کد خبر: ۱۵۳۶۹۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۶ - ۲۸ فروردين ۱۴۰۱
شهردار شیراز خبر داد:

مطالبه ۱۶ هزار میلیارد تومانی شهرداری شیراز از دستگاه های مختلف/برای بقای خانه‌های میراثی راه دسترسی نیاز است

مطالبه ۱۶ هزار میلیارد تومانی شهرداری شیراز از دستگاه های مختلف مبحث دیگری بود که اصنافی شهردار شیراز در نشست خود با خبرنگاران به آن اشاره کرد و گفت: مقرر شده مبلغ ۶ هزار میلیارد تومان از این رقم بصورت تهاتر پرداخت شود و مدیریت شهری شیراز همچنان پیگیر پرداخت مابقی بدهی‌های سایر دستگاه‌ها به شهرداری است.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، سید احسان اصنافی شهردار شیراز شامگاه شنبه ٢٧ فروردین در نشست خبری با اصحاب رسانه در ابتدا با ارائه گزارشی از عملکرد شش ماهه شهرداری شیراز از تحقق بیش از ۹۸درصدی بودجه شهرداری شیراز در سال گذشته خبر داد و گفت: بودجه ١٤٠٠، شش هزار و ١٦٠ میلیارد تومان بود که در متمم بودجه به ٩ هزار و ٢٨٤ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد و تا پایان سال ٩١٥٠ میلیارد تومان آن محقق شد و در واقع بیش از ٩٨ درصد بودجه سال گذشته شیراز محقق شد.

وی با بیان اینکه در مقایسه با دو نیمه سال، ٧ هزار میلیارد تومان تحقق بودجه داشتیم، اظهار کرد: بودجه ١٤٠١ نیز رقمی بالغ بر ١٥ هزار و ٣٨٥ میلیارد تومان به تصویب رسید که ٢.٥ برابر بودجه مصوب سال گذشته است که مسئولیت همکاران ما دوچندان می‌کند

اصنافی در ادامه  یکی از ویژگی‌های خوب در حوزه مالی را ایجاد انضباط مالی دانست و عنوان کرد: کاهش تعداد حساب‌های مازاد برای شفاف بودن درآمدها در این حوزه نیز در دستور کار قرار گرفته است.

شهردار شیراز به درآمدهای مغفول مانده شهر در حوزه سرمایه گذاری نیز اشاره کرد و افزود: تعدادی پروژه سرمایه گذاری در شورای چهام تعریف شد که تعدادی از آنها رها شده بود؛ پروژه مریم، مرصاد و قدوسی از جمله آنها بود که در برنامه زمانبندی سه ماهه مشکل فنی و سند آنها حل شد و امروز تقریبا همه آنها با ارزش بالغ بر ٩ هزار میلیارد تومان آماده شریک پذیری است.

مطالبه ۱۶ هزار میلیارد تومانی شهرداری شیراز از دستگاه های مختلف مبحث دیگری بود که اصنافی به آن اشاره کرد و گفت: مقرر شده مبلغ ۶ هزار میلیارد تومان از این رقم بصورت تهاتر پرداخت شود و مدیریت شهری شیراز همچنان پیگیر پرداخت مابقی بدهی‌های سایر دستگاه‌ها به شهرداری است.
اجرای سند محرومیت زدایی در شیراز

وی در ادامه از اجرای سند محرومیت زدایی در شیراز خبرداد و گفت: در پی انعقاد تفاهم نامه‌ای با قرارگاه محرومیت زدایی احمدابن موسی(ع) کار در ۳۲ محله در سال ۱۴۰۱ آغاز تا ظاهر محرومیت از محلات کم برخوردار زدوده شود. 

شهردار شیراز به موضوع حفظ بافت تاریخی شیراز هم اشاره کرد و ادامه داد: بافت تاریخی شیراز شامل بناهایی خشتی است و اگر احیا نشود ۵۰ سال آینده هیچ اثری از آن باقی نیست.

اصنافی تاکید کرد: نخستین راه حل برای رفع مشکل این بافت، جاری کردن جریان زندگی در بافت است؛ خانه‌های میراثی باید باقی بماند اما راه دسترسی نیز برای این بناها نیاز است.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان در سال گذشته در خط ۲ مترو شیراز هزینه شده که پیش بینی می‌شود در هفته شیراز سال ۱۴۰۲ مسافرگیری در این خط انجام شود، تصریح کرد:تکمیل لوله گذاری آبهای سطحی یکی از اولویت‌های امسال شهرداری است که پیش بینی می‌شود این کار با ۲۶۸ میلیارد تومان در سال جاری به اتمام برسد. 

شهردار کلانشهر شیراز به اقدامات فرهنگی شهرداری شیراز هم اشاره کرد و گفت: در خصوص ترویج فرهنگ شعائر دینی و انقلابی اقدامات جدی انجام شده و طرح احیاء هویت محلات با محوریت مساجد دنبال شده که در فاز اول این طرح در ۵۰ مسجد و ۵۰ محله آغاز و خدمات ورزشی ،مشاوره و اجتماعی در این قالب ارائه خواهد شد.

اصنافی در بخش دیگری سخنان خود افزود: به دنبال ایجاد دهکده باغ‌ها برای حفظ باغ‌های قصردشت شیراز هستیم تا این باغستان‌ها در اختیار شهروندان قرار گیرد.

وی تاکید کرد: باغ باید برای باغدار صرفه اقتصادی داشته باشد که در این راستا طرح بازنگری باغات با هدف اقتصادی کردن باغات و حفظ آن توسط باغداران در دستور کار قرار دارد.

شهردار شیراز در ادامه گفت: زمان شروع فعالیت مدیریت شهری کنونی شیراز این ارگان حدود ۶ هزار میلیارد تومان بدهی داشته که تلاش داریم تا پایان سال جاری کاهش هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان از این بدهی تسویه شود
اصنافی  در پاسخ به سوالی در خصوص عدم ثبت جهانی مجموعه زندیه و ارگ کریم خان زند به دلیل ساخت هتل آسمان و آخرین تصمیمات در این باره گفت: مجموعه زندیه شامل ارگ، بازار ،مسجد ،حمام و... در حال پیگیری است.موضوع هتل آسمان هم در حال حاضر در شعبه تجدید نظر ماده صد در حال بررسی است.

وی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص بازپس گیری ساختمان انجمن صنفی خبرنگاران و عکاسان خبری فارس که متعلق به شهرداری شیراز است، گفت: فضاهایی که در تولید درآمد و ثروت برای شهروندان اهمیت دارد در حال احصاء است و از این جهت ساختمان کنونی این انجمن تنها برای جلسات استفاده می‌شود و برای فرهنگسازی موضوع عفاف و حجاب پیشنهاد بازپس گیری آن داده شده اما هنوز هیچ تصمیمی در این باره اتخاذ نشده و هر کاری با همفکری هیات رئیسه انجمن صنفی خبرنگاران و عکاسان خبری فارس انجام می شود.

شهردار شیراز در ادامه  با بیان اینکه در حوزه شهرسازی نیز عزم و تلاش شهرداری بر تحقق شهر هوشمند است،عنوان کرد: فیبر نوری شیراز به ۲۵۰ کیلومتر رسیده است و بسته سرمایه گذاری کابینت‌های فیبر نوری و دیتا سنتر شهرداری با ظرفیت یکصد رک آماده شده است، همچنین با نصب دوربین‌های جدید شاهد پیشرفت کنترل هوشمند ترافیک و سرعت هستیم و برای کنترل معاینه فنی خودروها در سطح شهر اقدامات خوبی شده و بحث اعمال قانون برای خودروهای آلاینده و فاقد معاینه فنی در ماه‌های آتی را خواهیم داشت. 

اصنافی ادامه داد: در مقطعی پروانه بلندمرتبه چند روزه صادر می‌شد و امروز گاهی به یکسال هم کشیده شده است که با برنامه ریزی مجموع درخواست‌های ثبت شده در شهرداری الکترونیک، به زمان خوبی رسیده و تا پایان اردیبهشت ماه امسال به بیش از ٨٣ درصد استعلام‌ها کمتر از یک هفته پاسخ داده خواهد شد.

وی یکی از اتفاقات خوب حوزه حمل و نقل در سال گذشته را خرید ٧٦ دستگاه اتوبوس عنوان کرد و افزود: همچنین در هشت جبهه در پروژه کوهسار مهدی، عملیات عمرانی در حال انجام است و پروژه به بهره برداری در حال نزدیک شدن است و امیدواریم در یک ماه آینده پروژه افتتاح شود.

شهردار شیراز در پایان با بیان اینکه شهرداری شیراز ۷۰۰ پرونده در دیوان عدالت دارد، اظهار کرد: شهرداری شیراز ۷۰۰ پرونده در دیوان عدالت اداری دارد که برای برخی از آنها باید شخصا مراجعه کنم و در آخرین مراجعه به بنده گفته شد که مدارک استعفا از شورای اسلامی شهر شیراز را برای بررسی ارسال کنم و از من شکایتی نشده است. 

انتهای پیام/س
نظرات بینندگان