کد خبر: ۱۵۳۶۱۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۶ - ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
معاون جهاد کشاورزی فارس خبر داد:

تامین و ابلاغ اقساط جدید تسهیلات "بند الف" بخش کشاورزی فارس

صبوری پور با اشاره به قراردادهای عاملیت وزارت جهاد کشاورزی با بانک های عامل و تامین اعتبار از سوی سازمان هدفمندی یارانه ها و ترکیب منابع بانکی گفت: اقساط جدید تسهیلات بند الف تبصره 18 قانون بودجه سال 1400 بخش کشاورزی به بانک های عامل این استان ابلاغ شد.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، جعفر صبوری پور از تامین و ابلاغ اقساط جدید تسهیلات "بند الف" بخش کشاورزی فارس  خبر داد و با اشاره به قراردادهای عاملیت وزارت جهاد کشاورزی با بانک های عامل و تامین اعتبار از سوی سازمان هدفمندی یارانه ها و ترکیب منابع بانکی گفت: اقساط جدید تسهیلات بند الف تبصره 18 قانون بودجه سال 1400 بخش کشاورزی به بانک های عامل این استان ابلاغ شد.

وی افزود: این اقساط شامل قسط سوم تسهیلات بانک کشاورزی به مبلغ 3338 میلیارد ریال، قسط دوم صندوق کارآفرینی امید به مبلغ 521 میلیارد ریال و قسط اول بانک توسعه تعاون به مبلغ 501 میلیارد ریال است.

به گفته صبوری پورامکان معرفی 1.5 برابری مبالغ مذکور با میزان تقریبی 6540 میلیارد ریالی طرح ها به بانک های عامل فراهم شده است.

معاون جهاد کشاورزی فارس  در ادامه ابراز کرد: استان فارس با رایزنی های ملی بالاترین سهم را در بین استان ها به میزان 5.62 درصد از اعتبارات بند الف وزارت جهاد کشاورزی به خود اختصاص داده است که با این ابلاغ جدید مبلغ 8376 میلیارد ریال از اعتبارات مذکور تخصیص یافته که حدود 80 درصد سهمیه استان را شامل می شود.

وی ادامه داد: تاکنون از محل اقساط قبلی این اعتبارات در دو بانک کشاورزی و صندوق کارآفرینی امید، 216 طرح به مبلغ 8157 میلیارد ریال معرفی شده، که 26 طرح به مبلغ 1013میلیارد ریال پرداخت و 17 طرح به مبلغ 1598میلیارد ریال مصوب و آماده عقد قرارداد و 69 طرح به مبلغ 2552 میلیارد ریال به دلایل مختلف عودت و مابقی با توجه به زمان معرفی در مراحل بررسی بانکی، تشکیل پرونده و تصویب هستند.

صبوری پور با بیان اینکه با توجه به اطلاع رسانی های قبلی طرح های قابل توجهی در سامانه سیتا ثبت نام شده است، افزود: طرح های قابل معرفی به بانک های عامل به صورت سرمایه ای و برای توسعه زنجیره ارزش و صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی، گلخانه و گیاهان دارویی، شیلات و دام و طیور و دامپزشکی است.

این مقام مسئول در جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه سود تسهیلات سرمایه ای با توجه به نوع طرح و برخوردار یا غیر برخوردار بودن منطقه از 10 تا 14 درصد محاسبه می شود، بیان کرد: تسهیلات سرمایه گردش برای بخش دام، طیور و شیلات نیز با سود 12 درصد پرداخت می شود.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه طرح های ثبت نام شده تا هفته آتی در کارگروه اقتصادی این سازمان بررسی و به منظور ارسال به کمیته استانی بند الف تبصره 18 مصوب می شوند، گفت: این کمیته ذیل شورای برنامه ریزی و توسعه استان و به ریاست معاون اقتصادی استاندار است؛ طرح ها پس از تصویب نهایی به بانک های عامل معرفی می شوند.

صبوری پور ضمن تقدیر از همکاری مدیریت های جهاد کشاورزی شهرستان ها، شعب بانک های کشاورزی و صندوق های کارآفرینی در سطح استان تاکید کرد: با توجه به معرفی رابط های شهرستانی به منظور استفاده به موقع و مناسب  از منابع تجهیز شده و بررسی پرونده و رفع مشکلات با متقاضیان، جلسات به صورت هفتگی برگزار می شود.

انتهای پیام/س

نظرات بینندگان