کد خبر: ۱۵۳۷۱۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۵ - ۳۰ فروردين ۱۴۰۱

ضرورت تشکیل کارگروه ویژه سازش پرونده های قصاص در فارس

رئیس کل دادگستری فارس گفت: کارگروه ویژه سازش در پرونده های قصاص در استان تشکیل می شود.
 به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه،کاظم موسوی رئیس شورای سیاستگذاری شوراهای حل اختلاف استان فارس در نشست شورای سیاستگذاری شوراهای حل اختلاف استان که با موضوع ارائه راهکارها برای کاهش ورودی به شعب دادگاه و دادسرا و افزایش صلح و سازش در پرونده‌های شوراهای حل اختلاف تشکیل شد بر سازماندهی کارگروه ویژه سازش در پرونده‌های قصاص در راستای اجرای اولویت‌های ۱۵ گانه مطرح شده توسط رئیس قوه قضائیه، تأکید کرد.

موسوی از تلاش معاونین، سرپرستان، قضات، اعضا و کارکنان شوراهای حل اختلاف در سال گذشته قدردانی کرد و خواستار مشارکت و اراده جمعی همه معاونین و رؤسای حوزه‌های قضائی استان در حمایت و نظارت دقیق بر عملکرد شوراهای حل اختلاف بویژه در راستای ارتقا فرهنگ صلح و سازش شد.

وی همچنین بر ارجاع هدفمند پرونده‌های حقوقی و کیفری قابل سازش به داوران و مؤسسات داوری و میانجیگری و همچنین هیأت‌های صلح در مساجد تاکید کرد و افزود: فرهنگ صلح و سازش باید بیش از پیش در جامعه توسعه یابد تا شاهد کاهش اختلافات در جامعه باشیم.

رئیس شورای سیاستگذاری شوراهای حل اختلاف استان فارس با اشاره به ظرفیت بالای ماده ۸ شوراهای حل اختلاف با موضوع رسیدگی بدون هزینه، ادامه داد: افرادی که نمی‌خواهند به مراجع قضائی مراجعه کنند، می‌توانند جهت صلح و سازش و بدون هزینه دادرسی به شعب حل اختلاف مراجعه کنند.

موسوی بر لزوم تشکیل کارگروه سازش پرونده‌های قصاص در استان تأکید کرد و یادآور شد: استان فارس در چندین سال متوالی در زمینه مصالحه پرونده‌های قصاص در سطح کشور مقام اول را بدست آورده که این امر نشان دهنده ظرفیت خوب استان در احیا سنت حسنه اصلاح ذات البین است و در مسیر تقویت این فرهنگ حسنه باید هر چه بیشتر از ظرفیت هیأت‌های صلح، ریش سفیدان و افراد صاحب نفوذ، علما و روحانیت استفاده کنیم.

این مقام عالی قضائی استان افزود: ارشادات و آگهی بخشی‌های حقوقی بخصوص در حوزه صلاحیت‌های شوراهای حل اختلاف و رسانه‌ای شدن موارد صلح و سازش می‌تواند در ترویج این فرهنگ مؤثر واقع شود.


انتهای پیام/ف



برچسب ها: شیرازه ، فارس ، موسوی
نظرات بینندگان