کد خبر: ۱۵۳۷۸۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۹ - ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
همزمان با لیالی قدر انجام شد:

رهایی چهار محکوم به قصاص در فارس در راستای پویش «به حرمت علی (ع)می‌بخشم»

با تلاش اعضای شوراهای حل اختلاف استان فارس و همزمان با لیالی پر فیض قدر سازش و مصالحه در چهار فقره پرونده قصاص با تلاش‌ مسئولان قضایی استان فارس در راستای پویش به حرمت علی (ع) می بخشم صورت پذیرفت.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس از حصول سازش در چهار فقره پرونده قتل عمدی و نجات چهار محکوم به قصاص در ماه مبارک رمضان در حوزه های قضایی مرودشت، داراب ، اقلید و شعبه 42 زندان شیراز خبر داد و گفت:  به تأسی از سیره اهل بیت علیهم السلام  و با رأفت و گذشت خانواده های اولیاء دم، تلاش های مسئولان فارس، اعضا و کارکنان  توسعه حل اختلاف و داوری استان و  با کمک معتمدین و ائمه جماعات چهار محکوم به قصاص همزمان با شب های پر فیض قدر از چوبه دار رهایی یافتند.

وی ضمن قدردانی از تلاش های صورت گرفته افزود: با تأسی به اسوه جوانمردی و عدالت، مولای متقیان حضرت علی (ع) و در راستای پویش «به حرمت علی(ع) می بخشم» اولیاء دما  در چهار پرونده  از حق خود گذشته و با اعلام رضایت خود به چهار محکوم نادم این پرونده ها زندگی دوباره بخشیدند.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس  با اشاره به ماه مبارک رمضان و خیر و برکات این ماه عظیم الشأن گفت: ماه رمضان ماه میهمانی و رحمت و بخشش خداوند بر بندگان و همچنین بخشش بندگان بر یکدیگر است و یکی از اعمال نیکو و برتر این ماه گذشت و بخشش می باشد.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به آیات نورانی قرآن کریم، احادیث و روایات بیان داشت:  ثمرات و نتایج گذشت و بخشش در این ماه معنوی برای اولیاء دم و شکات چند برابر ماههای دیگر است.

وی در ادامه با اشاره به آمار رضایت اخذ شده طی چندین سال  گذشته گفت: در سال 92 تعداد 33 زندانی،سال 93 تعداد 31 زندانی، سال 94 تعداد 24 زندانی ،سال 95 تعداد 21 زندانی ، سال 96 تعداد50 زندانی ، سال 97 تعداد 39 زندانی ،  سال 98 تعداد 50 زندانی ، سال 99 تعداد 60 زندانی  و سال 1400 تعداد 87 زندانی  از محکومین به قصاص زمینه رضایت آنان مهیا و رهایی از چوبه دار و زمینه آزادی آنان ایجاد شد و در سال جاری نیز به همت و تلاش معاونت توسعه حل اختلاف استان این اقدام خداپسندانه ادامه دارد.

انتهای پیام/س
نظرات بینندگان