کد خبر: ۱۵۳۷۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۷ - ۲۹ فروردين ۱۴۰۱

تولید بیش از ۲۲ میلیون لیتر انواع عرقیات گیاهی در فیروزآباد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزآباد گفت: سالانه بیش از ۲۲ میلیون لیتر انواع گلاب و عرقیات در این شهرستان تولید می شود.
به گزارش شیرازه به نقل از فیروزنا، سید کاظم موسوی اظهار کرد: بیشترین تولید به محصول گلاب با میزان ۱۱ میلیون لیتر در سال اختصاص دارد و دیگر عرقیات نیز نیمی از تولیدات این شهرستان را شامل می شوند.

وی با بیان اینکه بخش میمند مهمترین قطب تولید و تکمیل زنجیره فراوری گیاهان دارویی و عرقیات گیاهی می باشد، افزود: در شهرستان فیروزآباد و بخش میمند ۶۹ واحد گلاب‌گیری سنتی و ۱۸ واحد صنعتی فرآوری وجود دارد که ۵۰ درصد گل تولیدی را فراوری می‌کنند.

موسوی ابراز کرد: علاوه بر اسانس‌‌گیری و فرآوری غنچه، از این گل برای تغذیه زنبورهای عسل، تولید مربا نیز استفاده می‌شود و ۵۰ درصد دیگر گل محمدی تولیدی به خارج از استان صادر و غنچه این گل نیز خریداری و به کشورهای دیگر صادر می‌شود. 

این مقام مسئول با بیان اینکه گلاب یکی از مهمترین کالاهایی است که ظرفیت صادراتی دارد، تصریح کرد: در سال گذشته بیش از ۳۰۰ تن گلاب میمند به کشورهای انگلستان، امارات، کویت و افغانستان صادر شد.

وی اظهار کرد: در سال جاری نیز توجه به موضوع صادرات این محصولات به خارج از کشور و یافتن بازار های مصرف جدید یک ضرورت است.

مدیر جهاد کشاورزی فیروزآباد اضافه کرد: سطح زیر کشت گل محمدی در شهرستان ۱۹۶۰ هکتار است که ۸۲ درصد از این سطح در بخش میمند می باشد.

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان