کد خبر: ۱۵۳۵۹۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
امام جمعه موقت شیراز:

افغانستانی، ایرانی، سوری با وحدت در برابر دشمن مقاومت می‌کنند

رضوی اردکانی با اشاره به اینکه افغانستانی، ایرانی، سوری همه باید در برابر دشمن یک قدرت باشیم، افزود: باید محکم و با وحدت در برابر دشمن مقاومت کنیم.
به گزارش  سرویس سیاسی شیرازه، مراسم هفتمین روز شهادت شهدای حرم مطهر رضوی، شهیدان حجت الاسلام اصلانی و دارایی با حضور جمعی از افغانستانی های مقیم شیراز در مسجد جامع سعدی شیراز  به همت سپاه ناحیه احمدبن موسی (ع) شیراز برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابو فاضل رضوی اردکانی امام جمعه موقت شهرستان شیراز ضمن تشکر از برگزاری این مراسم، گفت: این دو شهید از روحانیون فداکار، مردمی، جهادی و خدمتگزار بودند که ناجوانمردانه به دست یک انسان مست شده، یک حیوان درنده به شهادت رسیدند.

با مطالعه تاریخ وهابیت می‌بینیم در بدو ظهور جنایات فجیعی را داشته اند

وی با اشاره به اینکه مکتب وهابیت یک مکتب انگلیسی ساز است، افزود: زمانی محمد بن عبدالوهاب در عربستان ظهور کرد و مورد حمایت انگلیسی ها قرار گرفت که با مطالعه تاریخ وهابیت می‌بینیم در بدو ظهور جنایات فجیعی را داشته اند.

رضوی اردکانی ادامه داد: انگلیسی ها، همیشه به دنبال کینه توزی هستند تا مسلمانان را به جان هم بیاندازند، از این رو در بین شیعیان سید محمد باب را علم کردند تا خود را امام زمان معرفی کند و در بین سنی ها وهابیت را، که با تفسیرهای خود رای و خارج از عقل و منطق که به داد توحید و خداشناسی برسند لذا این دو نیز باعث جنایات در تاریخ شدند.

فرقه ضاله وهابیت ستون پنجم و جاسوس اسرائیل هستند

خطیب جمعه موقت شیراز  با اشاره به بنیانگذاری وهابیت در عربستان سعودی با اتاق فکری در لندن، ابراز داشت: سید محمد باب در بین شیعه و محمد بن عبدالوهاب در اهل سنت هر دو از یک صندوق بیرون آمدند تا بین شیعه و سنی اختلاف بیاندازند، لذا قدرت روحانیت جلوی این اختلاف افکنی را گرفت هرچند هنوز فرقه ضاله وهابیت که ستون پنجم و جاسوس اسرائیل هستند، هنوز وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه مدینه با حمایت عربستان جهت پرورش وهابی تشکیل شده است، افزود: این دانشگاه، شعبه هایی در آفریقا و آسیا تشکیل داد که متاسفانه در پاکستان به علت فقر این کشور توانستند مدارس علمیه شهری درست کنند و بر اساس تعالیم غیر منطقی وهابیت یک عده را با هدف کشتن مسلمانان پرورش دهند که خروجی آن القاعده و داعش شد.

برادران اهل سنت در قسمت مرزی کشور ما زندگی می‌کنند و مشکلی با شیعه ندارند

رضوی اردکانی به برادری شیعه و سنی در ایران اشاره و اظهار کرد: جمعیت زیادی از برادران اهل سنت در قسمت مرزی کشور ما به صورت برادرانه زندگی می‌کنند و مشکلی هم با شیعه ندارند و می‌بینیم در جبهه‌های جنگ ایران جمعی از برادران سنی به شهادت رسیدند و بسیاری از شیعیان اسلام نیز در افغانستان به درجه رفیع شهادت نائل شدند لذا وهابیت نمی‌خواهد این اتحاد و همدلی باشد.

مؤسس مدرسه علمیه اهل البیت شیراز با اشاره به اینکه حزب الله ریشه در مردم دارد، افزود: قرآن و اهل بیت در کنار هم حزب الله را تشکیل دادند که توانسته بزرگترین وحشت در اسرائیل را ایجاد کند و این اتفاقات در محبت و مهمان‌نوازی مردم ایران هیچ تاثیری ندارد.

حجت الاسلام رضوی اردکانی با اشاره به اینکه مردم افغانستان در طول تاریخ بزرگترین خدمات را به شیعه کردند، افزود: سقوط بنی امیه به همت افغانستان بود، لذا اکنون بیداری و هوشیاری ما با توجه به سخنان مقام معظم رهبری می‌تواند نقشه های دشمن را خنثی کند.


وی با اشاره به اینکه افغانستانی، ایرانی، سوری همه باید یک قدرت باشیم در برابر دشمن، افزود: می بایست محکم و با وحدت در برابر دشمن مقاومت کنیم.

امام جمعه موقت شهرستان شیراز با اشاره به اینکه، این حرکت، نیرو و قدرت در جمهوری اسلامی همه بخاطر خون شهدا است، گفت: شهدا برنده شدند و ما بازنده ایم زیرا خداوند در قرآن کریم می‌فرمایند: خداوند مشتری است و کسانی که  در راه خدا می‌جنگند، می‌کشند و هم کشته می‌شوند، در بهشت جای میگیرند  و اولین قطره ای که از شهید بر زمین جاری می‌شود تمام گناهان آنان برطرف می گردد که در سه کتاب از جمله قرآن، تورات و انجیل آن را سند کرده است.


انتهای پیام/ف
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، افغانی
نظرات بینندگان