کد خبر: ۱۵۳۶۶۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۶ - ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
امام جمعه شیراز:

لزوم تحول دستگاه های اجرایی در دولت سیزدهم

آیت الله دژکام، در خطبه های نماز جمعه شیراز گفت: گرانی تابع دو مساله تولید و توزیع است و نمی توان در مهار تورم به یکی از این دو مساله توجه کرد و دیگری را کنار گذاشت و نادیده گرفت.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه،  آیت الله دژکام، در خطبه های نماز جمعه شیراز گفت: گرانی تابع دو مساله تولید و توزیع است و نمی توان در مهار تورم به یکی از این دو مساله توجه کرد و دیگری را کنار گذاشت و نادیده گرفت.

وی ادامه داد: قطعا اگر کالایی که مورد تقاضای مردم و بازار است به میزان نیاز تولید نشود این مساله سبب گرانی خواهد شد، البته برخی اجناس و کالاها مانند محصولات کشاورزی ممکن است در فصلی غیر فصل برداشت آن به دلیل برخی هزینه‌ها از جمله نگهداری در سردخانه با افزایش قیمت معقولی مواجه شود که می تواند طبیعی باشد.

امام جمعه شیراز، با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر لزوم توجه به مساله تولید در نامگذاری سال گذشته و امسال بیان کرد: چرا وقتی معظم له بر مساله تولید تا این میزان تاکید دارند ما فکر می‌کنیم بدون افزایش تولید می توانیم مشکلات گرانی و تورم و بازار را حل کنیم.

آیت الله دژکام افزود: بنابراین باید همه مسئولان و دستگاه ها به ویژه مجموعه های مرتبط با امر تولید و بازار به مساله تولید توجه ویژه داشته باشند.

وی ادامه داد: در استان فارس هم از دستگاه های مرتبط از جمله جهاد کشاورزی انتظار است که در زمینه تولید تکان جدی بخورند و گزارش بدهند چرا که در استان اقدام جدی در این زمینه نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت: در زمینه توزیع هم بررسی شود و چنانچه تخلف و فسادی وجود دارد دستگاه قضایی و بازرسی پیگیری و برخورد کنند.

لزوم اطاعت از ولی فقیه در زمان غیبت

آیت الله دژکام، ضمن تاکید بر لزوم اطلاعت بی چون و چرا از فرامین ولی امر افزود: امروز در زمان غیبت قطعا حجت بر ما اطاعت از حضرت امام خامنه ای است.

وی ادامه داد: تفرقه انداختن و دوگانگی ایجاد کردن در بحث ولایت معنا ندارد.

ماه رمضان فرصت مناسبی برای رسیدگی به محرومان است

امام جمعه شیراز، با اشاره به ۲۸ فروردین (۱۵ رمضان.) روز اکرام گفت: ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای توجه ویژه و رسیدگی به محرومان و نیازمندان است.

وی افزود: باید برای این امر برنامه ریزی شود و با مشارکت خیرین رسیدگی خوبی به محرومان شود.

او اظهار داشت: امروز در جامعه در زمینه معیشت مردم مشکلاتی داریم، مردم درگیر سختی هایی هستند، گرانی داریم، آیا می خواهیم اینها را حل کنیم یا نه؟ برخی مواقع می گوییم که فقط دولت باید این را حل کند، دولت‌ها هرچقدر هم قوی باشند نمی‌توانند به تنهایی همه مسائل را حل کنند.

ارتش در تمام عرصه ها حضور فعال دارد

امام جمعه شیراز، ضمن گرامیداشت ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی گفت: زحمایت ارتش باید مورد تقدیر قرار گیرد چرا که ارتشیان سرافرار ما در همه در رده‌ها و نیروها با یک جدیت، خلوص و توانمندی ویژه‌ای در تمامی عرصه‌ها حضور و فعالیت دارند.

آیت الله دژکام افزود: رشد معنوی نیروهای ارتش و حراست و حفاظت آنها از مرزهای کشور جای افتخار دارد.

سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب با جدیت دنبال شود

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، با اشاره به سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در زمینه های مختلف گفت: دستگاه‌های اجرایی نسبت به سیاست‌هایی که معظم له ابلاغ می‌کنند خیلی آرام حرکت می کنند که لازم است نسبت به این مساله جدیت بیشتری داشته باشند.

وی، در خصوص سیاست های کلی تامین اجتماعی که رهبری ابلاغ فرموده اند بیان کرد: رهبری فرموده اند که باید در جهت عدالت، کرامت انسانها، حمایت از اقشار ضعیف و ایجاد رفاه عمومی اقدام شود.

آیت الله دژکام افزود: هدف ما از انقلاب از روز نخست تحقق همین چیزها بوده و نیاز است سیاست های کلی که در این زمینه ابلاغ می شود به دقت بررسی و عملیاتی شود.

وی بیان کرد: ضرورت دارد که دستگاه های اجرایی متحول شوند، سازمان برنامه و بودجه باید اعلام کند که چه برنامه ای برای این سیاست ها دارد، انتظار است سازمان برنامه و بودجه این سیاست ها را اجرا کند. اگر چشم برنامه و بودجه به دستور رهبری نباشد و بعد از مدت معقولی نتواند چیزی ارائه ندهند نشان از ضعف این مجموعه است.

امام جمعه شیراز ادامه داد: امیدواریم آنچه که در مجموعه برنامه ریزی کشور از این پس رخ می دهد و با توجه به رویکرد دولت سیزدهم و علاقمندی رئیس جمهور، این مساله به سمتی برود که مجموعه ۳۷ سند سیاست کلی کشور اجرایی شود.

انتهای خبر/م
نظرات بینندگان