد تاکید کرد و گفت:در اين زمينه فسخ قراردادهاي راكد با جديت انجام خواهد شد.

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس در ادامه با اشاره به درخواست های متقاضیان برای سرمایه گذاری در این شهرک صنعتی گفت:آماده سازی ۸هکتار زمین در این شهرک صنعتی در برنامه قرار می گیرد.

وی در ادامه بااشاره به واگذاری امور راهبری شهرک صنعتی به شرکت خدماتی بر تلاش واهتمام بیشتر شرکت خدماتی به منظور حفظ و نگهداری از تاسیسات و زیرساخت های شهرک صنعتی تاکید کرد.

هاشمی همچنین در بازدید از تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی ملوسجان با بیان اینکه به زودی این تصفیه خانه فاضلاب تحویل شرکت خدماتی می شود، اظهار کرد: در شهرك صنعتي ملوسجان 73قرارداد واگذاري زمين منعقد شده و 39واحد توليدي و صنعتي با اشتغال افزون بر 900نفر در مرحله بهره برداري قراردارد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی فارس همچنين در بازدید از شهرک صنعتی دارویی بیضا با بیان اینکه ایجاد زیرساخت ها با هدف فراهم کردن بستر لازم برای استقرار واحدهای تولیدی و صنعتی در شهرک صنعتی دارویی بیضا در اولویت قراردارد گفت: باتوجه به نزدیکی این شهرک صنعتی به مرکز استان،یکی از گزینه های مهم  سر ریز سرمایه گذاری شیراز، است.

وی در ادامه تامین برق و آب را مهترین نیاز زیرساختی این شهرک صنعتی دانست وگفت:در این زمینه مذاکره هایی  با شرکت آب منطقه ای فارس و شرکت های برق منطقه ای و توزیع برق شیراز انجام شده که امیدواریم با تعامل و همکاری این مجموعه ها بتوانیم با تامین این زیرساخت ها ،واگذاری زمین را آغاز کنیم. 

این مقام مسئول با بیان اینکه ایجاد این شهرک صنعتی با هدف هدایت سرمایه گذاران مرکز استان که با نبود زمین صنعتی  جهت اجرای طرح های خود در مركز استان ، روبرو شده اند ،در دستور کار قرار گرفته است،گفت: شهرک صنعتی دارویی در فاز نخست در ۲۰۰هکتار برای استقرار همه گروه های صنعتی بویژه صنایع دارویی در نظر گرفته شده است که  در فاز دوم نیز ۲۰۰هکتار دیگر به مساحت فعلی اضاف می گردد  و در فازهاي بعدي قابل توسعه تا یک هزار هكتار خواهد بود. 

هاشمي افزود:با تكميل زيرساخت ها و واگذاري اراضي و و استقرارواحد هاي توليدي و صنعتي ،شهرك صنعتي دارويي بيضا به يكي از شهرك هاي صنعتي مطرح استان  و كشور تبديل مي شود.

مدير عامل شركت شهرك هاي صنعتي فارس  اضافه كرد: با بهره برداری در فاز نخست در اين شهرك صنعتي  بیش از ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی مستقر خواهند شد که پیش بینی می شود در این واحدها برای افزون بر پنج هزار نفر اشتغال پایدار ایجاد شود.

وی در پایان با بیان اینکه رویکرد اصلی ایجاد این شهرک صنعتي ، استقرار صنایع مرتبط با دارويی  و تجهیزات پزشکی و نيز فراوري  گیاهان دارویی است، گفت :در برخی از زون هاي  این شهر ک نیز بر اساس  ضوابط استقرار واحدهای صنعتی، سایر صنایع مستقر خواهند شد.


انتهای پیام/س
نظرات بینندگان