کد خبر: ۱۵۳۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۵ - ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
فرمانده انتظامی استان فارس خبر داد:

کشف بیش از یک تن انواع مواد مخدر و متلاشی شدن یک باند اسلحه در ۴۸ ساعت گذشته در فارس

سردار حبیبی از کشف بیش از یک تن انواع مواد مخدر و متلاشی شدن یک باند اسلحه در ۴۸ ساعت گذشته خبر داد و گفت: در چهار عملیات ویژه این مقدار مواد مخدر به همراه ۱۸ اسلحه کمری، یک قبضه اسلحه سوزنی و مقداری مهمات کشف شد.
به گزارش سرویس حوادث شیرازه، سردار و هم بخش حبیبی فرمانده انتظامی استان فارس امروز یکم اردیبهشت ماه در یک نشست خبری با اصحاب رسانه از کشف مواد مخدر از ابتدای سال تاکنون خبر داد و گفت: نیروهای انتظامی استان فارس در ۴۸ ساعت گذشته چهار عملیات ویژه انجام داده‌اند که طی این عملیات ها یک محموله مواد مخدر توسط وانت جابجا می شد کشف شد

وی افزود: در این محموله ۵ کیلو حشیش کشف و متهم دستگیر و خودرو توقیف گردید

سردار حبیبی اضافه کرد: همچنین در یک جا سازی ماهرانه مقدار ۱۳ کیلو مواد مخدر در کپسول یک خودرو جاسازی شده بود که توسط ماموران نیروی انتظامی کشف و فرد مجرم دستگیر شد.

 مقام ارشد انتظامی در فارس از کشف ۱۴۰ کیلو انواع مخدر دیگر در دو خودرو خبر داد و گفت در راستای چهار عملیات ذکر شده این مقدار مواد مخدر نیز کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه متاسفانه مورد دیگری که در حال آسیب به خانواده ها می باشد و هیچ توجهی که به آن نمی گردد هیچ بلکه به عنوان یک افتخار هم نزد برخی از شهروندان به شمار می رود اظهار کرد: نگهداری اسلحه غیرمجاز در منزل آسیبی است که به خانواده ها وارد می شود و با هیچ چیز قابل جبران نیست چون هایی که در گوشه و کنار انجام می‌شود به وسیله همین اسلحه های غیرمجاز صورت می‌گیرد.

کشف بیش از ۱۵۰ کیلو انواع مواد مخدر و متلاشی شدن یک باند اسلحه در ۴۸ ساعت گذشته در فارس

حبیبی در ادامه تصریح کرد: کسانی که دشمن مردم و آسایش آنها هستند با آنها را ساماندهی کرده اسلحه غیر مجاز در اختیار مردم قرار می‌دهند در همین راستا تاکنون چندین باند دستگیر شده اند  تازه‌ترین عملیات یک بانک سمت غرب وارد کشور می‌شد در ورودی استان دستگیر شد و از آنها ۱۹قبضه اسلحه  و مقداری مهمات کشف شد و نفر اصلی دستگیر مابقی نیز در حال شناسایی هستند.

فرمانده انتظامي استان در تشريح جزئيات اين خبر بيان كرد: در اجراي طرح مبارزه با سلاح‌ و مهمات غيرمجاز در فارس، ماموران پليس امنيت عمومي استان با اقدامات فني و تخصصي مطلع شدند يكي از اعضاي باند حرفه‌اي قاچاق سلاح تعدادي اسلحه را از استان‌های غربی خريداري و پس از ورود به فارس در منزل خود در شهرستان مرودشت دپو كرده است كه موضوع را به صورت ويژه در دستور كار خود قرار دادند.

وي تصريح كرد: ماموران پليس امنيت عمومي استان با همكاري پليس مرودشت پس از هماهنگي با مقام قضائي به محل مذكور اعزام و در بازرسي از آن منزل موفق شدند ۱۸ قبضه کلت کمری، یک قبضه سلاح شکاری، ۳۰ خشاب و ۵۱ عدد فشنگ کلت کمری قاچاق كشف كنند.

فرمانده انتظامي استان فارس با اشاره به اينكه در اين خصوص يكي از اعضاي باند قاچاق سلاح دستگير و براي سير مراحل قانوني روانه دادسرا شد، گفت: تلاش براي دستگيري ديگر اعضاي اين باند به صورت ويژه در دستور كار پليس است.

سردار "حبيبي" از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشكوك و يا اطلاع از فعاليت افرادي كه آرامش مردم را برهم مي‌زنند بلافاصله موضوع را به سامانه 110 اطلاع دهند.

به گزارش شیرازه در حین برگزاری این نشست خبری، به فرمانده انتظامی استان  خبر داده شد که یک خودرو پراید نیز دستگیر شده که در کپسول سی ان‌جی این خودرو ۲۴ کیلو تریاک جاسازی شده است. 

انتهای پیام/س
نظرات بینندگان