کد خبر: ۱۵۳۶۲۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۳ - ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
مدیر مخابرات منطقه فارس فارس در پاسخ به شیرازه:

عدم پاسخگویی سامانه ۱۱۷ به دلیل سرقت ملزومات و تجهیزات مخابراتی است

ایزدی با بیان اینکه تنها راه حل این پوشش دهی اضافه کردن دکل می‌باشد که ما در صدد مکان یابی و نصب انها هستیم ، افزود:هر چند در برخی نقاط اقدام به راه اندازی سایت کرده ایم، اما هم استانی ها و شهروندان با کارشکنی هایی که انجام داده اند مانع از پیشرفت کار میشوند.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، فرشید ایزدی مدیر مخابرات منطقه فارس در پنجمین دوره از سلسله نشست های مدیران پاسخگو با بیان اینکه هدف شرکت مخابراتی ایران به خصوص منطقه فارس خدمت‌رسانی است، تصریح کرد:به همین خاطر سعی کرده‌ایم با تمام کمبودهایی که وجود دارد بهترین خدمت رسانی را انجام دهیم اما منکر مشکلات هم نیستیم و قرار است در این نشست خبری کم و کاستی ها و مشکلات از سمتواصحاب رسانه عنوان شود تا ما نیز برای آن راهکاری یافته و در در صدد حل  مشکلات برآیم.

وی در ادامه به ارائه گزارشی از عملکرد این شرکت پرداخت و افزود: در سال گذشته در زمینه تلفن ثابت ۲۶هزار و ۸۰۰ شماره را منصوب کرده ایم، یعنی تجهیزات جدید به استان آمد و نصب شد که از این تجهیزات جدید و منصوبه قبلی حدود ۳۳ هزار و ۹۳۸ شماره تلفن جدید تلفن ثابت در استان فارس دائر شد.

ایزدی با اشاره به اینکه  در سال ۱۴۰۰ قریب به ۳۴۰۰۰  شماره تلفن ثابت جدید در سطح استان فارس راه اندازی کرده ایم، اظهار کرد:با توجه به اینکه پروژه تلفن ثابت نیاز به حفاری، کابل کشی و مراحل مختلفی دارد، بسیار زمان بر است و این عدد قابل توجهی است که در سال گذشته دائر شده است.

مدیر مخابرات منطقه فارس در ادامه عنوان کرد: در حال حاضر یک میلیون و ۵۸۰  هزار شماره تلفن ثابت در سطح استان مشغول به کار است.

وی با بیان اینکه ۲۷۱ کیلومتر فیبر نوری برون شهری در سطح استان کار شده است اظهار کرد بخش عمده‌ای از این فیبرهای نوری آنهایی هستند که تحت عنوان  پروژه های خدمات اجباری از طرف دولت ابلاغ می شوند و اپراتورها اجرا می کنند در همین راستا ما نقاطی را انتخاب کرده‌ایم که بیشترین پوشش و کمترین امکانات را داشته باشند.

ایزدی در ادامه  اضافه کرد: در حال حاضربرای ۲۴ هزار مشترک در استان فارس می‌توانیم فیبر نوری ایجاد کنیم که از این تعداد حدود ۷ هزار و ۲۶۰ مشترک فعال داریم که ۲۳۸۹ مشترک در سال گذشته اجرا شده اند که در این زمینه در سطح کشور رتبه چهارم را کسب کرده‌ایم.

مدیر مخابرات منطقه فارس، با بیان اینکه برنامه و هدف شرکت مخابرات این است که تمام مشترکین باند پهن را به سمت نسل جدید  تلفن های پر سرعت ببرد،گفت:در همین راستا وزارتخانه و دولت پروژه بزرگی به  نام ۲۰ میلیون پورت پر سرعت را به مخابرات و اپراتورها ابلاغ کرده است که در فاز اول ۵ میلیون پورت آن در برنامه قرار گرفته است و مقرر گردیده مابقی تا انتهای دولت سیزدهم به بار بنشیند.

 وی همچنین درخصوص تعداد سایت های همراه اول عنوان کرد: در سطح استان فارس حدود یک هزار و ۸۴۵ سایت همراه اول داریم که از این تعداد ۵۵۷ مورد در شیراز و مابقی در شهرستانها قرار دارند و در سال گذشته نیز ۷۱ سایت جدید به این مجموعه اضافه شده است.

در ادامه ایزدی به سوالات برخی از خبرنگاران پاسخ گفت.

خبرنگار شیرازه در ابتدا ضمن گلایه از فشل بودن سیستم اداری شرکت مخابرات و درخواست رسیدگی مدیر عامل مخابرات منطقه فارس، به عدم پاسخگویی سامانه خرابی تلفن(۱۱۷)،عدم آنتن دهی در برخی نقاط شهرستان شیراز، نبود دکل های مخابراتی و مکان یابی مناسب از سوی شرکت مخابرات منطقه فارس اشاره کرد و از ایزدی خواستار پاسخ به این مطالبات مردمی شد.

مدیر عامل شرکت مخابرات منطقه فارس در این راستا با بیان اینکه سامانه مردمی ۱۱۷ اتوماتیک می باشد و تمام مکالمات و صحبت‌ها ضبط میشود، عنوان کرد: در بعضی از نقاط که شهروندان جواب نمی گیرند به دلیل سرقت هایی است که انجام می شود و تعداد زیاد این سرقت ها باعث شده که برای تامین ملزومات زیرساختی با مشکل مواجه شویم و گاه باعث گردد که شهروندان در دریافت پاسخ با تأخیر یا عدم پاسخگویی مواجه شوند.

وی در خصوص عدم آنتن دهی در برخی نقاط شهرستان شیراز و دیگر شهرها اظهارکرد : در شهر شیراز نقاطی وجود دارند که به عنوان نقاط کور محسوب می شوند و نیاز است که در آن مکان ها سایت اضافه شود، در همین راستا یک مجوز برای ۲۴ نقطه و یک مجوز برای ۱۴ نقطه از سمت شورای شهر و شهرداری صادر شده پس در دوره جدید شورا، مشکلی تاکنون نداشتیم و با تعامل کارها انجام شده، قرار است تامین زیرساخت و ملزومات صورت گیرد تا نقاط کور شهر شیراز نیز مرتفع و مشکل شهروندان حل گردد.

ایزدی با بیان اینکه تنها راه حل این پوشش دهی اضافه کردن دکل می‌باشد که ما در صدد مکان یابی و نصب انها هستیم ، افزود:هر چند در برخی نقاط اقدام به راه اندازی سایت کرده ایم، اما هم استانی ها و شهروندان با کارشکنی هایی که انجام داده اند مانع از پیشرفت کار میشوند و این نشئت گرفته از ترسی است که از امواج این دکل ها دارند اما بنده در همین جا اعلام می کنم که سازمانهای متولی و سازمان انرژی اتمی تشعشعات حاصل از این سایتها را اندازه گیری کرده و استاندارد لازم را به ما اعلام می نمایند پس هیچ جای نگرانی وجود ندارد.

 مدیر مخابرات منطقه فارس به برخی از نقاط کور شهر شیراز از جمله خیابان ارم و بلوار جمهوری و چند نقطه دیگر اشاره کرد و گفت: هر چقدر تلفن و خطوط همراه از دکل دور باشند تلاش بیشتری برای موج یابی می کنند در نتیجه نیاز به امواج بیشتری برای آنتن دهی است.

میزان تشعشعات موجود در استان براساس ارزیابی‌های صورت گرفته توسط متخصصین کمتر از استاندارد است.

 عبدالعلی کریمی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس نیز در ادامه این نشست بیان کرد: بر اساس آمارهای میدانی و آزمایش‌های صورت گرفته توسط متخصصان میزان تشعشعات موجود در استان و شهر شیراز کمتر از میزان استاندارد بوده است.

وی اضافه کرد: این در حالی است که استان فارس مشکلاتی در زمینه ارتباطات جاده‌ای داشته و باید زمینه توسعه ارتباطات در جاده‌های استان فراهم شود.

معاون استاندار فارس افزود: برخی از نقاط جاده‌های استان فارس با مشکلات متعدد ارتباطی مواجه اند و باید زمینه توسعه برای بهبود شرایط موجود در استان فراهم شود تا استان کمترین مشکل را در ارتباطات جاده‌ای داشته باشد.

کریمی تاکید کرد: در راستای برطرف کردن مشکلات احتمالی جاده‌های جدید استان فارس نظیر آزادراه شیراز-اصفهان نیز سلسله جلساتی با حضور دستگاه‌های متولی برگزار شده تا پس از بهره برداری از این محور مواصلاتی استان شاهد کمترین مشکل در حوزه ارتباطات بود.

به گفته این مقام مسئول در استانداری فارس تمامی دستگاه‌هایی که به هر صورت با مردم در ارتباط هستند باید زمینه افزایش پاسخگویی به مطالبات مردمی را فراهم نموده تا خدمات دولت به گوش مردم برسد.

کریمی در پایان تصریح  کرد: مخابرات استان فارس به علت ارتباط مستمر و تنگاتنگ با مردم باید سطح ارتباطات خود را با مردم در جهت پاسخگویی افزایش داده تا زمینه افزایش رضایت مردم از این دستگاه نیز افزایش یابد.

انتهای پیام/س
نظرات بینندگان