کد خبر: ۱۵۳۷۹۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۶ - ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱

در حوزه گردشگری مذهبی اقدام مطلوبی برای جذب گردشگر در شیراز انجام نشده است

محسن نژاد با بیان اینکه در حوزه گردشگری دارای تنوع بسیاری هستیم تصریح کرد: اما در حوزه گردشگری مذهبی اقدام مطلوبی برای جذب گردشگر انجام نشده و نتوانستیم افرادی را که برای درمان از کشورهای عربی همجوار به شیراز می آیند به خوبی جذب گردشگری زیارتی کنیم. پس ضرورت دارد آموزش ای تخصصی در این زمینه صورت گیرد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه،سید مؤید محسن نژاد، مدیرکل جدید میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس امروز 6 اردیبهشت ماه در جلسه تودیع و معارفه مدیر کل این اداره با بیان اینکه وزارت خانه و اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی 3 حوزه رسالت و فعالیت دارد، گفت: حوزه میراث فرهنگی یکی از مباحث مهم حفاظت و حراست از اماکن تاریخی و فرهنگی استان است که در راس همه آنها بافت تاریخی قرار دارد که مورد مناقشه همه است.

وی با اشاره به اینکه آثار تاریخی و فرهنگی تنها متعلق به وزارت خانه میراث یا ادرات میراث نیست، افزود: این آثار متعلق به ملت ایران و حتی جهان است، چون آثار ثبت جهانی انگیزه ای برای سفر گردشگران سراسر دنیا به این اماکن است پس باید حفظ و حراست از آن را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

محسن نژاد با تاکید بر اینکه نیازمند اعتباراتی ویژه حفظ آثار تاریخی و میراثی هستیم، عنوان کرد: در کنار ثبت آثار تاریخی باید فکر زندگی مردم هم باشیم و با رویکرد کمترین آسیب، ثبت انجام شود.

مدیر کل جدید میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس یکی از برنامه های میراث را حمایت از سرمایه گذاری در حوزه گردشگری دانست و اظهار کرد: این سرمایه گذاری در بافت های تاریخی سبب توسعه بافتها می گردد و در حوزه گردشگری موجب ایجاد اشتغال شده است.

وی تصریح کرد: پروژه‌های نیمه تمام این حوزه باید به اتمام برسد و از  پروژه‌های جدید حمایت شود.

محسن نژاد در ادامه به تجربه عجیب گردشگری امسال در استان فارس اشاره کرد و گفت:در ایام نوروز امسال، پس از گذشت دو سال از شیوع بیماری کرونا، شاهد افزایش حجم بی‌سابقه‌ای از سفر به شیراز بودیم به گونه‌ای که ظرفیت‌های اقامتی این کلانشهر در کنار پارک‌ها، سالن‌های ورزشی، خانه های مسافر و حسینه‌ها پر شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس ادامه داد: همچنین تجربه خوبی در ایام نوروز با اجرای برنامه‌های فرهنگی رقم خورد که اجرای دو رویداد در کنار پایگاه جهانی تخت جمشید و در جوار آرامگاه حافظ در زمان سال تحویل مصداق این مدعاست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جمعیت بسیاری که در سال تحویل در آرامگاه حافظ حضور داشتند، از بهره‌برداری از فاز نخست باغ موزه مشاهیر فارس تا پایان امسال خبر داد و گفت: بخشی از فضای فیریکی این باغ موزه به آرامگاه حافظ اختصاص داده خواهد شد.

محسن نژاد با بیان اینکه در حوزه گردشگری دارای تنوع بسیاری هستیم تصریح کرد: اما در حوزه گردشگری مذهبی اقدام مطلوبی برای جذب گردشگر انجام نشده و نتوانستیم افرادی را که برای درمان از کشورهای عربی همجوار به شیراز می آیند به خوبی جذب گردشگری زیارتی کنیم. پس ضرورت دارد آموزش ای تخصصی در این زمینه صورت گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس با بیان اینکه گردشگری رویداد نیروی محرکی برای گردشگری استان خواهد بود، عنوان کرد: ما باید جاذبه های مکملی ایجاد و مشکلات اماکن تاریخی را مرتفع کنیم. تا موجب جذب گردشگر شود.

لازم به ذکر است که در این مراسم سید موید محسن‌نژاد که پیش از سرپرستی اداره کل میراث فرهنگی فارس را به عهده داشت با حکم وزیر میراث فرهنگی به عنوان مدیرکل معرفی شد.

 انتهای پیام/س

نظرات بینندگان