کد خبر: ۱۵۳۶۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۹ - ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
در گفتگو با شیرازه مطرح شد:

گرد و غبار پدیده غالب هوای استان تا اوایل هفته آینده

کارشناس هواشناسی اداره کل استان فارس گفت :دمای هوا طی سه شب آینده تغییرات محسوس و قابل توجهی نخواهد داشت و برای شنبه شب و به خصوص یکشنبه شب آینده یعنی پس از عبور سامانه مقداری کاهش دما را خواهیم داشت
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه،محسن علیمردانی کارشناس هواشناسی اداره کل استان فارس در گفت گو با خبرنگار این رسانه‌گفت:بر اساس بررسی آخرین نقشه‌ها امواج ناپایدار از اوایل هفته اینده پدیده غالب هواشناسی بر روی استان خواهد بود که وزش باد در بعد از ظهرها، و افزایش ابر در سطح استان و پدیده گرد و غبار را تا شنبه در استان پیش بینی میشود البته وزش باددر آخر هفته عمدتا بعد از ظهرها خواهد بود و بیشترین شدت آن  هم در مناطق شرق و شمال شرق استان است.


علیمردانی گفت: همچنین احتمال رگبارهای بهاری و بارش پراکنده نیز بسیار محتمل می باشد اما حجم و مقدار این بارشها بسیار کم و خفیف می باشد.


علیمردانی در ادامه خاطرنشان کرد: گرد و غبار در بیشتر نقاط استان به خصوص در نیمه غربی و جنوبی بیشتر خواهد بود البته میزان غلظت آن در طی روز بسیار وابسته به وزش باد می باشد بطور مثال  برای روز چهارشنبه  بعد از ظهر  به غلظت آن افزوده خواهد شد.


وی بیان کرد:بارشهای پراکنده در غالب نقاط استان محتمل می باشد که البته احتمال وقوع آن در بعد از ظهرها بیشتر است اما در این بارشها اصلا میزان و شدت زیاد حتی متوسط هم نخواهد داشت و میشود گفت در صورت وقوع بسیارخفیف خواهد بود.


 این کارشناس هواشناسی در پایان اظهار داشت: دمای هوا طی سه شب آینده تغییرات محسوس و قابل توجهی نخواهد داشت و برای شنبه شب و به خصوص یکشنبه شب آینده یعنی پس از عبور سامانه مقداری کاهش  دما را خواهیم داشت که میتوان گفت بین 3 تا 8 درجه کاهش هم طی این دو شب دور از انتظار نیست ( البته با بروز شدن نقشه ها طی روزهای آتی به اطمینان بیشتری نسبت به پیش بینی آن خواهیم پرداخت.)


انتهای پیام/ف
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، هواشناسی
نظرات بینندگان