کد خبر: ۱۵۳۸۲۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۷ - ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
نماينده مردم شهرستان هاي شيراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی:

فعال سازي درمانگاه شهرك صنعتي بزرگ شيراز در حال پیگیری است

نجابت تصريح كرد: در موضوعاتي نظير فعال سازي درمانگاه شهرك صنعتي بزرگ شيراز با توجه به فعاليت حدود 40هزار نفري كارگران و پرسنل واحدهاي صنعتي و نيز اختصاص بخشي ازمبالغ ارزش افزوده دريافتي ازصنعتگران براي امور شهرك هاي صنعتي پيگيري كرده ايم .
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه،روح الله نجابت نماينده مردم شهرستان هاي شيراز و زرقان در مجلس در نشستی مشترک با مدير عامل شركت شهرك هاي صنعتي و مدير كل امور مالياتي فارس، با بيان اينكه بعنوان نمايندگان مردم خود را موظف به پيگيري مسائل و مشكلات آنها در همه بخش ها مي دانيم گفت:باتوجه به جايگاه بخش صنعت در توليد و اشتغال ،يكي از اولويت هاي خود را پيگيري مسائل و مشكلات صنعتگران در شهرك هاي صنعتي قرار داده ايم .

وی افزود:در جلسه اي كه حدود دوهفته پيش با صنعتگران شهرك صنعتي شيراز داشتيم مسائل و مشكلاتي مطرح شد كه برخي از آنها در سطوح استاني و برخي در سطح ملي پيگيرشده و تا حصول نتيجه نهايي اين پيگيري ها ادامه دارد.

نجابت تصريح كرد: در موضوعاتي نظير فعال سازي درمانگاه شهرك صنعتي بزرگ شيراز با توجه به فعاليت حدود 40هزار نفري كارگران و پرسنل واحدهاي صنعتي و نيز اختصاص بخشي ازمبالغ  ارزش افزوده دريافتي ازصنعتگران براي امور شهرك هاي صنعتي  پيگيري كرده ايم .

نماینده مردم شیراز و زرقان در ادامه با اشاره به اينكه يكي از مشكلاتي كه صنعتگران مختلف مطرح كردند مربوط به ماليات بود كه در همين زمينه با دعوت از مدير كل امور مالياتي استان مورد بررسي قرارمي گيرد، اظهار کرد: مسائل مربوط به ماليات متنوع و مختلف میباشد که بخشي از مشكلات نياز است از سازمان امور مالياتي پيگيري  و بخشی نیز در سطح ملي پيگيري مي شود و آن دسته كه نياز به اصلاح قوانين دارد نيز صنعتگران به ما اعلام كنند تا از اين طريق پيگير باشیم.

مسائل مالیاتی صنعتگران در اولویت رسیدگی قرارگیرد

سید مصطفی هاشمی مدير عامل شركت شهرك ها صنعتي نيز با قدرداني از پيگيري هاي نجابت در خصوص مسائل صنعتگران و شهرك هاي صنعتي گفت:باتداوم اين نشست ها بستر مناسبي براي رفع مشكلات و رضايتمندي صنعتگران فراهم مي شود.

وی خواستار تعامل بیشتر ادارات مالیاتی در استان با صنعتگران شدوگفت:انتظار داریم مسائل مالیاتی صنعتگران در اولویت رسیدگی قرارگیرد.

هاشمی در ادامه بااشاره به معافیت مالیاتی واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی افزود :واحدهای صنعتی پس از بهره  برداری تا ۷سال در شهرک های صنعتی مناطق توسعه یافته و تا ۱۳ سال در شهرک‌های صنعتی مناطق غیر برخوردار از معافیت مالیاتی برخوردارند .

مدير عامل شركت شهرك ها صنعتي  همچنین بااشاره به لزوم افزایش اطلاعات صنعتگران از مسائل مالیاتی بر آمادگی این شرکت برای برگزاری دوره های آموزشی برای صنعتگران خبرداد وگفت:این دوره ها بصورت رایگان برگزار می شود.

رويكرد اداره كل امور مالياتي حمايت از توليد  است

حمیدرضا محمدابراهیمی مدير كل امور مالياتي فارس نيز در اين مراسم بر اهتمام جدي به منظور رفع مسائل و مشكلات صنعتگران شهرك صنعتي تاكيد كرد و گفت:رويكرد اداره كل امور مالياتي حمايت از توليد  است.

وی اظهار داشت: تحقق اهداف سازمان امور مالیاتی در تامین درآمد های پاک و پایدار برای کشور، تضمین کننده تحقق اقتصاد مقاومتی و تامین استقلال اقتصادی کشور است که مشارکت و نقش آفرینی مؤدیان محترم فارس در انجام تکالیف قانونی خود و پرداخت مالیات، به طور یقین منجر به توسعه و آبادانی استان است .

ابراهیمی با بيان اينكه يكي از راههايي كه صنعتگران مي توانند پاسخ سوالات ،مشاوره وموارد مربوط به ارائه گزارش هاي فرارمالياتي را ارائه دهند  سامانه  ارتباط مردمی 1526است گفت:در اين سامانه   بستر توسعه تعاملات بین مودیان مالیاتی و نظام مالیاتی فراهم شده است 

مدير كل مالياتي فارس افزود: اين سامانه با قابلیت ارتباط دوسویه با مخاطبان ابزاری برای دریافت و مدیریت گردش اطلاعات در سیستم نوین مالیاتی است و  مودیان می توانند به صورت 24 ساعته به طرح پیشنهادات، شکایات، گزارش فرار مالیاتی و سوالات مالیاتی خود پرداخته و کارشناسان این مرکز در ساعات اداری این پیام‌ها را دریافت، بررسی و پیگیری نموده و در اسرع وقت پاسخ های لازم را ارائه مي کنند. 

وي در پاسخ به موارد برخي صنعتگران در خصوص خريد مواد اوليه از افرادي كه فاكتور ارائه نمي دهند گفت:ارائه ندادن فاكتور فراهم آوردن زمينه اي براي فرارمالياتي است و صنعتگران براي سالم سازي محيط كسب و كار مي توانند تخلفات را از طريق سامانه 1526و يا درگاه سازمان امور مالياتي اطلاع داده و و از پاداش ویژه سوت زني كه  که تا یک درصد مبلغ مالیات قطعی وصول شده خواهد بود، بهره مند شوند.

محمد ابراهيمي همچنين از اجرايي شدن قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان در سال جاري خبر داد وگفت:در اين قانون  اصل بر صحت اطلاعات مودیان است، مگر آنکه خلاف آن ثابت شود. همچنین ماموران مالیاتی جز در مواردی که تخلفی صورت گرفته باشد، حق ندارند به محل فعالیت این مودیان مراجعه کنند. 

وی اضافه کرد: علاوه بر این، مودیانی که در سامانه مذکور، ثبت نام و از پایانه فروشگاهی استفاده می‌کنند، نیازی به پرکردن اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده و همچنین ارایه فهرست معاملات فصلی ندارند و  اظهارنامه عملکرد این گروه از مودیان در صورت انطباق با پایگاه اطلاعات مالیاتی، بدون رسیدگی پذیرفته می‌شود.

انتهای پیام/س
نظرات بینندگان