کد خبر: ۱۵۳۸۱۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۸ - ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
مجمع ناشران انقلاب اسلامی اعلام کرد؛

شرکت در راهپیمایی روز قدس پیکره استکبار صهیونیستی را سست می‌کند

مجمع ناشران انقلاب اسلامی در بیانیه ای ایران را حامی اول محور مقاومت دانست و شرکت در راهپیمایی روز قدس را خواستار شد چراکه پیکره سست جبهه استکباری صهیونیستی را بی از گذشته متزلزل می کند.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، مجمع ناشران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای به مناسبت روز قدس جمهوری اسلامی ایران را حامی اول محور مقاومت ضد صهیونیستی و ملت مظلوم فلسطین دانسته است و شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس در سراسر دنیا را خواستار شد چراکه پیکره سست جبهه استکباری صهیونیستی را بیش از گذشته متزلزل می‌کند.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیم

سُبْحانَ الَّذی أَسْری‏ بِعَبْدِهِ لَیْلاً مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرامِ إِلَی الْمَسْجِدِ الْأَقْصَی الَّذی بارَکْنا حَوْلَهُ لِنُرِیَهُ مِنْ آیاتِنا إِنَّهُ هُوَ السَّمیعُ الْبَصیرُ. سورۀ اسرا، آیۀ ۱

از آغاز این نهضت بزرگ انقلاب اسلامی، همواره مسائل جهان اسلام و مستضعفان جهان از اولویت‌های انقلاب اسلامی بوده است. حضرت امام خمینی (ره) از نخستین پیام‌ها و سخنرانی‌هایشان در سال‌های ابتدایی دهه چهل، همواره خطر رژیم صهیونیستی را گوشزد کرده و در طول سال‌های انقلاب و پس از آن، همواره بر این موضع و حمایت از ملت فلسطین تأکید می‌کردند. اعلام روز جهانی قدس در سال ۱۳۵۸، دمیدن روح جدیدی به مسئله اول جهان اسلام بود و پس از آن، در این چهار دهه، جمهوری اسلامی ایران عملاً حامی اول محور مقاومت ضدصهیونیستی و ملت مظلوم فلسطین بوده است.

طی این سالیان، رزمندگان ایرانی بسیاری در مسیر آرمان ملت فلسطین به شهادت رسیده‌اند. نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز پرچمدار این مسیر است و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که مقاومت فلسطین ایشان را «شهید قدس» نامید، توانست مقاومت را تبدیل به نیروی ایمانی قدرتمندی کند که به‌راحتی می‌تواند طعم شکست را به رژیم صهیونیستی بچشاند؛ همان طور که سید مقاومت، سیدحسن نصرالله، فرمود: «اسرائیل از خانه عنکبوت سست‌تر است.»

تحولات این ایام فلسطین که از نبرد سال گذشته سیف القدس آغاز گردید، نشان‌دهنده رویکردی جدید در مبارزه مردم فلسطین است؛ به‌خصوص که جوانان ساکن قدس شریف و کرانه باختری و مناطق اشغالی ۱۹۴۸، حرکتی را آغاز کرده‌اند که رژیم پوشالی صهیونیستی را به لرزه انداخته و عملیات‌ها امروز به عمق مناطق اشغالی و به قلب تل‌آویو رسیده است.
این اتفاقات نشان داد تمامی تلاش‌های صهیونیست‌ها برای از بین بردن آرمان‌های فلسطین در دل جوانان این مناطق به شکست انجامیده و قدس شریف و آزادی آن در دل فلسطینی‌های ساکن این مناطق نقش بسته است.

همچنین، تلاش‌های سازش کاران با رژیم صهیونیستی و حامی آمریکایی‌اش در طول این چهار دهه تا به امروز، نتیجه‌ای جز ننگ و روسیاهی برای آنان نداشته است و توافقنامه‌های کمپ دیوید و اسلو و طرح ترامپ و… به زباله‌دان تاریخ ریخته شده و خواهد شد. سازش کاران قدیم و جدید بدانند که نهایت اعتماد به رژیم کودک‌کش صهیونیستی و پشت‌کردن به ملت مظلوم فلسطین و قدس شریف، نتیجه‌ای جز خذلان و سقوط برای آنان ندارد.

امروز جهت قطب‌نما باید بار دیگر به‌سمت فلسطین و قدس شریف بازگردد و مانع تلاش‌های دشمن مستکبر برای مشغول‌کردن جهان اسلام به مسائل دیگر باشیم. خلق گروهک‌های تکفیری و فتنه‌های مذهبی بین ملت‌ها و قومیت‌ها و ایجاد مشکلات عدیده در جهان اسلام در چارچوب برنامه دشمن، با هدف فراموشی مسئله فلسطین و تقویت رژیم غاصب صهیونیستی است. این موضوع، امروز هوشیاری ملت‌های مسلمان را می‌طلبد تا این پروژه آمریکایی و صهیونیستی به شکست کشیده شود.

در این ایام، نقش فعالان حوزه فرهنگ، هنر و رسانه، نه فقط در جهان اسلام، بلکه هر آن‌که دل در گروه آرمان فلسطین و حمایت از مظلوم دارد، بسیار مهم است. این گروه‌ها با تولیدات ادبی، هنری و رسانه‌ای می‌توانند ضمن افشای جنایت‌های رژیم صهیونیستی و هم‌پیمانانش و حامی آمریکایی‌اش و سازش کاران قدیم و نوین، مظلومیت مردم فلسطین را به دید جهانیان برسانند.

در آستانه روز جهانی قدس، شاهد شکوفایی حرکت ملت فلسطین در مبارزه با اشغالگران صهیونیست هستیم که نویدبخش آزادی قریب فلسطین و قدس شریف و نماز فرزندان مقاومت در مسجد الاقصی است. این روزها، روز مشخص‌شدن حق از باطل است. سازش کاران بدانند که در آینده قریب‌الوقوع دستاوردی ندارند؛ اما حامیان آرمان فلسطین در آن روز موعود، قطعاً سربلند خواهند بود.

حضور شکوهمند در راهپیمایی روز جهانی قدس در سراسر دنیا، پیکره سست جبهه استکباری صهیونیستی را بیش از گذشته متزلزل می‌کند. جمهوری اسلامی ایران بر اساس ارزش‌ها و اهداف انقلاب اسلامی، به حمایت از ملت‌های مظلوم و مستضعفان تا تسلیم این پرچم به منجی عالم بشری ادامه می‌دهد.»

انتهای پیام/م
نظرات بینندگان