کد خبر: ۱۵۳۷۱۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۲۹ فروردين ۱۴۰۱

برگزاری جشن روزه اولی ها در شیراز سومین حرم اهل البیت (ع)

همزمان با میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع)، اولین اجتماع بزرگ روزه اولی ها و روزه کله گنجشکی های استان فارس یکشنبه ۲۸ فروردین ماه در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی الکاظم شاهچراغ(ع) شیراز برگزار شد.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، همزمان با میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع)، اولین اجتماع بزرگ روزه اولی ها و روزه کله گنجشکی های استان فارس یکشنبه ۲۸ فروردین ماه در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی الکاظم شاهچراغ(ع) شیراز برگزار شد.

 محمدجعفر دوستدار معاون اجتماعی سپاه فجر استان فارس با اشاره به جزییات چگونگی جشن روزه اولی ها اظهار کرد: برنامه روزه کله گنجشکی از برنامه‌های ماه مبارک رمضان است که با هدف ایجاد تعامل و ارتباط با کودکان تعریف شده که این برنامه با همکاری دستگاه‌های مختلف استان اجرا شده است.

دوستدار ادامه داد: کودکان و نوجوانان برای شرکت در این پویش   به سایت ماه نور مراجعه و ثبت نام کردند و بیش از دو هزار و ۵۰۰ نفر در این طرح نام نویسی کردند .

وی گفت: روزه اولی ها و کله گنجشکی ها هر روز در این کانال یک برنامه و چالش جداگانه دارند. ارسال عکس یا دعا از جمله رویدادهای در نظر گرفته شده در این برنامه است.

بنابه گفته این مقام مسئول، ۷۲۶ نفر از کسانی که سال گذشته در این برنامه شرکت کردند در طول این مدت همچنان در کانال حضور داشتند و ما تعامل خود را با آنها حفظ کردیم. با اجرای اینگونه برنامه‌ها شاهد بودیم که حتی خانواده‌ها نیز به دنبال فرزندان خود به انجام فعالیت‌های فرهنگی روی می‌آورند.

دوستدار گفت:  هفت هزار و ۴۶۸ نفر کودک در این سایت ثبت نام کرده اند که ۸۳۵ مدرسه و ۵۹۱ محله و ۵۶ نفر خارج از استان در این برنامه مشارکت داشته اند.

معاون اجتماعی سپاه فجر استان فارس با بیان اینکه رسانه‌ها نقش مهمی در پیشبرد اهداف فرهنگی به ویژه ترویج دو سنت روزه‌اولی‌ها و کله گنجشکی ‌ها دارند گفت: همزمان با اولین ماه رمضان قرن جدید، پویش روزه اولی ها در سراسر استان در حال برگزاری است.

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان