کد خبر: ۱۵۳۷۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۱ - ۳۰ فروردين ۱۴۰۱

فضاهای ورزشی آموزش و پرورش فارس دانش‌آموزان و والدین رایگان شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس با بیان اینکه ساحت تربیت زیستی و بدنی یکی از ساحت‌های شش‌گانه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به شمار می‌رود، گفت: فضاهای ورزشی این اداره کل در روزهای پایانی هفته به صورت رایگان به دانش‌آموزان و والدینشان اختصاص داده شده است.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، محمد خلیل عسکری سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: روز پنجشنبه مادران به همراه دخترانشان و روز جمعه پدران با پسران خود می‌توانند به صورت رایگان از فضاهای ورزشی آموزش و پرورش استفاده کنند.

استان فارس پیشرو در فراهم کردن فضای ورزشی رایگان

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به سرانه ورزشی استان تاکید کرد: استان فارس در بحث فراهم کردن شرایط برای استفاده دانش‌آموزان و اولیای آنها از فضاهای ورزشی پیشرو بوده است.

عسکری اضافه کرد: تفاهم‌نامه‌ای نیز برای استفاده از فضاهای ورزشی شهرداری منعقد شده است تا بتوانیم از اماکن ورزشی شهرداری هم در این زمینه بهره ببریم.

اعتبارات اختصاص یافته به زیرساخت‌های ورزشی
وی بیان داشت: از زمان شروع فعالیت‌هایم به عنوان سکاندار آموزش و پرورش فارس با همکاری وزارتخانه حدود ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد فضاهای ورزشی در مدارس مناطق محروم با اولویت مدارس دخترانه اختصاص یافته و طی دو ماه گذشته نیز حدود هفت و نیم میلیارد تومان به منظور تجهیز کلاس و سالن‌های ورزشی در مدارس مختلف توزیع شده است.
این مقام مسئول عنوان کرد: وزارت آموزش و پرورش به دلیل اهمیتی که مقوله ورزش دارد و برای توسعه فعالیت‌های ورزشی در مدارس یک معاونت تحت عنوان معاونت تربیت‌بدنی و سلامت را به این امر اختصاص داده است.

نقش مهم ورزش در شادابی جامعه
وی به نقش مهم ورزش در شادابی دانش‌آموزان‌ و بالا رفتن میزان یادگیری آنها در کلاس درس اشاره کرد و اظهار داشت: خوشبختانه نیروهای کارآمد و متخصصی در این زمینه مشغول به فعالیت هستند که تمام تلاش خود را برای ایجاد فضایی بانشاط و پُرتحرک در مدارس به کار گرفته‌اند.

ورزش دانش‌آموزی زیرساخت و پایه ورزش قهرمانی
عسکری با بیان اینکه ورزش دانش‌آموزی زیرساخت و پایه ورزش قهرمانی و پهلوانی محسوب می‌شود، گفت: جلساتی با جناب آقای محمد ناظم الشریعه و آقای غلام پیروانی که از پیشکسوتان تربیت‌بدنی و ورزش استان هستند برای استفاده از ظرفیت اهالی ورزش و بهره‌گیری از پیشنهادات و تجربیات آنها به منظور توسعه ورزش دانش‌آموزی تشکیل دادیم.
وی یادآوری کرد: کسب مدال توسط برادران گرایی که از کشتی‌گیران توانمند فارس هستند باعث ایجاد نشاط و آرامش در استان فارس و حتی کشور شد؛ چه چیزی می‌توانست تا این اندازه شادی و نشاط در جامعه و بین عموم مردم ایجاد کند؟

لزوم بهره‌گیری از تجربیات پیشکسوتان و اهالی ورزش
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: برای اینکه بتوانیم آموزش و پرورش را در عرصه ورزش دانش آموزی به جایگاه اصلی‌اش برسانیم، از پیشکسوتان، مسئولان هیأت‌های ورزشی و دیگر اهالی ورزش دعوت می‌کنیم تا به آموزش و پرورش در این مسیر یاری برسانند.
وی با اعتقاد به اینکه ورزش امری مقدس است، گفت: اولیا هم به عنوان یک الگوی تأثیرگذار برای فرزندانشان باید در این مسیر گام بردارند و با ورود به این عرصه راه را برای فرزندان خود هموار کنند.

راه‌اندازی مجمع خیرین تربیت بدنی
عسکری با اشاره به راه‌اندازی مجمع خیرین تربیت بدنی اضافه کرد: مجمع خیرین تربیت‌بدنی را نیز با همکاری مجمع خیرین مدرسه‌ساز راه‌اندازی کرده‌ایم تا از این طریق، بخشی از خیرین حمایت‌های خود را به حوزه ورزش و افزایش امکانات ورزشی اختصاص دهند.

احیای معاونت پرورشی در شهرستان‌های استان
وی با بیان اینکه برگزاری المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای و مسابقات بین نواحی و استانی را در دستور کار قرار داده‌ایم، گفت: برخی در گذشته به دلیل مخالفت با حوزه پرورشی با کم‌توجهی به این حوزه فرآیند تربیت را ناقص کردند و همین مسئله باعث شد ضربه‌هایی به بدنه نظام تعلیم و تربیت وارد شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس اعلام کرد: امور مربوط به معاونت تربیت بدنی در شهرستان‌ها را معاون پرورشی انجام می‌دهد، لذا احیای حوزه معاونت پرورشی کمک شایانی به توسعه ورزش دانش‌آموزی می‌کند و باعث رقم خوردن اتفاقات بسیار خوبی در این عرصه می‌شود.

انتهای پیام/ح
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان