کد خبر: ۱۵۳۵۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۶ - ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
برای اولین بار در کشور برگزار می‌شود؛

اجتماع پانزده‌ هزار نفری دختران و پسران روزه‌دار در برنامه‌ی«نَمک پروردگانِ حَسنی»

هیچ‌کس از صف طولانی نانوائی‌ها، آش و حلیم، زولبیا و بامیه و... قبل از مغرب و خلوتی جدی و محسوس خیابان‌ها در ساعات بعد از افطار چیزی نمی‌گوید؛ آن را به پای دین‌داری مردم و پایبندی آن‌ها به روزه و انجام دستور الهی نمی‌گذارد!اما با دیدن برخی پست‌ها و مطالب منتشر شده در فضای مجازی یا برخی مظاهر، بر طبل ناامیدی و دین‌گریزی جامعه می‌کوبند.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه،هیچ‌کس از صف طولانی نانوائی‌ها، آش و حلیم، زولبیا و بامیه و... قبل از مغرب و خلوتی جدی و محسوس خیابان‌ها در ساعات بعد از افطار چیزی نمی‌گوید؛ آن را به پای دین‌داری مردم و پایبندی آن‌ها به روزه و انجام دستور الهی نمی‌گذارند، اما با دیدن برخی پست‌ها و مطالب منتشر شده در فضای مجازی یا برخی مظاهر، بر طبل ناامیدی و دین‌گریزی جامعه می‌کوبند.

 این شرایط، فارغ از لزوم عمق‌بخشی به باورها ‌و اعتقادات مذهبی، ضرورت پرداختن صحیح به نمادها و مظاهر دین‌داری و پایبندی اکثریت جامعه به دستورات شرعی در فضاهای ترویجی و تبلیغی  را یادآور می‌شود.

 از پیش از رمضان سال قبل، براساس بررسی‌ها و مطالعات صورت‌گرفته، جمعی از جوانان دختر و پسر، با هدایت و محوریت معاونت اجتماعی سپاه فجر استان فارس، درصدد اجرای برنامه‌ای متفاوت و جذاب برای کودکان، نونهالان و نوجوانان برآمدند که نتیجه‌ی برنامه‌ریزی‌ صورت‌گرفته، حضور حدود ۲۵۰۰ نفر از روزه‌اولی‌ها و روزه کله‌گنجشکی‌ها در برنامه‌ی مهمون کوچیکا بود که در رمضان ۱۴۰۰ اجرایی شد.

برنامه‌ای که سردار یداله بوعلی فرمانده سپاه فجر فارس، در آئین اختتامیه آن گفت: امروز بهترین روز دوران خدمت من بوده است...


سعید رستگار، مدیر سبک زندگی معاونت اجتماعی سپاه فجر با بیان اینکه برنامه مهمون کوچیکا که امسال به «مهمونی ماه خدا» تغییر اسم داده، با هدف خاطره‌سازی ویژه کودکان روزه اولی و روزه کله‌گنجشکی و نوجوانان پسر روزه‌اولی،برگزار میشود، افزود: این کودکان روزه اولی در مسابقات و چالش‌هایی جذاب شرکت می‌کنند و با ارسال تصویر، ویدئو و متن، فعالیت‌های خودشان را ثبت کرده و از امتیاز برخوردار می‌شوند و در پایان هر روز، آثار منتخبین از طریق کانال و شبکه‌ی فارس منتشر  و برگزیدگان از جوایز نفیس برخوردار می‌شوند.


رستگار ادامه داد: موفقیت برنامه‌ی سال قبل باعث اِقبال سایر دستگاه‌ها و مجموعه‌های استان فارس شد و با مشارکت در تنها برنامه‌ای که با رویکرد ایجابی و ترویجی نسبت به معارف ماه مبارک طرح‌ریزی شده، تا الان ۱۵۰۰۰ نفر از سراسر  استان فارس درسایت http://Mahenoor.i ثبت‌نام کرده و در فعالیت‌های روزانه‌ی برنامه مهمونی ماه خدا شرکت می‌کنند.

 محمدجعفر دوستدار، معاون اجتماعی سپاه فجر در ادامه با اشاره به اینکه "مهمانی ماه خدا" یک فرایند مثبت‌نگر و انگیزه‌بخش برای نسل پاک و بی‌آلایش است، عنوان کرد: نسلی که درصورت فهم صحیح مبانی دینی، در آینده در انتخاب سبک زندگی مبتنی بر آموزه‌های دینی و ملی با مشکلات کم‌تری مواجه می‌شوند و در نتیجه کاهش آسیب‌های اجتماعی را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: در نیمه‌ی ماه مبارک رمضان و هم‌زمان با میلاد کریم اهل‌بیت علیهم‌السلام، پانزده هزار شرکت‌کننده در سراسر استان با حضور در جشن میلاد و سفره های افطاری‌ ساده‌ای که با همت خود آن‌ها پهن خواهد شد، پانزده روز بندگی خالصانه‌ی خدا را جشن می‌گیرند و در شهر شیراز، حرم حضرت احمد ابن موسی علیهماالسلام، میزبان روزه‌اولی‌ها و روزه‌کله‌گنجشکی‌های شیرازی در برنامه‌ی «نَمک‌ پروردگانِ حَسنی» خواهد بود.

معاون اجتماعی سپاه فجر در پایان اظهار کرد: دستگاه‌های مختلفی از جمله اداره کل امور اجتماعی استانداری، شهرداری شیراز، شهرداری صدرا، کمیته‌ی امداد امام خمینی(ره)، صدا و سیمای مرکز فارس، سازمان تبلیغات اسلامی، اداره کل اوقاف و امور خیریه، تولیت آستان احمدی و محمدی و اقشار مختلف بسیج برای ترویج این معروف به صحنه آمده‌اند و در این مسیر نقش‌آفرینی موثری خواهند داشت تا حرف استاندار فارس در شورای استقبال از ماه رمضان که گفته بود برنامه مهمونی ماه خدا، دلی است و دستگاه‌ها باید از این کار حمایت جدی داشته باشند، محقق شود.

لازم به ذکر است متقاضیان برای شرکت در  "برنامه‌ی مهمونی ماه خدا" کافی‌است به آدرس سامانه‌ی هوشمند http://Mahenoor.i مراجعه و در برنامه‌ها و چالش‌هایی که به اعضا پیامک می‌شود، شرکت نمایند.

بهترین محتواهای ارسالی از طریق بخش‌های مختلف برنامه‌های صدا و سیمای فارس پخش و برگزیدگان از جوایز جذاب بهره‌مند خواهند شد.

ضمن اینکه همه‌ی شرکت‌کنندگان،«لوح قهرمان ماه» را با امضای آیت‌الله دژکام، نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه‌ی شیراز و همچینن ایمانیه استاندار فارس دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام/ف
نظرات بینندگان