کد خبر: ۱۵۳۷۳۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۰ - ۳۱ فروردين ۱۴۰۱
مدرس حوزه علمیه شیراز:

ازدواج تجلی محبت الهی

مدرس حوزه علمیه شیراز ازدواج را امری مهم در اسلام خواند و گفت: ازدواج تجلی محبت الهی است.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، علی اکبر انصاری مدرس حوزه علمیه شیراز در جمع خانواده های پاسداران سپاه ناحیه احمدبن موسی علیه السلام شیراز و سومین محفل انس با قرآن، به اصول خانه و خانه داری از نگاه قرآن اشاره کرد و گفت: نگاه قرآن به خانواده نگاه آیت اللهی است.

 انصاری یکی از نشانه های قدرت، نعمت و رحمت الهی اشاره کرد و گفت: وقتی دو نفر چندین سال از هم دور هستند و سپس تشکیل زندگی می دهند، هر کدام تجلی محبت خدا می شوند.

وی، معجزه خدای متعال را در ازدواج سالم که بر پایه عقل و تدبیر تشکیل شود، دانست و گفت: ازدواجی که مبتنی بر تعالیم الهی و اصول اسلامی شکل بگیرد آن ازدواج آیت و رحمت الهی است. 

 انصاری، در ادامه با اشاره به روایات مبنی بر اینکه هیچ بنیانی مقدس تر از بنیان خانواده نیست، افزود: اگر مبغوض ترین و بدترین حلال خدا در درگاه الهی طلاق است، محبوب‌ترین حلال به درگاه خدای متعال نیز ازدواج است.
 
جهاد زن خوب شوهرداری کردن است

مدرس حوزه علمیه شیراز در ادامه،به گسترش بی رویه طلاق در سطح جامعه اشاره کرد و گفت: اگر چه اسلام با سوختن و ساختن سازش ندارد،اما طلاق آخرین راهکاری است که زوجین باید انتخاب کنند. 

وی در ادامه با اشاره به فرمایش امام صادق(ع) مبنی بر اینکه محبت مگر غیر از دین است، گفت: ازدواج تالیف قلوب و مجرایی برای محبت زوجین است.

انصاری، ازدواج را تجلی محبت الهی دانست و فلسفه ازدواج را ابراز محبت زوجین خواند و خاطرنشان کرد: در صورتی که زوجین محبت به یکدیگر ابراز و عنوان کنند، همین محبت ایثار و گذشت را در زندگی مشترک جاری و ساری خواهد کرد. 

همچنین وی در ادامه به نقش زنان در اسلام اشاره کرد و گفت: پشت صحنه زندگی شما پاسداران زنان راست ‌قامتی است که شما مردان، همیشه در میدان هستید.

مدرس حوزه علمیه شیراز، با توجه به فرمایش نبی مکرم اسلام و با اشاره به این که یک ساعت در کنار همسر نشستن ثوابش، ازیک سال عبادت در مسجد الحرام بیشتر است،خاطرنشان کرد: هر کاری که زن در خانه انجام می دهد عبادت است و وظیفه شوهر خانواده است، که حرمت همسر و مادر خانه را داشته باشد.

وی در پایان، با اشاره به این که جهاد زن خوب شوهرداری کردن است گفت:زنان و مردان باید مراقب کلامشان، واین تکه گوشت بدن که زبان نام دارد، باشند و هر حرفی را که شان و منزلت یکدیگر را کاهش می دهد و شخصیت را تنزل میدهد بر زبان جاری نکنند.

انتهای پیام/ف
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، ازدواج
نظرات بینندگان