کد خبر: ۱۵۳۷۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۱ - ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱

روایت استاد خلبان از یک پرواز دسته جمعی جهادگران برای کمک در مناطق محروم

گروه جهادی شهید مهران باقری که به جهادگران اهل دل شهر شیراز هم معروف هستند سالهاست که در حوزه ساخت و بهسازی مسکن نیازمندان و همچنین تامین دارو و کمک به درمان بیماران نیازمند مشغول فعالیت هستند. جهادگرانی که در اوقات فراغت خود پرواز می کنند تا یاری رسان چشم های به آسمان دوخته شده نیازمندان در دور ترین و محروم ترین مناطق کشور باشند.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، علیرضا شفیعی مسئول گروه جهادی شهید مهران باقری  گفت: سال 95  بود که اقدامات و حرکت های جهادی را به صورت جدی آغاز کردیم هرچند که پیش از آن هم در قالب بچه های مسجد و هیات های مذهبی فعالیت های مختلفی را داشته ایم. خوشبختانه از همان ابتدا تمرکز جهادگران بر ساخت یا بهسازی منازل مسکونی بوده و سپس در بحث کمک به بیماران نیازمند نیز فعالیت های زیادی صورت گرفت.

 شفیعی با اشاره به اینکه در روزهای اول تشکیل این گروه جهادی، شاید شمار اعضاء  به اندازه تعداد انگشتان یک دست بود اما امروزه بیش از 40 نیروی پای کار فعال و ده ها نیروی پاره وقت در این گروه جهادی فعالیت می کنند، افزود: آن زمان که فعالیت های جهادی را شروع کردیم هنوز این مساله در جامعه باب نشده بود و برای بسیاری از افراد غریبانه بود ولی خوشبختانه با آغاز فعالیت ها و آشنایی افراد محله، بچه های هیات و مسجد به مرور بر تعداد جهادگران افزوده شد.

وی که خود استاد خلبان سازمان هواپیمایی کشوری است و هم  اکنون مهندس هواپیمای شرکت آسمان می باشد معتقد است: کار جهادی و حرکت جهادی یک پرواز عاشقانه و مهربانه برای کمک به نیازمندان و مناطق محروم است . جهادگرانی که در اوقات فراغت خود پرواز می کنند تا یاری رسان چشم های به آسمان دوخته شده نیازمندان در درو ترین و محروم ترین مناطق کشور باشند.

این جهادگر شیرازی با اشاره به اینکه طی مدت فعالیت گروه جهادی اهل دل تواسنته ایم به صورت میانگین سالانه حدود 15 مسکن محرومان را ساخت یا بهسازی نمائیم، افزود: ما پیش از انکه اقدام به کارهای جهادی بویژه ساخت مسکن کنیم غالب برنامه هایمان فرهنگی و مذهبی بود یادم می آید زمانی اقدام به پخت نذری فراوانی کردیم و نتوانستم برخی از هزینه های آن را پرداخت کنیم و بدهکار شدیم و در آن زمان که به دنبال تامین هزینه های آن نذری بودیم و از خیرین کمک های مالی جمع می کردیم به صورت اتفاقی از  یک مساله ای خبردار شدیم و آنکه یک خانواده ای در محله ی ما درگیر مشکلات فراوان اجتماعی و اقتصادی هستند و علاوه بر اینکه وضعیت منزل آنها بسیار نا مناسب و نیازمند بهسازی بود و حتی برخی از لوازم ابتدایی زندگی مانند آبگرمکن هم نداشتند.

 شفیعی در ادامه گفت: یکی از نمونه های بارز در این زمینه مربوط به استان سیستان و بلوچستان و بویژه در سیل سال 98 بود که خوشبختانه در آن سال توانستیم در روستای گندوبازار یک مدرسه را به صورت کامل احداث و 3 مدرسه را نیز بهسازی نمائیم و در حوزه کمک های معیشتی، بهداشتی و درمانی، اعزام گروه های پزشکی متخصص و اجرای طرح اعزام بیماران خاص به مراکز درمانی و تامین هزینه های اسکان، دارو و درمان آنها فعالیت نمائیم.

وی افزود:شاید جریان سیستان بلوچستان نیز یک جرقه ای بود تا اعضا گروه به صورت جدی تر به مساله لزوم ارائه خدمات درمانی ورود کنند یادم می آید یک تصویر دلخراش از کودک سیستان بلوچستانی برای ما ارسال کردند که دچار سوختگی شده بود و متاسفانه به دلیل فقر و محرومیت و همچنین بعد مسافت به پزشک معالج مراجعه نکرده و دچار عفونت های شدیدی شده بود و خوشبختانه گروه جهادی ما توانست کمک های خوبی در جهت بهبود و سلامتی آن کودک انجام دهد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در کار جهادی دو اهرم بسیار مهمی وجود دارد که بسیار می تواند در امتداد کارهای جهادی به ما کمک کنند افزود: یکی از قشرهای بسیار مهم در کار جهادی خیرین بزرگوار هستند و قشردوم نیروهای جوان و جهادگر و پای کار هستند که با تعامل و همکاری می توانند کارهای بزرگی انجام دهند.
همانطور که در ادیان و فرهنگ های مختلف کمک به دیگران از ارزش های والا هر جامعه ای به شمار می رود. افراد هر جامعه ای نباید نسبت به اطرافیان و به طور کلی همنوعان خود بی توجه باشد و در هر سطحی که باشند باید به طبقه پایین تر از خود تا آن جایی که در توان آن ها می باشد کمک نمایند.

شفیعی درپایان بیان کرد: کمک کردن و نوع دوستی همواره مربوط به حمایت های مالی نمی شود، بلکه پا در میدان گذاشتن و کاری را بر اساس توانمندی و تخصصمان برای دیگران انجام دادن نیز می تواند بسیار راهگشا باشد این نوع کمک های معنوی آثار مثبت بسیاری با خود به همراه دارند و به داشتن یک جامعه سعادتمند نیز کمک خواهند کرد، بنابراین به یاد داشته باشید که در دستگیری از محرومان جامعه و تلاش برای رفاه حال دیگران می توان به اشکال گوناگون خدمات ارزنده ای ارائه کرد.


انتهای پیام/ف
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان