کد خبر: ۱۵۳۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۷ - ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
در دیدار رمضانی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز مطرح شد:

تشکل‌های دانشجویی با مطالبه گری مسئولان را به حرکت درآورند

جشنواره معنوی شهر ادب نشستی صمیمی و ضیافت افطاری با حضور مسیولین نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و فعالان دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار کرد.



به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، نشستی صمیمی به همراه ضیافت افطاری با حضور حجت الاسلام والمسلمین حمید مقامی مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز و جمعی از تشکل های سیاسی، فرهنگی،هنری، علمی و مذهبی این دانشگاه در مجتمع ولایت برگزار شد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ابتدای صحبت‌های خود با اشاره به سخنرانی رهبر انقلاب در جمع دانشجویان، گفت: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این جمع چهار عنصر را برای حرکتی عظیم در راستای گام دوم انقلاب عنوان کردند.

حجت الاسلام والمسلمین حمید مقامی با اشاره به قسمت های دیگری از سخنان مقام معظم رهبری افزود: در هر برهه‌ای راهکاری عملی لازم است و تبیین این چهار عنصر نیاز دارد به ذهن فعال، زبان گویا و برای اینکه راهکارها عملی باشد نیاز به هدایت، تمرکز، پیگیری، فعالیت پی در پی و لحظه به لحظه دارد تا بتواند کاروان عظیم جامعه را و مهم تر از همه جوان‌های جامعه را به پیش ببرد.

این مقام مسوول ادامه داد: طبق فرمایش رهبری این تمرکز، ایجاد برنامه کاری، پیدا کردن راهکار و برنامه ریزی به عهده جریان‌های حلقه‌های میانی است؛ این نه به عهده رهبری، نه به عهده دولت و نه دستگاه‌های دیگر است بلکه به عهده مجموعه‌هایی از خود ملت است که کم هم نداریم.


تشکل‌های دانشجویی با مطالبه گری مسئولان را به حرکت درآورند
وی با استناد به ادامه سخنرانی رهبر انقلاب، تشکل‌های دانشجویی را از این قبیل نخبه‌های فکری خواند و بیان کرد: این حلقه‌های میانی، یعنی حلقه بین حاکمیت و مردم، شما هستید؛ که باید مطالبه گر باشید و در عین حال کارها را نیز پیش ببرید و حتی ما را نیز به حرکت درآورید.

مقامی با اشاره به اینکه نشستن در جمع شما به ما ایده می‌دهد در ادامه عنوان کرد: فعالیت های نهاد رهبری موازی با کارهای تشکل‌ها نیست بلکه حامی و کمک کننده است و من معتقد هستم که وظیفه اصلی نهاد رهبری ایجاد بسترهای فعالیت است نه فعالیت کردن.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه به عدم انجام کارهای فانتزی تاکید کرد و اظهار داشت: در انجام کارهای فرهنگی اعتقادم به انجام کارهای پلتفرمی است نه به شکل خطی.

حجت الاسلام والمسلمین مقامی در پایان خاطر نشان کرد: شما فعالان دانشجویی نقطه اصلی جهت حرکت رو به جلو هستید، شما کار را انجام دهید و ما نیز طبق وظیفه خود بسترها را برای شما فراهم می کنیم.

مسئول باشگاه پرسشگران جوان و امور تشکل‌های دانشجویی نهاد رهبری در دانشگاه با بیان اینکه قبل از ورود به حوزه کار عملیاتی با تشکل ها، سعی بر این بوده تا با رابطه ای دوستانه و مومنانه در یک فضای دوطرفه و اطمینان بخش با دانشجویان کار کنیم، گفت: تا با هم فکری، همدلی و همراهی با تشکل های دانشجویی هرکدام رسالت های خود را به نحو احسن انجام دهیم.

تشکل‌های دانشجویی با مطالبه گری مسئولان را به حرکت درآورند

مرتضی جعفرزاده خاطرنشان کرد: مجموعه نهاد رهبری با توجه به انتصاب خود به مقام معظم رهبری سعی دارد در حوزه سیاست گذاری ها، تصمیم گیری و تصمیم سازی ها، راهبردها و منظومه فکری مقام معظم رهبری را لحاظ و محقق کند.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب و جهاد تبیین مقام معظم رهبری عنوان کرد: سعی بر این شده تا در راهبردهای رهبر انقلاب که زنجیره تواصی و حلقه میانی است بتوانیم به دانشجویان کمک فکری و افق ها را بر همین اساس ترسیم و تبیین کنیم.

دجعفرزاده با تاکید بر اینکه در نگاه مجموعه نهاد رهبری، دانشجوها و تشکل ها در رتبه اول قرار دارد اضافه کرد: سعی بر این شده پیگیری ها در حد توان در حوزه سخت افزاری و نرم افزاری انجام شود.

مسئول امور تشکل‌های دانشجویی نهاد رهبری، هدف از برگزاری این ضیافت در ماه مهمانی خدا را ایجاد مودت و هم دلی بیشتر بین تشکل های دانشجویی و مجموعه نهادرهبری دانست و ادامه داد: امیدواریم با یکدیگر یک افق جدیدی در زمینه کار فرهنگی و تشکیلاتی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز داشته باشیم.

گفتنی است که در ابتدا نشست آقایان سروش دوانی معاون گفتمان سازی و مطالبه گری بسیج دانشجویی، محسن زمانی نماینده هیئت‌ الرضا(ع)، حسین بیات نماینده انجمن‌های علمی، صالح مرادی نماینده دبیران انجمن‌های علمی، عرفان قنبری از شورای فرهنگی خوابگاه، محسن محسنی نیا از انجمن اسلامی دانشجویان مستقل، رضا گرگی عضو انجمن اسلامی دانشجویان مستقل، علی نقی زاده از شورای صنفی دانشگاه، محمدرضا خوزانی و سیدرضا عقیلی از هیئت اباصالح،
«سیدمحمد هاشمی نسب» دبیر جامعه اسلامی، «یاسین صمیمی» دبیر کانون جهادی، «محمد خلیلی» از ساعت صفر عاشقی و خانم‌ها «الهه نجفی» مسئول واحد خواهران ستاد یادواره شهدا و «بهاره ملک زاده» عضو کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه و عضو شورای مرکزی ناظر بر نشریات وزارت بهداشت به نمایندگی از دیگر دانشجویان حاضر در جلسه به بیان نقطه نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود پرداختند.

تشکل‌های دانشجویی با مطالبه گری مسئولان را به حرکت درآورند
لازم به ذکر است که کاهش و تسهیل روند های اداری جهت اخذ مجوز برگزاری برنامه‌های دانشجویی، برگزاری جلسات مستمر و منظم با حضور مسئول نهاد رهبری با دانشجویان و پیگیری مطالبات آنها، سرکشی مسئولین نهاد رهبری به خوابگاه‌ها بخشی از پیشنهادات دانشجویان بود.

همچنین استفاده بیشتر از ظرفیت دانشجویان در برنامه ریزی‌ها، شفافیت عملکرد، استفاده از محتواهایی نزدیک‌تر به تفکرات و روحیات نسل امروز، خارج شدن برنامه ها از حالت مخاطب محوری و حرکت مجموعه های فرهنگی به سمت مخاطب و حمایت بیشتر در بحث ازدواج‌های دانشجویی نیز از دیگر موارد مطرح شده بود.

هماهنگی بیشتر فعالیت‌های فرهنگی بین متولیان فرهنگی دانشگاه، اهمیت بیش از پیش به فعالان دانشجویی، استفاده از مشاوره آنها در تصمیم گیری ها، سرکشی مستمر به برنامه‌های دانشجویی از دیگر موارد اشاره شده توسط این فعالان دانشجویی بود.

از دیگر انتقادات دانشجویان می توان به انتخاب موضوعات کرسی‌های آزاد اندیشی طوری که طیف های مختلف دانشجویی جذب آن شوند، قرار نگرفتن نهاد رهبری به عنوان قلک تشکل های دانشجویی اشاره کرد و در پایان دانشجویان خواهان این شدند که نظرات مطرح شده از سوی آنها تحت مصوبه ای جمع آوری و پیگیری شود.

انتهای پیم/م
نظرات بینندگان