کد خبر: ۱۵۳۷۸۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۳ - ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز:

روز جهانی قدس نماد وحدت و همبستگی در جهان اسلام است

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز گفت: روز جهانی قدس به عنوان یک نماد استکبار ستیز و ایجاد وحدت و همبستگی بین‌المللی در جهان اسلام شناخته می‌شود.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، رضا جاویدی در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی برگزاری مراسم روز جهانی قدس در شهرداری شیراز، با اشاره به اهمیت آن اظهار کرد: روز جهانی قدس به عنوان یک نماد استکبارستیز و عامل ایجاد وحدت و همبستگی بین‌المللی در جهان اسلام شناخته می‌شود.

وی با بیان اینکه روز جهانی قدس پس از گذشت چندین دهه به عنوان روزی برای ایجاد جریان استکبارستیزی علیه رژیم کودک‌کش صهیونیستی شناخته شده است، افزود: جنایات این رژیم خود گواه نامشروع بودن آن است چرا که رفتار ضد بشری و کشتار کودکان و زنان بی دفاع هیچ جایگاهی در جوامع بین المللی ندارد.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز تصریح کرد: امسال راهپیمایی روز جهانی قدس در ایران به عنوان محور مقاومت جهان اسلام از اهمیت بیشتری برخوردار است.

جاویدی با اشاره به برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس در دو سال گذشته به دلیل بیماری کرونا به صورت خودرویی، گفت: براساس اعلام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس، راهپیمایی روز جهانی قدس و همبستگی با ملت مظلوم فلسطین امسال به صورت گسترده همگام با همه آحاد مردم در روز جمعه ۹ اردیبهشت‌ماه جاری برگزار می‌شود.
 
وی در ادامه به بررسی و تشریح وظایف هر کدام از مناطق و سازمان‌های متبوع شهرداری شیراز در برنامه‌ریزی روز جهانی قدس پرداخت.

روز قدس یادگار حضرت امام خمینی(ره) درجهت مبارزه با استکبارستیزی و روز الفت و همبستگی امت 

 سعید زارع سرپرست اداره کل حوزه شهردار و امور شورای اسلامی شهر شیراز نیز دراین  نشست، اظهار داشت: بیش از هفت دهه ظلم ، جنایت و خون ریزی توسط صهیونیست های کودک کش نه تنها نتوانسته مقاومت ملت فلسطین را در هم بشکند؛  بلکه روحیه مردم فلسطین و اراده آنان در راه مبارزه تقویت شده و عزم آنان برای اخراج اسرائیلی ها جزم تر گردیده است.

وی ادامه داد: روز قدس یادگار حضرت امام خمینی(ره) درجهت مبارزه با استکبارستیزی و روز الفت و همبستگی امت اسلامی درمقابل مستکبران و زیاده خواهان جهان از جمله اسرائیل است.

زارع با اشاره به برگزاری مراسم راهپیمایی روز قدس در شیراز اظهار کرد: همانند غالب مراسم مذهبی و ملی شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز در آن نقش آفرینی خواهند داشت.

سرپرست اداره کل حوزه شهردار و امور شورای اسلامی شهر با اشاره به لزوم انجام فضاسازی و تبلیغات محیطی و اولویت کیفیت کارها بر کثرت آن اذعان داشت: انجام تبلیغات محیطی و فضاسازی شهری در سطح شهر با محوریت بزرگداشت روز جهانی قدس باید به بهترین نحو ممکن و در شان برگزار شود.

وی همچنین از اهتزاز پرچم فلسطین در چند میدان اصلی شهر و برپایی ایستگاه های فرهنگی در طول مسیر خبر داد.

زارع تصریح کرد: برای سرویس دهی به مردم و سهولت تردد شرکت کنندگان در مراسم روز قدس خطوط اتوبوس و قطار شهری بصورت رایگان در نظر گرفته شده است.

وی از حاضرین درخواست کرد: تقویم مناسبت های ملی، مذهبی و شهری شیراز آماده شود تا با فراغ بال و داشتن زمان کافی امورات مربوطه پیگیری و انجام شود.

وی در ادامه به اظهارنظرهای بی پایه و اساس عده ای در موضوعات پروژه های عمرانی شهری پرداخت و گفت: موضوعات شهری نیاز به علم و تخصص دارد اما متاسفانه عده ای بدون هیچگونه علم، تخصص و تجربه ای سعی بر سیاه نمایی و تخریب عملکرد شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز دارند.

زارع، شهرداری شیراز را به مثابه قطار درحال حرکت توصیف کرد و گفت: عملکرد و اقدامات شهرداری شیراز در سطح شهر قابل توجه و برای مردم ملوس است.

انتهای پیام/س

نظرات بینندگان