کد خبر: ۱۵۳۵۸۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
ناله‌هایی که در امواج خروشان دریای عمان خاموش می شود؛

کوتاهی شهرداری چابهار در محافظت از منطقه ‏شنا ممنوعه/ چه کسی پاسخگوی فوت 3 شهروند در دریا بزرگ است؟

سه تن از اعضای یک خانواده در حالی در دریا بزرگ چابهار جان باختند، که منطقه فوق حوزه استحفاظی شهرداری بوده، و باید علاوه بر نصب علائم هشدار دهنده، یک مامور از شهرداری یا ورزش و جوانان برای عدم حضور شهروندان به این منطقه شنا ممنوع، حضور می داشت.
به گزارش شیرازه، شمار زیادی از هموطنان همه ساله چابهار را مقصد گردشگری خود انتخاب کرده تا از آب و هوای بهاری و سواحل زیبای آن لذت ببرند. در این میان برخی هنگام بازگشت به خانه، خاطره خوشی به همراه ندارند.

در این رهگذر ناله خانواده های داغدار، سال هاست در صدای امواج خروشان دریای عمان خاموش می شود، گویا این ناله ها به گوش مسئولان نمی رسد تا به طور جدی تدابیر و تمهیدات لازم را برای پیشگیری از بروز این سوانح اتخاذ کنند تا دیگر شاهد غرق شدن مسافران و یا شهروندان بومی استان در دریا نباشیم و همگان به هشدارها توجه کرده و با پرهیز از شنا در مناطق ممنوعه جان خود را در معرض خطر قرار ندهند.

وداع تلخ مادر با همسر و فرزندان

سه نفر از اعضای یک خانواده بر اثر غرق‌شدگی در ساحل صخره‌ای دریابزرگ چابهار جان باختند.

ماجرا از این قرار بود این خانواده مشهدی هنگام مراجعه به دریابزرگ و حین بازی کودکانشان بودند که برادر کوچک‌تر هنگام بازی در ساحل بر اثر موج دریا به داخل آب هدایت و بعد از آن خواهرش سریعا به طرف دریا می‌رود و غرق می شود، بلافاصله پدر و مادر هم برای نجات فرزندان خود به دریا می‌زنند که متاسفانه پدر هم غرق ولی مادر نجات پیدا می‌کند.

پس از اعلام خبر این واقعه پرسنل اورژانس چابهار در محل حاضر شدند و پس از ساعتی جستجو پیکر بی‌جان ۲ نفر از غرق شدگان توسط تیم‌های امدادی بندرچابهار پیدا و تیم غریق نجات در حال جست و جوی دختر هشت ساله شد.

کوتاهی شهرداری چابهار در محافظت از منطقه شنا ممنوعه

حسن مصفا، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار ما پیرامون حادثه تلخ غرق شدن سه تن از اعضای یک خانواده در محدوده دریای بزرگ شهرستان چابهار، بیان کرد: منطقه فوق در اختیار و حوزه استحفاظی شهرداری می باشد که باید یکسری از علائم و هشدارها را نصب می کرد، افزون بر آنکه همیشه اعلام کرده ایم یک مامور از شهرداری و ورزش و جوانان در آن حیطه حضور داشته باشد و اجازه ورود افراد به این محدوده را ندهد.

وی افزود: از آنجایی که امواج در این محدوده متفاوت و دریا وضعیتی به مراتب بدتر دارد و کسی نمی تواند وارد آب شود؛ این مسافران هم در آب نرفته بلکه در کنار ساحل بوده اند که موج، فرزند آنها را به دریا برده و سایر اعضا برای کمک می روند اما چون اطلاعات امدادی و غریق نجاتی نداشته اند در امواج گرفتار، و این حادثه رخ داده است.

بروز تلفات به علت عدم نظارت از سوی شهرداری

این مسئول اضافه کرد: شهرداری باید اقدام به فنس کشی محدوده فوق کرده و شرایطی ایجاد کند که در کنار ساحل دریا هم مردم نتوانند بروند، زیرا رفتن کنار ساحل هم خطرناک است به ویژه در مواقعی که هوا طوفانی و دریا موج دارد.

وی تاکید کرد: متاسفانه نظارتی از سمت شهرداری که آن منطقه تحت پوشش آنها است، صورت نگرفته، و ما هرساله شاهد تلفات در آن منطقه هستیم.

مصفا ادامه داد: حضور پایگاه امداد و نجات هم در این منطقه الزامی نیست، چرا که منطقه شنا ممنوع است، پایگاه ها باید در مناطقی استقرار پیدا کنند که منطقه شنا باشد، و به افرادی که دچار غرق شدگی می شوند خدمات ارائه کنند؛ بر این اساس در منطقه شنا ممنوعه لزومی برای ایجاد پایگاه نیست، و باید با فنس کشی و نصب تابلوهای هشدار دهنده مانع حضور مردم در آن محدوده شوند.

برای پیگیری این موضوع خبرنگار ما تماس های مکرری با شهردار چابهار داشت که تلفن همراه وی خاموش بود، همچنین علیرغم تلاش برای برقراری ارتباط با مسئول اداره ورزش و جوانان این شهرستان نیز " لعل بخش امیری، رئیس اداره ورزش وجوانان" پاسخگوی تلفن همراه خود نبود.

‏پایگاه خبری عصرهامون در راستای رفع مطالبات و دغدغه مردم آماده دریافت ‏پاسخ متولیان امر در این خصوص می باشد‎.

انتهای پیام/‎ح
نظرات بینندگان