کد خبر: ۱۵۳۶۷۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۹ - ۲۸ فروردين ۱۴۰۱
رعد فسلطین بر سر صهیونیستها:

ابعاد مهم عملیات شهید رعد فتحی حازم در خیابان دایزنکوف تل آویو

پس از گذشت یک هفته از عملیات شهید رعد فتحی حازم جوان فلسطینی اهل جنین در خیابان دایزنکوف تل آویو که منجر به هلاکت سه شهرک نشین و زخمی شدن چند تن دیگر شد ، هنوز تبعات ناشی از این عملیات دامنگیر این رژیم اشغالگر می باشد . این عملیات انفرادی ، دقیق و حساب شده نشان داد که جوانان مقاوم فلسطینی به نبوغ و تخصص کم نظیری در شکست برنامه ی امنیتی رژیم صهیونیستی رسیده اند .
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، پس از گذشت یک هفته از عملیات شهید رعد فتحی حازم جوان فلسطینی اهل جنین در خیابان دایزنکوف تل آویو که منجر به هلاکت سه شهرک نشین و زخمی شدن چند تن دیگر شد ، هنوز تبعات ناشی از این عملیات دامنگیر این رژیم اشغالگر می باشد . 
این عملیات انفرادی ، دقیق و حساب شده نشان داد که جوانان مقاوم فلسطینی به نبوغ و تخصص کم نظیری در شکست برنامه ی امنیتی رژیم صهیونیستی رسیده اند . 
این عملیات که قلب امنیت رژیم اشغالگر قدس یعنی تل آویو را هدف قرار داد شامل ابعاد مهمی است از جمله : 
 ️ شکست سه مرحله ای دشمن صهیونیستی قبل ، حین و بعد از عملیات : با توجه به اینکه این عملیات با فاصله اندکی بعد از سه عملیات مهم در مناطق صهیونیست نشین یعنی الخضیره ، بئر السبع و خصوصا پس از عملیات شهید حمارشه در بنی براک تل آویو رخ داد ، نهادهای نظامی و امنیتی دشمن صهیونیستی در اوج آماده باش بودند و قبلتر از آن نیز به سلسله اقدامات و تشدید تدابیر امنیتی و نظامی خود در ماه رمضان و علیه عملیاتهای مقاومت فلسطین عنوان « موج شکن » را داده بودند که این عملیات  ناکامی دشمن در شکستن امواج عملیاتهای استشهادی فلسطین را اثبات کرد . 

 رسیدن به آن نقطه از تل آویو در این مقطع زمانی یعنی پس از عملیاتهای مهم قبلی و اوج آمادگی صهیونیستها  و انجام عملیات در خیابانی مهم و  شلوغ که به شانزالیزه تل آویو معروف است و بسیاری از مراکز تجاری ، کافه ها و دفاتر مسئولین بلندپایه رژیم صهیونیستی از جمله بنیامین نتانیاهو در آن قرار دارد ،  بدون اینکه چهره اش  حین تیراندازی در دید مستقیم دوربینهای مدار بسته باشد ، دقت در تیراندازی و اصابت اهداف ، ترک محل عملیات بدون کوچکترین ردی و سردرگمی 9 ساعته تمام نیروهای نظامی و امنیتی دشمن ، اقدام کم نظیری بود که ابهت پوشالی دشمن صهیونیستی را نشان داده و آنها را مفتضح کرد.  
شهید رعد حازم بنابر اذعان رسانه های صهیونیستی هم مکان و هم مقطع زمانی را با دقت و شناخت بالا انتخاب کرده بود ، به خاطر نزدیک شدن به تعطیلات عید الفحص ( عید پاک ) از عصر پنجشنبه تا پاسی از شب شهرک نشینان زیادی در کافه های این خیابان تجمع می کنند به این امید که دستگاههای عریض و طویل امنیتی شان وضعیت را تحت کنترل دارد اما باز هم جوان شجاع فلسطینی همچون رعدی بر سر آنها فرود آمد و پس از وقوع تیراندازی ، رژیم صهیونیستی که نشان داد حسابی غافلگیر شده است 1000 نیروی پلیس و ارتش و نیروهای ویژه شاباک و یگانهای  شلداگ ، سیریت متکال ، مستعربین ، یمام و لوتار را به خیابانهای تل آویو سرازیر کرد  که نمایش چهره خیلی از نیروهای ویژه و امنیتی در رسانه ها به اذعان خود صهیونیستها یک شکست امنیتی محسوب شد .
 
از دیگر ابعاد مهم این عملیات این بود که دشمن صهیونیستی پس از سالها دست به دامان یگان نخبه سیریت متکال شد که نخبه ترین نیروهای ویژه است ، و آنها را پس از 44 سال به خیابان تل آویو کشاند ، آخرین بار این نیرو در سال 1978 در پی عملیات شهیده دلال مغربی وارد خیابان  شده بود . 

 همچنین بنابر اعتراف رسانه های صهیونیستی ، 50 درصد از حجم تجارت و داد و ستد در شهر تل آویو از زمان این عملیات کاسته شده و درخواست شهرک نشینان به کمک های روحی و روانی ناشی از ترس و احساس ناامنی بیشتر شده است  . 
از دیگر ابعاد این عملیات این بود که  بنیامین نتانیاهو که در دفتر کارش در آن نزدیکی بوده از ترس شهادت طلب فلسطینی ، توسط تیم امنیتی اش در محل کار نگه داشته شد و پس از 4 ساعت انتظار ، طی تدابیر شدید امنیتی از دفتر کارش خارج شد که این نشان از عمق راهبردی عملیات و نزدیکی مکانی به شخصیتهای رده بالای صهیونیستی بود . 

در پایان این نکته نیز قابل ذکر است که عملکرد رسانه های صهیونیستی و رقابت در پخش لحظه به لحظه حادثه و بازتاب گسترده صحنه های جمع آوری اجساد و زخمی ها و هجوم انواع نیروهای امنیتی و پرواز هلی کوپترهای جستجو بر فراز خیابانهای تل آویو به دنبال یک فلسطینی مسلح که پیدا نشده ، توقف حرکت وسایل نقلیه عمومی و بسته شدن خیابانها ، تصاویر و لحظاتی دلهره آمیز را در ذهن شهرک نشینان به جای گذاشت تا اثبات شود عملیات های استشهادی فلسطینیان پایه های این رژیم غاصب را به لرزه در آورده است و بعید نیست روزی که شهرک نشینان قید سرزمین موعود خود را زده و مهاجرت معکوس همگانی را انجام دهند .


انتهای پیام/ح
نویسنده :
مُهر
نظرات بینندگان