کد خبر: ۱۵۳۶۳۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۶ - ۲۵ فروردين ۱۴۰۱
شیرازه گزارش می دهد:

شناسايی نخبگان جوان مهم ترین اقدام رسالتی امور جوانان فارس

تاثیرگذارترین قشر جامعه یعنی جوانان در طول سال‌های گذشته متولی چندان مقتدری نداشته‌اند و همین امر سبب‌شده برنامه‌ها در حوزه جوانان آن‌طور که باید پیش نرود. هر روز به تعداد جوانان جویای‌کار افزوده می‌شود.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، مهمترین و کارآمدترین قشر هر جامعه‌ای جوانان هستندو تاثیرگذارترین قشر جامعه یعنی جوانان در طول سال‌های گذشته متولی چندان مقتدری نداشته‌اند و همین امر سبب‌شده برنامه‌ها در حوزه جوانان آن‌طور که باید پیش نرود.

 هر روز به تعداد جوانان جویای‌کار افزوده می‌شود و آمارهای بیکاری در کشور نگران‌کننده است. در مقابل،  قیمت خرید یا اجاره مسکن هم سر به فلک زده و جوانان همان‌طور که نمی‌توانند به تهیه مسکن اقدام کنند از ازدواج نیز سر باز می‌زنند و این روند دو مینووار ادامه دارد. اگر ازدواجی صورت نگیرد، شاهد فرزندآوری نیز نخواهیم بود و این روند پیری جمعیت کشور را سرعت می‌بخشد.


رهبر معظم انقلاب: امروز فرصت ساختن آینده کشور برای جوانان است

اما توجه رهبر معظم انقلاب به جوانان، دغدغه همیشگی ایشان بوده و می‌توان گفت در طول تاریخ انقلاب اسلامی و پیش از آن نیز هیچ مسئولی به این میزان به به دنبال بها دادن به جوانان نبوده است. بیانات مقام معظم‌ رهبری  در دیدار با جوانان و نامه‌های ایشان به جوانان جهان گواه این موضوع است.
ایشان مهر ماه سال ۹۶ در دیدار با نخبگان علمی کشور، جوانان را امید تحقق اهداف کشور خواندند و فرمودند: «جوان‌ها از فرصت استفاده کنید. امروز فرصت برای شما هست که بتوانید آینده‌ی کشورتان را بسازید. من همیشه وقتی در بین جوان‌ها هستم - بخصوص جوان‌های نخبه- در درجه اوّل، احساس شکر می‌کنم؛ شکر خدای متعال؛ ما بِکُم مِن نِعمَةٍ فَمِنَ الله؛ (۲) شما نعمت خدا هستید برای ما؛ عطیّه‌ی الهی برای دلسوزان نظام محسوب می‌شوید. برای ما -کسانی که عمر طولانی گذرانده‌اند- شما جوان‌ها حقیقتاً یک لطف الهی و نعمت الهی هستید؛ شکر. دوّم امید؛ به آینده‌ی کشور اهمّیّت می‌دهیم؛ به افقی که در مقابل چشممان هست اهمیت می‌دهیم؛ شما را که انسان می‌بیند، امیدوار می‌شود به اینکه این آینده، آن‌چنان که امید و آرزو داشتیم ان‌شاءالله تحقّق پیدا خواهد کرد.»

اما افق رهبر معظم انقلاب برای امید به نسل جوان، تنها به جوانان کشور محدود نمی‌شود و ایشان تحقق عدالت و سعادت در جهان را به دستان جوانان همه سوی عالم می‌دانند همچنین رهبر معظم انقلاب همواره در خصوص جوانان دغدغه هایی داشتند که در سال های اخیر مضاعف شده است، این دغدغه ها معمولا توسط ایشان در مناسبت های خاص تبیین و تکرار می شود و به انواع مختلفی بیان می گردد، در این پژوهش تلاش شده تا با حذف موارد تکراری ، موارد منحصر به فرد از توصیه های ایشان درباره جوانان احصاء گردد.

این موارد عبارتند از اشتغال جوانان، ناامیدکردن جوانان از انقلاب، جهاد کبیر وظیفه ی جوانان، جلوگیری از آمریکا پسند شدن جوانان، انس با قرآن و معنویت، نگرانی از تاثیر سوء فضای مجازی، نگرانی از تاثیر سوء فضای مجازی، استقلال جوانان، اطمینان به خلاقیت جوانان، جوانان؛ افسران جوان جنگ نرم، امید به آینده جوانان، اعتماد به نفس ملی در جوانان، اعتماد به جوانان مومن انقلابی، مصون سازی فرهنگی، به کار گرفتن جوانان،‌علاج کار کشور ، اهمیت ورزش و الگوسازی، کتابخوان شدن جوانان، جذب جوانان به نماز جمعه، انقلابی بار آوردن جوانان، مطالعه اسناد لانه جاسوسی و جنایات آمریکا، حفظ روحیه جهادی، مهاجرت نخبگان، مرعوب غرب نشدن، نا امیدی از آینده، فراموشی خاطرات انقلاب، نکوبیدن جوانان اتقلابی به نام افراطی گری، خروج از انفعال در فضای مجازی، اردوهای مختلط به بهانه رفع افسردگی، عدم سخت گیری بر تشکل های انقلابی جوانان، ازدواج جوانان،  وظیفه در قبال انقلاب، است.


 خبرنگار شیرازه ۲۴ فروردین ماه در گفت گو با سرپرست معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان فارس به اقدامات پیش رو  امور جوانان جهت بهبود وضعیت آشفته حوزه جوانان پرداخت.

 محمد مهدی سرفراز شکوهی سرپرست معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان فارس در پاسخ به سوال  اقدامات پیش رو اداره کل جوانان در سال ۱۴۰۱ گفت:مهم ترین اقدام در این ۵۵ روز دوره جدید تصدی معاونت جوانان اداره کل ورزش و جوانان اتفاق افتاده احیا و باز تعریف ستاد ساماندهی امور جوانان استان و  شهرستانها است و به نحوی برنامه ریزی کردیم  که در سال ۱۴۰۱ هر ده روز یک بار ستاد ساماندهی امور جوانان  شهرستان را به ریاست فرماندار همان شهر و با حضور معاون جوانان اداره کل جلساتی را داشته باشیم. 

سرفراز شکوهی در ادامه افزود: این جلسات  با سر فصل رویکرد بررسی موانع و مشکلات ازدواج و اشغال جوانان  در همان شهرستانی که ستاد برگزار می‌شود  دسته بندی و ظرفیت های شهرستان را در حوزه اشتغال را پیگیری و در قالب یک نامه  دستور جلسه ایی  خدمت استاندار ارسال می‌شود.

بنابه گفته این مقام مسئول، در حوزه شهرستان ها ۳ ستاد  در شهرستان جهرم و شیراز و زرقان برگزار شده و در هفته آینده ستاد ساماندهی مرودشت را خواهیم داشت و به تدریج سعی می‌کنیم جلساتی را در سال ۱۴۰۱  در تمام شهرستان های استان فارس برای ساماندهی امور جوانان طی و برگزار کنیم.
همچنین یک جلسه در حل مشکلات با حضور معاون امور جوانان وزیر وریاست استاندار محترم  در استانداری فارس و برگزار کنیم که در آن جلسه مقرر شد ستاد استانی هر یک ماه یک بار با حضور استاندار محترم و بایک دستور کار مشخص برگزار شود  

سرپرست معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان فارس بیان کرد: اولین ستاد استانی۱۴۰۱ هم در اوایل اردیبهشت ماه با دستور کار بررسی  وضعیت شرکت های دانش بنیان استان فارس خواهیم داشت که در این جلسه استانی مسائل به صورت بالادستی و با حضور مدیران کل دستگاه ها بررسی و تشکیل می‌شود و مصوبات آن  برای تمامی دستگاه های مربوطه لازم اجرا خواهد بود و مسائل به صورت گزارش و عملکردی ونظارتی توسط معاونت امور جوانان پیگیری میشود و به اصحاب رسانه اطلاع رسانی خواهد شد.

سرفراز شکوهی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ جلسات باز آشنایی و باز دعوت سمن هابرگزار شده تصریح کرد: تا کنون از یکصدو هفتادویک سمنی که در معاونت جوانان اداره کل ورزش جوانان فارس ثبت شده  و ما  در خدمت ۳۰ سمن بودیم که به صورت منظم طبق جدول ثبتی که دارندجلساتی را اجرا کردیم  همچنین ۱۲ سمن را بیش تر از ۲ بار ملاقات کردیم که حوزه عملکردی و عملیاتی  مشخصی داشتند که نیاز بوده بیشتر پیگیری کنیم.

 وی با اشاره به ظرفیت های بسیار گسترده و عظیم سمن ها گفت: سمن ها مجددا باید  باز دعوت و تکریم شوند تا به نحو شایسته درحوزه های مختلف از جمله گردشگری، آموزش و تربیت ،تحکیم بنیاد خانواده، آسیب های اجتماعی، مسائل دانش بنیان ،خدمات اجتماعی،محیط زیست،خیریه ها و نهاد های امدادی.... همه این هارا در حوزه مشخص خود را دسته بندی کرده و مشکلات را پیگیر  می شویم.

سرپرست معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان فارس از مهم ترین اقدام رسالتی امور جوانان خبر داد و گفت:شناسايي نخبگان جوان استان در تمام عرصه ها از جمله حوزه ها ی علمی، فرهنگی، هنری ،ورزشی ،و حوزه  های دیگر  که یک جوان بتواند خود را در آن حوزه نخبه نشان دهد تا  بتوانیم این نخبگان را با شناخت و شبکه جذب به عنوان حامی آن ها در استان از آن  ها حمایت کنیم که تا الان بیش از ۱۲ و ۱۳ نخبه شناسایی شده را  فعالیت ها و سابقه عملکردی   آنهارا به استانداری و سایر مدیر کل دستگاه ها بنا به حوزه عملکردی رساندیم و باز هم مجددا این کار را انجام خواهیم داد.

انتهای پیام/ف

برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شکوهی
نظرات بینندگان