کد خبر: ۱۵۳۶۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۴ - ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
بسته ویژه حوادث«شیرازه»؛

از دستگيری قاتل۵۱ ساله در زرين‌ دشت تا به دام افتادن جاعل هویت زنانه در اینستاگرام

مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث «شیرازه» مشاهده کنید.
به گزارش سرویس حوادث شیرازه،مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث «شیرازه» مشاهده کنید.

دستگيري قاچاقچيان و كشف ترياك در داراب

فرمانده انتظامی استان از کشف 203 کیلو مواد مخدر از نوع تریاک در بازرسی از سواري پژو 405 در محور مواصلاتي داراب-شيراز خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبيبي ، اظهار داشت: در راستاي طرح مبارزه با سوداگران مرگ، شب گذشته مأموران انتظامي حين ايست و بازرسي مقطعي و کنترل خودروهای عبوری در محور داراب-شيراز به یک سواري پژو 405 مشكوك و دستور ایست دادند که راننده بدون توجه  اقدام به فرار کرد.

وي افزود: ماموران انتظامي شهرستان داراب پس از طی مسافتی تعقیب و گریز موفق شدند با اقدامات فني و تخصصي خودرو مذكور را توقيف و راننده و سرنشين را نيز دستگير كنند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بيان اينكه در بازرسی از اين خودرو 203 کیلو تریاک کشف شد، تصريح كرد: قاچاقچيان پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شدند.

سردار حبيبي خاطر نشان كرد: پلیس استان فارس با هوشیاری و اشراف اطلاعاتی قاطعانه با مخلان امنیت مقابله کرده و اجازه فعالیت‌های مجرمانه به قاچاقچیان و سوداگران مرگ را نخواهد داد.

جرثقيل 50 ميلياردي روانه پاركينگ شد

جانشين فرمانده انتظامي استان گفت: جرثقيل 50 ميلياردي قاچاق كه از مبادي غيرقانوني وارد كشور شده بود توسط ماموران پليس شهرستان فراشبند توقيف شد.

سردار يوسف ملك‌زاده ، اظهار داشت: ماموران پليس آگاهي شهرستان فراشبند حين كنترل محورهاي مواصلاتي به یک كاميون کشنده حامل یک دستگاه جرثقيل مشکوک و آن را براي بررسي بيشتر متوقف کردند.

وي بيان كرد: در بررسي اوليه مشخص شد كه براي انتقال اين جرثقيل فاقد پلاك راننده هيچ گونه مدارك و اسناد گمركي ندارد و از مبادی غیرقانونی وارد کشور شده است.
جانشين فرمانده انتظامي استان با بيان اينكه ارزش محموله مکشوفه برابر نظر کارشناسان 50 میلیارد ريال برآورد شده است، تصريح كرد: در اين خصوص راننده براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد.

واژگوني پژو پارس با 2 كشته و 2 مجروح

رئيس پليس راه شمالي استان گفت: در پي واژگوني سواري پژو پارس در محور مواصلاتي خومه‌زار-ماهور 2 نفر در دم فوت و 2 سرنشين نيز مجروح و راهي بيمارستان شدند.

 عبدالهاشم دهقاني ، اظهار داشت: در پي اعلام مركز فوريت‌هاي پليسي 110 مبني بر وقوع يك فقره تصادف منجر به فوت در محور مواصلاتي خومه‌زار-ماهور، بلافاصله ماموران انتظامي به همراه عوامل امدادي به محل مورد نظر اعزام شدند.

وي عنوان داشت: در بررسي صورت گرفته مشخص شد سواري پژو حامل 5 سرنشين به دليل تخطي از سرعت مطمئنه از جاده منحرف و واژگون شده است.

رئيس پليس راه شمالي استان با بيان اينكه در اين حادثه 2 نفر فوت و 2 سرنشين نيز مجروح و راهي بيمارستان شدند، گفت: به رانندگان توصيه مي‌كنيم در هنگام رانندگي از عجله و شتاب بي مورد پرهيز کرده و از رانندگي با حالت خستگي و خواب آلودگي نيز جداً خودداري كنند.

متهمان تحت تعقیب در شیراز روانه دادسرا شدند

فرمانده انتظامي شيراز از دستگيري 54 متهم و محکوم تحت تعقيب طي 72 ساعت گذشته در اين شهرستان خبر داد.

 فرج شجاعی ، بيان كرد: در راستای اجراي حكم قضائي مبني بر دستگيري محكومان متواري و تحت تعقيب و به جهت حساسيت موضوع و ممانعت از قانون گريزي هنجارشكنان اجتماعي، اين ماموريت به صورت ويژه در دستور كار اين فرماندهي قرار گرفت.

وي ادامه داد: ماموران پليس اين شهرستان با انجام کارهاي فني و پليسي موفق به شناسايي مخفيگاه اين افراد در نقاط مختلف شهر شيراز شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز با بيان اينكه در این خصوص مأموران انتظامي با هماهنگي دستگاه قضائي طي چند عمليات غافلگيرانه موفق شدند 54 نفر از محكومان و متهمان متواري و تحت تعقيب را دستگير كنند، گفت: افراد دستگير شده براي سير مراحل قانوني روانه دادسرا شدند.

پلمب 26 واحد صنفي متخلف در کازرون

فرمانده انتظامي کازرون از پلمب 26 واحد صنفي متخلف به علت عدم رعايت قوانين و مقررات صنفي در اين شهرستان خبر داد.

 اسماعیل زراعتیان ، در تشريح اين خبر اظهار داشت: در راستاي ساماندهي صنوف، طرح نظارت و كنترل بر اصناف توسط ماموران اداره نظارت بر اماكن عمومي پليس امنيت عمومي اين شهرستان به مدت 48 ساعت با حداكثر توان و بهره مندي از امكانات اجرا شد.

وي بيان داشت: در اين مدت از 70 واحد صنفي به صورت محسوس و نامحسوس بازديد که تعداد 26 واحد به علت عدم رعايت قوانين و مقررات مربوطه پلمب شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان کازرون با اعلام تداوم و تشديد اين گونه اقدامات كنترلي و نظارتي پليس، از شهروندان خواست؛ در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفي، موضوع را سريعا به مركز فوريت‌هاي پليسي 110 اعلام کنند.

دستگیری جاعل هویت زنانه در اینستاگرام توسط پلیس مرودشت


فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت از دستگیری نوجوانی که با جعل هویت زنانه اقدام به راه اندازی یک صفحه اینستاگرامی کرده بود خبر داد.

 فرشید زینلی ، در تشریح جزئیات این خبر بیان داشت‌: چندی پیش یک شهروند مرودشتی با مراجعه به پلیس فتا بیان كرد شخصي ناشناس از طريق اينستاگرام اقدام به ارسال پيام به اقوام وي كرده و خود را به عنوان خواهر 16ساله من معرفي و بيان نموده با شخصی به هویت(م- س) ازدواج کرده‌ام و اين موضوع موجب هتک حيثيت و ايجاد مشکلات عديده‌اي براي خانواده شده است.

وی افزود: كارشناسان پلیس فتا رسيدگي به موضوع را به صورت ويژه در دستور كار خود قرار دادند و با تحقیقات تخصصی موفق شدند متهم که پسر نوجوانی بود را شناسایی و دستگیر كنند.
فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت بیان داشت: متهم در تحقیقات اوليه و مواجه شدن با ادله و مستندات پليس به بزه ارتکابی و جعل هویت اعتراف و انگيزه خود را علاقه به اين دختر جوان عنوان كرد.

 زینلی با بيان اينكه متهم براي رسير مراحل قانوني روانه دادسرا شد، تصريح کرد: آمارها نشان مي‌دهد که افرادي با جعل هويت، شامل نام و جنسيت در اين فضا هميشه در کمين بوده و هدف آنان از آشنايي با اشخاص چيزي جز فريب و سوء استفاده نبوده است و براين اساس از کاربران درخواست مي‌شود اطلاعات شخصي خود را با ديگران به اشتراک نگذاشته و به آنان اعتماد نکنند.

اين مقام انتظامي به کاربران فضای مجازی توصیه کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه موضوع را به پلیس فتا از طریق سایت www.cyberpolice.ir گزارش دهند.

دستگيري قاتل 51 ساله در زرين‌دشت
 
فرمانده انتظامي شهرستان زرين‌دشت از شناسایی و دستگیری قاتل در کمتر از 12 ساعت خبر داد.

 حمیدرضا صالحی فرد ، اظهار داشت: روز گذشته در پی اعلام مرکز فوریت‌های پليسي 110 مبنی بر وقوع يك فقره قتل با اسلحه در يكي از محلات شهرستان زرين‌دشت، بلافاصله بررسی موضوع در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: مأموران پس از بررسی صحنه و تحقیقات پلیسی دریافتند فردي به علت اختلاف ملكي با مقتول 43 ساله درگير و با اسلحه برنو وي را به قتل و متواري شده است.

فرمانده انتظامي زرين‌دشت ادامه داد: مأموران پليس اقدامات فني و تخصصي خود را آغاز و در يك عمليات غافلگيرانه موفق شدند در كمتر از 12 ساعت قاتل را در اطراف كوه‌هاي اين شهرستان شناسايي و دستگير كنند.  

 صالحي‌فرد با بيان اينكه در بازرسي از مخفيگاه متهم يك قبضه اسلحه برنو و تعدادي مهمات مربوطه كشف شد، تصريح كرد: قاتل براي سير مراحل قانوني روانه دادسرا شد.

اين مقام انتظامي خاطر نشان كرد: شهروندان اختلافات و دعاوی خود را از طريق مراجع قانونی پیگیری کنند تا از بروز این گونه حوادث تلخ و ناگوار پیشگیری شود.

فوت موتورسوار در ارسنجان

فرمانده انتظامی ارسنجان از تصادف مرگبار يک دستگاه موتورسيکلت با  تیر برق در عصر روز گذشته خبر داد و گفت: راكب در این حادثه جان خود را از دست داد.

 محمدعلی فرهادی ، در تشريح این خبر عنوان کرد: روز گذشته در پي اعلام مركز فوريت‌هاي پليسي 110 مبني بر وقوع يك فقره تصادف منجر به فوت در سطح شهرستان، بلافاصله عوامل پلیس راهور به همراه عوامل امدادي به محل اعزام شدند.

وی عنوان داشت: ماموران در بررسي‌هاي اوليه مطلع شدند يک دستگاه موتورسيکلت در حال تردد بوده که به دليل سرعت غيرمجاز با تیر چراغ برق برخورد كرده است.

فرمانده انتظامی ارسنجان با بيان اينكه متاسفانه در اين حادثه راکب 34 ساله بر اثر شدت ضربه وارده به سر فوت كرد، عنوان داشت: استفاده از كلاه ايمني و رعايت قوانين و مقررات رانندگي مي‌تواند از وقوع بسياري از تصادفات ناگوار جلوگيري کند.
                                                                               .
شکارچیان غيرمجاز با 68 قطعه پرنده دستگیر شدند

فرمانده انتظامی لارستان از دستگیری 2 شکارچی غيرمجاز و کشف 68 قطعه پرنده خبر داد.

 سیدمحمد یوسفی ، اظهار داشت: ماموران پلیس امنیت عمومی لارستان با اقدامات پليسي مطلع شدند تعدادی شکارچی غیر مجاز اقدام به شکار و زنده‌گیری پرندگان کم یاب و قیمتی كرده‌اند و با يك سواري پژو 405 در محورهاي مواصلاتي در حال تردد هستند كه بررسي موضوع را در دستور كار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران انتظامي سريعا پس از هماهنگي با مقام قضائي به محورهاي مواصلاتي اعزام و موفق شدند سواري پژو 405 متعلق به شكارچيان را توقيف و راننده و سرنشين را نيز دستگير كنند.

فرمانده انتظامی لارستان ادامه داد: در بازرسی از اين خودرو 68 قطعه پرنده از نوع طرقه، عروس هندی و فیشر که به صورت غیر قانونی شکار شده بودند کشف شد.

 یوسفی با بيان اینکه در این رابطه 2 نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، از مردم خواست به منظور حفظ محیط زیست در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه مراتب را بلافاصله با تلفن 110 به پلیس گزارش كنند.

انتهای پیام/س

نظرات بینندگان