کد خبر: ۱۵۳۷۴۵
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۹ - ۳۱ فروردين ۱۴۰۱
در پاسخ به شیرازه:

نبود مرکز پشتیبانی امداد و نجات در فارس بزرگ ترین چالش جمعیت هلال احمر استان است

درویشی در خصوص چالش ها و کمبودهای جمعیت هلال احمر اظهار کرد: متاسفانه استان فارس علی‌رغم اینکه جز استانهای پیشرو در بحث امداد و نجات می باشد اما در سنوات قبل با مشکل عدم مرکز پشتیبانی که شامل آشیانه بالگرد، انبارها و غیره می‌شود روبرو بوده و به طور موقت از ظرفیت شهرک‌های صنعتی استفاده میکند.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، حسین درویشی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان فارس امروز ۳۱ فروردین ماه در نشست خبری از سلسله نشست های مدیران پاسخگو با بیان اینکه کار امدادگران هلال احمر یک کار دلی و داوطلبان است عنوان کرد:این افراد کمتر با ضوابط و مقررات خاص کار انجام میدهد یعنی هر جا که ببینند مردم به کمک نیاز دارند و مشکلاتی برای شان به وجود آمده و یا آسیب دیده ای را می بینند داوطلبان حضور پیدا کرده و کمک می کنند چون هلال احمر یک موسسه عامه المنفعه است و هر کاری که انجام می‌دهد در راستای تسکین آلام بشری می باشد.

وی با اشاره به اینکه برای داوطلبان هلال احمر و نیروهای فعال در این مجموعه، جناح های سیاسی، احزاب، دیدگاه های مختلف، شیعه یا سنی بودن و حتی مردم کشورهای دیگر هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند و همه به یک اندازه در کمک رسانی های هلال احمر مورد توجه قرار می گیرند.

درویشی در ادامه این نشست به گوشه ای از اقدامات انجام شده در سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: جمعیت هلال احمر استان فارس در سال گذشته یک هزار و ۴۹۱عملیات امدادی را پوشش داده و  ۲۳ هزار و ۲۲۲ نفر از خدمات جمعیت هلال احمر بهره برده اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس ادامه داد: در سال گذشته به نسبت سال ۹۹ حدود ۷% افزایش امدادرسانی داشته ایم.

وی اضافه کرد: عملیات های امدادی شامل حوادث جاده ای، آتش سوزی، برف و کولاک، سیل و آبگرفتگی، حوادث صنعتی و کارگاهی، زلزله و ...میشود که امدادگران استان فارس آسیب دیدگان خدمات ارائه داده‌اند.

درویشی با بیان اینکه کار جمعیت هلال احمر فقط امداد رسانی نیست عنوان کرد: ما در حوزه‌های فرهنگی و خدمات بشردوستانه، کمک های حمایتی و برخی فعالیت ها را انجام داده ایم.

مدیر عامل این مجموعه با بیان اینکه استان فارس در امداد رسانی های هلال احمر دارای رتبه های بسیار خوبی است اظهار کرد: در اتفاقات و بحران‌های مختلفی که در سراسر کشور پیش می آید جمعیت هلال احمر استان فارس همواره حضور داشته و امدادرسانی می‌کند، به طور مثال در زلزله هرمزگان، سیل خوزستان و دیگر اتفاقاتی که در اقصی نقاط کشور  رخ می‌دهد داوطلبان هلال احمر حمایت و پشتیبانی می‌کنند.


وی در ادامه در پاسخ به سوالات خبرنگار شیرازه در خصوص اقدامات انجام شده توسط این جمعیت در دوران کرونا و پشتیبانی هایی که صورت گرفته، عمده چالشهای موجود سد راه امدادگران هلال احمر و همچنین تعداد داوطلبان این مجموعه، عنوان کرد:جمعیت هلال احمر هر اقداماتی که انجام می دهد در قالب طرح می باشد، چون به صورت کشوری اجرا می شود، یعنی هر وقت مردم دچار گرفتاری و مشکل می شوند یکی از این طرح ها اجرا می گردد و با اتفاقات جدید طرحهای نو و تازه ای به استان‌ها اعلام می گردد؛ در خصوص کرونا نیز جمعیت هلال احمر طرح هایی را اجرا کرد.


درویشی افزود: با شیوع بیماری کرونا طرح ناظران سلامت در جمعیت هلال احمر کلید خورد طی این طرح داوطلبان با دانشگاه های علوم پزشکی استان‌ها همکاری و هماهنگی های لازم را انجام دادند، سالن ورزشی جمعیت هلال احمر واقع در بلوار سیبویه شیراز نیز جزء اولین مراکز واکسیناسیون بود که تجهیز شد و این جمعیت تا ۲ ماه پیش در خدمت مردم بود و به ارائه خدمات می پرداخت.


وی به طرح آمران سلامت نیز اشاره کرد و گفت: بر اساس این طرح داوطلبان جمعیت هلال احمر و جوانان و نوجوانان حاضر در این مجموعه در مراکز عمومی حضور پیدا کرده و علاوه بر تذکر لسانی جهت رعایت نکات بهداشتی به شهروندان ماسک می دادند.


به گفته درویشی طرح نذر سلامت و توزیع بسته های معیشتی از دیگر مواردی بود که جمعیت هلال احمر در دو سال کرونا اجرا کرده و بر اساس این طرح تاکنون ۱۲ هزار بسته معیشتی به مبلع ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بین شهروندان توزیع کرده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس به فعالیت های دیگر این جمعیت در دوران کرونا اشاره کرد و افزود: موظف شدیم که ورودی های مرزی را کنترل کنیم در همین راستا در فرودگاه بین المللی شیراز و فرودگاه لار ورودی های مرزی تشکیل دادیم و کسانی که از طریق این دو فرودگاه وارد کشور می‌شدند را غربالگری کردیم.


وی با اشاره به اینکه بالغ بر ۲۴ هزار نفر نیروی داوطلب رسمی ثبت نام شده در جمعیت هلال احمر استان فارس حضور دارند، اضافه کرد: هر کسی در هر لحظه که بخواهد می تواند به این جمعیت پیوسته و ثبت نام و شروع به همکاری کند.


درویشی در خصوص چالش ها و کمبودهای جمعیت هلال احمر با ذکر این ضرب‌المثل که "جانا سخن از زبان ما میگویی" اظهار کرد: متاسفانه استان فارس علی‌رغم اینکه جز استانهای پیشرو در بحث امداد و نجات می باشد اما در سنوات قبل با مشکل عدم مرکز پشتیبانی که شامل آشیانه بالگرد، انبارها و غیره می‌شود روبرو بوده و به طور موقت از ظرفیت شهرک‌های صنعتی استفاده شده اما مانند سایر استان‌ها به مرکز پشتیبانی و سوله‌ی عملیات امداد و نجات نیاز دارد که برای اخذ زمین برای این مهم پیگیری‌های لازم در حال انجام است.


 وی اعلام کرد: سال گذشته ۲۱ میلیارد تومان اعتبار عمرانی داشتیم که به احداث انبار و پایگاه امدادی اختصاص داده شد.همچنین ۳۳۰ خانه هلال در فارس داریم که ۱۱۰ خانه سال گذشته ایجاد شده که در زمینه آموزش در مواقع بحران به روستاییان نیز فعالیت دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس در پایان با بیان اینکه آمایش سرزمینی برای مکان یابی پایگاه‌های امدادی انجام و ساخت پایگاه امدای آزادراه شیراز-اصفهان نیز شروع شده است، گفت: ۳۴ پایگاه در استان داریم که ۲۷ مورد آن جاده‌ای و ۷ مورد آن‌کوهستانی است و به ۲۳ پایگاه دیگر در استان نیاز داریم.

انتهای پیام/س
نظرات بینندگان