کد خبر: ۱۵۳۷۲۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۰ - ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
تذکر حسینی عضو شورای شهر شیراز به شهردار این کلانشهر:

عدم ساماندهی نیروی انسانی در شهرداری شیراز قابل پذیرش نیست

حسینی، در تذکری به شهردار این کلانشهر نسبت به اعمال شهرداری در جذب نیروی انسانی اظهار کرد: امروز نیروی انسانی در شهرداری مازاد است و تبدیل به یک معضل شده است.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، سید ابراهیم حسینی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر شیراز در تذکری به شهردار این کلانشهر نسبت به اعمال شهرداری در جذب نیروی انسانی اظهار کرد: امروز نیروی انسانی در شهرداری مازاد است و تبدیل به یک معضل شده است که در دوره گذشته نیز مطرح شد و ۲ لایحه و طرح هم در شورای قبل داده شده اما در عمل اتفاقی نیفتاده بلکه پیچیده‌تر هم شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای شورا در این باره تذکر داده شد و طرح ساماندهی نیروی انسانی را نیز در کمیسیون مطرح کردیم، گفت: بنابر این شد که با توجه به مازاد نیرو جلو ورودی جدید گرفته شود و در بخشنامه‌های مکرر وزارت کشور و استانداری نیز به همه هشدار داده است اما تا جایی که خبر داریم افراد جدید بدون ضابطه جذب شدند و در مواردی افراد بدون داشتن شرایط احراز  مسئولیت گرفتند.

حسینی با بیان اینکه نهادهای نظارتی هم چند ماه پیش این موارد را تذکر دادند و در شورا هم مطرح شد، افزود: این مسئله حل نشده و نهادهای نظارتی به شورا نامه نوشتند و به حضرتعالی نیز ابلاغ شده ولی نه تنها اتفاقی نیفتاده بلکه برخی به تازگی در حال جذب در شهرداری هستند.

این عضو شورای شهر در ادامه عنوان کرد: با توجه به معضل نیروی انسانی این کار از چند جهت خلاف است، چون تعدادی از پرسنل همین بخش‌ها جاهای دیگر هم مشغول هستند و این ظلم است نسبت به افرادی که باید اینجا کار می‌کردند اما سراغ افراد جدید برویم .

بر فرض نیاز به حضور نیروهای جدید، این کار نیاز به اخذ مجوز دارد که اگر مجوزی باشد آن را اعلام کنید

حسینی با بیان اینکه اگر هم مجوز باشد درست این است که به صورت عمومی و عادلانه افراد را به کار بگیرید، گفت: این کار باعث می‌شود همه مجموعه متهم به تخلف می‌شوند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر شیراز با بیان اینکه برخی از افراد علاوه بر جذب، مسئولیت هم گرفتند، عنوان کرد: ادامه این روند شائبه بی‌توجهی به دیدگاه‌ها و نگاه نظارتی شورا پیش آید و هر چند از شخصیت شما مطمئن هستیم اما این اتفاق رخ داده است.

وی با تاکید بر اینکه دنبال اصلاح وضع موجود هستم و کسی را تاکنون معرفی نکرده و نخواهم کرد، گفت: درخواست می‌کنم به شورا گزارش دهید که چه اتفاقی رخ داده است، دلسوزی و انقلابی بودن شما بر همه مشخص است اما این مسئله امروز وجود دارد و جای تفسیر و تاویل ندارد‌.

حسینی افزود: انتظار داریم که اعمال قانون برای همه در همه سطوح و برای همه موارد انجام شود چراکه با وجود نیروی انسانی مورد نیاز دست به استخدام نیروی جدید بزنیم هنر نیست بلکه ظلم به بیت المال است.

 چتر مدیریتی را به بزرگی سومین حرم اهل بیت گسترده کنید

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر با بیان اینکه با وجود بیکاری جوانان اینکه سلیقه‌ای افراد را استخدام کنیم اگر ظلم نیست چه هست، اظهار کرد: اینکه تحت عنوان میدان دادن به جوانان انقلابی فقط به یک گروه خاص توجه شود درست نیست؛ قانون را مبنا قرار دهید و میدان را برای همه باز کنید.

وی با بیان اینکه چتر مدیریتی را به بزرگی سومین حرم اهل بیت گسترده کنید، گفت: به بزرگی اندیشه شیراز، بیاندیشید و چترتان را بزرگ کنید.


حسینی همچنین از اقدام شهرداری شیراز در انتصاب قائم مقام ذی‌حسابان، تحقق بودجه ۱۴۰۰ و کمیته تحقق بودجه وفراهم کردن مقدماتی برای بودجه ۱۴۰۱،افزایش ۵۰ درصدی قرارداد رانندگان استیجاری و ابلاغ صندوق قرض الحسنه و بیمه تکمیلی آنها تشکرد کرد.

انتهای پیام/س

نظرات بینندگان