کد خبر: ۱۵۳۶۵۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۵ - ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
امام جمعه اقلید عنوان کرد:

انتقاد از وضعیت بازار ارزاق و افزایش قیمت خودرو/ لزوم اقدام دولت انقلابی و جهادی در پایان دادن به قیمت های حبابی

حجت الاسلام طالبی با انتقاد از افزایش قیمت های برخی از کالاها و نیز خودرو و قطعات آن و با بیان اینکه مگر یک خودرو از چه ساخته می شود که روزانه قیمت آن بالا می رود، نظارت جدی بر بازار و اقدام لازم دولت انقلابی و جهادی در پایان دادن به قیمت های حبابی را خواستار شد و گفت: دست عاملین گرانی ها را باید از پشت پرده بازار مردم برید.
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه، حجت الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نمازجمعه امروز این شهر با بیان اینکه وضعیت بازار ارزاق و وسائل نقلیه رضایت بخش نیست، اظهار کرد: انصافا دولت در تلاش است تا سعادت افراد جامعه را بهبود بخشد اما متأسفانه در بخش بازار ارزاق عمومی، به ویژه از ایام سال نو تاکنون، شاهد افزایش قیمت برخی از کالاها بوده و قیمت ها در حال نوسان است.

وی با تأکید بر لزوم نظارت جدی بر این امر، تصریح کرد: دست عاملین گرانی ها را باید از پشت پرده بازار مردم برید و خلاصی بخشید.

خطیب جمعه اقلید همچنین از وضعیت قیمت ها و نوسان آن در بخش وسائل نقلیه و قطعات آن ابراز نگرانی کرد و با بیان اینکه مگر یک خودرو سواری ازچه چیزی ساخته می شود که هر روز و هر هفته شاهد قیمت صعودی آن هستیم، گفت: می طلبد که دولت انقلابی و جهادی به این موضوع و قیمت های حبابی پایان دهد.

به توصیه های مقام معظم رهبری به کارگزاران نظام اسلامی و تأکید ایشان بر لزوم تسریع در برنامه ریزی امور کشور و عدم وابسته سازی آن به مذاکرات برجام، پرهیز از ناامید کردن مردم و پذیرفتن نقد منصفانه، تعیین ضوابط کیفی برای شرکت های دانش بنیان در زمان ارائه تسهیلات، مثمر ثمر بودن سفرهای استانی، مردمی ماندن، نیازمندی کشور به کارهای زیربنایی و بکارگیری منابع ارزی آزادشده در این مسیر و نیز برخی از فرمایشات ایشان در بعد خارجی اشاره کرد.

وی همچنین به ابلاغ سیاست های کلی تأمین اجتماعی توسط مقام معظم رهبری در راستای تحقق عدالت اجتماعی اشاره کرد و ترویج مطالبه گری بحق نسبت به حقوق محرومان، ایجاد تحقق عدالت اجتماعی و کاهش و رفع اختلاف طبقاتی، راهکارهای جدی در خدمت به محرومان، ایجاد رفاه عمومی و برطرف کردن فقر و محرومیت در جامعه، حمایت از اقشار هدف خدمات اجتماعی، استقرار نظام تأمین اجتماعی کارآمد، یکپارچه و شفاف، پای بندی به حقوق و رعایت تعهدات بین نسلی و عدم تحمیل طرح های فاقد تضمین مالی بین نسلی را ازجمله اهداف این سیاست ها برشمرد.

طالبی ادامه داد: تأمین منابع پایدار، رعایت محاسبات بیمه ای، اصلاح قوانین و ساختارها و تشکیلات سازمان ها و صندوق های بیمه گر تأمین اجتماعی، دسترسی آحاد جامعه به خدمات تأمین اجتمااعی، توانمدسازی، کارآفرینی و رفع تبیض های ناروا بهره مندی از منابع عمومی، استقرار نظام ملی احسان و نیکوکاری، ارائه خدمات به منظور تحکیم نهاد خانواده و فرزندآوری از دیگر اهداف ابلاغ سیاست های کلی تأمین اجتماعی است.

امام جمعه اقلید در ادامه بیان توصیه های مقام معظم رهبری، به راهبردهای تحقق تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین و موانع این کار در کشور ما اشاره و بیان کرد: باید مشکلات و موانع این کار شناسایی و آسیب شناسی شده  و با توسعه کمی و کیفی محصولات مانع تبدیل شدن شرکت های دانش بنیان به شرکت های تجاری صرفا واردکننده محصولات خارجی با نام و نشان تجاری جدید شد.

خطیب جمعه اقلید در ادامه از فروپاشی رژیم صهیونیستی و سقوط گنبد آهنی نظامی آن و بهم ریختن امنیتی آن ها سخن گفت و عنوان داشت: شیشه عمر این رژیم درهم شکسته و تا فروپاشی آن زمانی باقی نمانده است.

طالبی میلاد مسعود کریم اهل بیت، امام حسن مجتبی (ع) را تبریک گفت و از روحانیون و هیأت امنای مسجد و دست اندکاران برگزاری سنت اعتکاف که ویژه نونهالان در این شهرستان در حال برگزاری است، قدردانی کرد.

امام جمعه اقلید همچنین از شب های قدر و فضائل و جایگاه این شب ها سخن گفت و با اشاره به روز ارتش جمهوری اسلامی  نیروی زمینی، از خدمات و سلحشوری این قشر در طول دفاع مقدس و آمادگی لازم در حفظ و صیانت از انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی تقدیر کرد.

انتهای پیام/ح
نویسنده :
مرضیه یحیی پور
نظرات بینندگان