کد خبر: ۱۵۳۶۲۵
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۴ - ۲۴ فروردين ۱۴۰۱

سپاه فجر و مدیریت شهری شیراز برای محرومیت زدایی همکاری کردند

فرمانده سپاه فجر فارس با اشاره به رشد بسیار سریع جمعیت کلانشهر شیراز، لزوم به کارگیری همه ظرفیت‌ها و اتخاذ تصمیماتی منسجم در راستای محرومیت زدایی و ممانعت از ایجاد و تشدید محرومیت‌ها را متذکر شد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه ،یدالله بوعلی فرمانده سپاه فجر  استان فارس در مراسم امضای تفاهم‌نامه ۳ جانبه بین شورای شهر، شهرداری و سپاه فجر برای رفع محرومیت‌ها با گرامیداشت یاد شهدا و ماه مبارک رمضان اظهارداشت: باید با تصمیم منسجم اقداماتی را برای رفع محرومیت‌ها انجام دهیم. 

وی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه در محل شورای شهر و پیام آن گفت: پیامش روشن و مشخص است یعنی ظرفیت سپاه به کمک شورای شهر بیاید و قرارگاه احمدبن‌موسی هم تفاهم‌نامه‌ای که می‌نویسد یک تفاهم‌نامه یک طرفه است یعنی قرار نیست برای سپاه از امکانات شورا و شهرداری بهر‌ه‌ای ببرد. 

فرمانده سپاه فجر استان فارس با بیان اینکه قرارگاه احمدبن‌موسی هیچ مسئولیت و ماموریتی در قبال برنامه‌های سپاه خارج از این جغرافیا ندارد، افزود:  صددرصد ماموریت و رسالت این قرارگاه رفع محرومیت و کمک به رفع محرومیت در شهر شیراز است و هیچ مسئولیتی ندارد. 

بوعلی با بیان اینکه قرارگاه به کمک شورا برای رفع محرومیت آمده و نیامدیم تفاهم‌نامه‌ای بنویسیم که معامله‌گونه باشد، بیان کرد: هیچ تقاضایی در ماموریت قرارگاه و این تفاهم نامه نخواهد بود. 

وی با بیان اینکه گزارش مطرح شده از سوی قرارگاه قابل راستی‌آزمایی است، تصریح کرد: شورای شهر و شهردار باید از این ظرفیت استفاده کنند تاکنون ۸۰۰ میلیارد هزینه شده است. 

فرمانده سپاه فجر استان فارس با بیان اینکه ۳ قرارگاه در کشور است که تنها مشهد و شیراز اجتماعی است، گفت: یکی از مسئولیت‌های شهرداری ساماندهی معتادان متجاهر و کمک به جمع‌آوری آنها است که در این راستا نیز ظرفیتی از سپاه را کامل  و رایگان در اختیار شهر شیراز قرار دادیم. 

وی با بیان اینکه ۱۶ میلیارد برای آماده‌سازی اردوگاه هزینه شده و هیچ ریالی از شهرداری گرفته نشده است، گفت: وظیفه پاسداری خود می‌دانم که اگر کاری از عهده‌ام برآید انجام دهم و در این راه یک ریال هم از سپاه مرکز نگرفتم، قول گرفتم اما هنوز پول نگرفتم. 

 بوعلی با بیان اینکه ظرفیت استانداری و ستاد مبارزه با مواد مخدر و خیرین پای کار آمده گفت: ما به این نتیجه رسیدیم که به عنوان سپاه از ظرفیت سایرین برای کمک به شورای شهر استفاده کنیم چراکه شهر شیراز نماد استان و کشور است خوب نیست که چنین باشد. 

وی با بیان اینکه همه برای صیانت از سومین حرم وظیفه دارند نه فقط شهرداری شیراز، افزود: تاکنون ۴_ ۵ قرارگاه تشکیل شده است تا سایر ظرفیت‌ها پای کار بیاید؛ قرارگاه احمدبن‌موسی که نواحی سپاه و مناطق شهرداری مجری تصمیمات این قرارگاه هستند، یک قرارگاه صیانت از سومین حرم در سطح فرمانداری شیراز و یک قرارگاه با همین عنوان در سطح استان تشکیل شده است.  

فرمانده سپاه فجر افزود: باید این واقعیت را بپذیریم و از حق مردم دفاع کنیم که شیراز شهری مهاجرپذیر است که جمعیت آن تصاعدی و غیرطبیعی رو به افزایش است البته این می‌تواند فرصت باشد ولی آیا سرانه خدمات برابر همین به شهرداری داده می‌شود؟ 

وی افزود: باید از نمایندگان مطالبه شود برای شهرهایی که افزایش غیرطبیعی دارند هزینه مضاعف ببینند تا شهردار از درآمدی که حق مردم آن شهر است در امور دیگر هزینه نکند؛ شورای شهر شیراز نیز این امر را مطالبه کند و نمایندگان هم دفاع کنند تا اعتباری اضافه داده شود و پاسخگوی ظرفیت توسعه شهر باشد. 

 بوعلی با بیان اینکه همه نقاط شیراز باید در خور نام این شهر باشد، گفت: باید از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی اعتباری به سمت مناطق محروم بیاوریم تا تعدیل در هزینه‌کرد برای دیگر نقاط برقرار شود و هنر شورای شهر و شهردار این باشد از ظرفیت‌هایی که توجیه دارد، استفاده کند. 

وی در پایان عنوان کرد: همه باید دست به دست هم دهند و کمک کنند تا اتفاقی مثبت رخ دهد و مردم نیز به این امر اذعان کنند؛ باید در حوزه میدانی و عملیاتی اتفاقی بیفتد و آنچه مهم است این است که گرهی از مشکلات مردم باز شود.

انتهای پیام/ف
نظرات بینندگان