کد خبر: ۱۵۳۸۶۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۴ - ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
شهردار شیراز اعلام کرد؛

آماده بودن قبرستان بهشت احمدی برای تدفین اموات

شهردار شیراز  گفت: باتوجه به آماده بودن قبرستان بهشت احمدی جهت تدفین اموات به زودی خدمات کفن و دفن در قبرستان دارالرحمه شیراز متوقف خواهد شد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، سید احسان اصنافی شهردار شیراز در میز خدمت مسجد محوری در مسجد الزهرا(س) واقع در خیابان ساحلی غربی اظهار داشت: ۱۶۷ محله در شهر شیراز با نیازهای خاص و متفاوت آن وجود  دارد که شهرداری نیازها را احصا کرده و در یک برنامه زمان‌بندی طبق اولویت ها مشکلات رفع شود.

وی در ادامه به موضوع بودجه که مورد سوال تعدادی از نمازگزاران بود، پرداخت و افزود: تنها ۲ درصد از بودجه شهرداری شیراز برای مصارفی همچون یارانه مترو و اتوبوس دولتی است. 

اصنافی در خصوص قبرستان قدیمی شیراز عنوان کرد: با توجه به آماده بودن قبرستان بهشت احمدی جهت تدفین اموات به زودی خدمات کفن و دفن در قبرستان دارالرحمه شیراز متوقف خواهد شد.

به گفته مدیر ارشد شهری شیراز؛ در سال جاری ۱۰۰ هزار اصله درخت نارنج در سطح شهر کاشته خواهد شد.

وی با ذکر اینکه بخشی از مجوزها و پروسه‌های آن در اختیار شهردای نیست، تصریح کرد: برنامه داریم تا پایان اردیبهشت بیش از ۸۳ درصد استعلامات و درخواست مردمی در کمتر از یک هفته جواب داده می‌شود.

شهردار شیراز پیرامون دستفروش‌های ارم گفت: برای این قشر دو راهکار ایجابی و سلبی وجود دارد که اعتقاد داریم باید کار ایجابی انجام شود، درحالیکه کار سلبی و جمع آوری آنان در حیطه اختیارات شهرداری است.

اصنافی در خصوص آسفالت نیز توضیح داد: قیر دولتی تنها شامل شهرهای کوچک می‌شود و شهرداری شیراز برای خرید قیر بعنوان ماده اصلی آسفالت طی دو سال گذشته باید چند ده برابر هزینه کند که حجم آسفالت با وجود دو برابر شدن بودجه آسفالت چندان چشمگیر نخواهد بود.

وی بابیان اینکه به‌ دلیل نوسانات قیمت قیر باید آسیب‌های آسفالت سه سال گرفته شود، تصریح کرد: تمام مناطق باید هرگونه چاله و ترک خوردگی را تا پایان اردیبهشت لکه‌گیری کرده و اولویت روکش آسفالت با کوچه‌های خاکی است.

شهردار شیراز با اشاره به گستردگی حوزه فرهنگی عنوان کرد: بیش از ۲۰ دستگاه به‌صورت رسمی متولی حوزه فرهنگی هستند که شرح وظایف هرکدام از جمله شهرداری مشخص است.

اصنافی با بیان اینکه ما هم از برخی ناهنجاری‌ها گلایه داریم، گفت: برخورد با ناهنجاری‌های سطح شهر در حیطه اختیارات ضابط قضایی است.

وی بیان کرد: برنامه‌های مختلفی در حوزه فرهنگی و فرهنگ سازی در حیطه کاری خودمان داریم.

شهردار شیراز همچنین توضیحات مبسوطی را پیرامون طرح احیای هویت محلات با محوریت مساجد برای مردم ارائه کرد.

انتهای پیام/س
نظرات بینندگان