کد خبر: ۱۵۳۸۰۳
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۲ - ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
در بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس آمده است:

روز قدس فرصتی برای همدلی با مردم مظلوم فلسطین

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس به مناسبت روز جهانی قدس بیانیه ای صادر کرد.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس به مناسبت  روز جهانی قدس بیانیه ای صادر کرد.

متن این بیانیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
الَّذِينَ أُخْرِجُوا مِنْ دِيَارِهِمْ بِغَيْرِ حَقٍّ إِلَّا أَنْ يَقُولُوا رَبُّنَا اللَّهُ...

آن مؤمنانی که به ناحق از خانه‌هاشان آواره شده و جرمی نداشتند جز آنکه می‌گفتند: پروردگار ما خدای یکتاست... (سوره مبارکه حج آیه 40)

بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) با ابتکاری بی نظیر، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز قدس نامید و به زیاده خواهان عالم نشان داد که مبارزه با استکبار و نظام سلطه حد و مرز جغرافیایی نمی شناسد و این مبازره را از ایران اسلامی به اقصی نقاط جهان صادر کرد.

با گذشت بیش از چهار دهه از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، اینک اصول والای انقلاب اسلامی همچون مبارزه با ستم و ستمگر، پرچم مقاومت در برابر ظلم زورگویان را به اهتزاز در آورده و خواب را از چشم مستکبران و متجاوزان عالم ربوده است.

موضوع فلسطین نیز به عنوان زخمی کهنه و تاریخی بر پیکره امت اسلام و بلکه افکار عمومی جهان، هر بار در روز جهانی قدس سر باز می کند و نام «روز قدس» مایه انسجام، وحدت، همبستگی و نماد مبارزه با اشغالگری و حمایت از آزادی قدس شریف و فلسطین قلمداد می شود.

اما استکبار جهانی به سر کردگی آمریکای جهانخوار با حمایت همه جانبه از رژیم جعلی و کودک کش صهیونیستی و اشغالگری این رژیم غاصب بر جنایات آن صحه می گذارد و با نادیده گرفتن تمام قوانین بین المللی چهره ضد بشری خود را به جهانیان بیش از پیش می نمایاند.

در این میان مقاومت و پايداري حيرت انگيز و بي نظيري كه مجاهدان سرافراز حماس و مردم مظلوم و ظلم ناپذير غزه براي حفظ آرمان قدس و روشن نگهداشتن مشعل انتفاضه و مقاومت اسلامي فلسطين در برابر تجاوز وحشيانه و جنايتكارانه رژيم جعلي و پليد صهيونيستي از خود نشان می دهند از يكسو موجبات شكست و به گل نشستن ماشين جنگي اسرائيل غاصب در باتلاق خود ساخته را فراهم می آورد و از ديگر سوي قدرت اسلام و توانمنديهاي امت اسلامي و ملت هاي آزاديخواه و حق طلب و سلطه ستيز جهان را در پهنه گيتي متبلور می سازد.

اینک در واپسین روزهای ماه مبارک رمضان، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس ضمن ستایش آرمان های والای قدس و در لبیک به ندای ولی امر مسلمین امام خامنه ای(مد ظله العالی) که فرمودند: روز قدس فرصتی برای همدلی و همبستگی با مردم مظلوم فلسطین است؛ و در حمایت از فداکاری های صاحبان اصلی قدس شریف، جنایات و رذالت های رژیم صهیونیستی را محکوم می نماید و از همه مردم عزیز و بزرگ استان فارس دعوت می نماید تا در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان مورخ 1401/02/09 ساعت 10:30 صبح در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت نمایند.

این راهپیمایی در شیراز از میدان امام حسین(ع) آغاز و در مسیر بلوار کریمخان زند، میدان شهدا، خیابان پیروزی، چهارراه پیروزی و بلوار شهید آیت الله دستغیب(ره) ادامه می یابد و تجمع نهایی با سخنرانی سردار سرتیپ پاسدار نقدی معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و قرائت قطعنامه در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت احمد بن موسی الکاظم شاهچراغ(ع) صورت خواهد پذیرفت و اقامه نماز دشمن شکن و وحدت آفرین جمعه پایان بخش مراسم این روز خواهد بود.

انتهای پیام/ف
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان