کد خبر: ۱۵۳۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۲ - ۲۵ فروردين ۱۴۰۱

کسری بودجه ۴۸ هزار میلیارد تومانی سازمان تأمین اجتماعی در یک سال

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از فرصت ۲.۵ ماهه رئیس جمهور برای اجرای شدن سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی ابلاغیه مقام معظم رهبری به وزارت رفاه خبر داد و گفت: تامین اجتماعی در سال گذشته با کسری بودجه ۴۸ هزار میلیارد تومانی مواجه بود.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، حجت‌الله عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی  با اشاره به شرایط سازمان تأمین اجتماعی در خصوص کسری بودجه در این سازمان  اظهار کرد: سال گذشته را در حالی به پایان بردیم که به صورت متوسط ماهیانه 4 هزار میلیارد تومان کسری بودجه در سازمان تأمین اجتماعی داشتیم که در طول یک سال رقمی معادل 48 هزار میلیارد تومان می‌شود و رقم وحشتناکی است و در واقع کسری 4 هزار میلیارد تومان در ماه معادل بودجه یک دستگاه بزرگ است!

وی تصریح کرد: بودجه سالیانه برخی از وزارتخانه‌ها بین 10 تا 12 هزار میلیارد تومان است که این رقم نصف رقمی است که از سوی سازمان تحت عنوان حقوق هر ماه پرداخت می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه سال قبل در حالی به اتمام رسید که پرداخت هیچگونه حقوقی با تأخیر همراه نبود، گفت: علاوه بر این، یک میلیون و 107 هزار بیمه شده در سال گذشته به تعداد بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی افزوده شدند که البته تا پایان فروردین ماه امسال به تعداد آنها افزوده خواهد شد.

عبدالملکی ادامه داد: از یک میلیون و 107 هزار بیمه  شده در سال گذشته، 750 هزار بیمه شده مربوط به نیمه دوم سال قبل هستند که 70 درصد  از آنها، ( 500 هزار نفر از 750 هزار نفر)  بیمه شده اجباری هستند و این افراد توسط کارفرما بیمه شده‌اند.

وی افزود: سازمان تأمین اجتماعی حدود 20 هزار میلیارد تومان از کسری سال قبل را در برنامه‌ای جدید تعریف کرده است و یک موفیقت بزرگ محسوب می‌شود.

وزیر رفاه همچنین  به ابلاغ سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: از سوی رئیس‌جمهور فرصت 2.5  ماهه برای مقدمات، پیش‌نویس اسناد و لوایح آن  به وزارت رفاه داده شده است که یک انقلاب در عرصه رفاهی مردم ایران خواهد بود.

انتهای پیام/م
نظرات بینندگان