کد خبر: ۱۵۳۸۶۶
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۰ - ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
استاندار فارس:

با افزایش نامتعارف عوارض شهری به گرانی‌ها دامن نزنیم

ایمانیه با اشاره به مصوبه اخیر شورای شهر شیراز درخصوص افزایش نرخ عوارض شهری گفت: امروز باید یک صدا باشیم و در شرایط کنونی اقتصادی و معیشتی مردم، مسئولان به گرانفروشی‌ها دامن نزنند.


به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، محمدهادی ایمانیه استاندار فارس یکشنبه در پنجاه‌وهشتمین صحن علنی شورای شهر شیراز با اشاره به مباحث مربوط به تغییراتعوارض و بحث‌های مطرح شده در رسانه‌ها که در پی مصوبه اخیر شورا پیرامون افزایش عوارض در این شهر ایجاد شده است،افزود: اینکه تصور کنیم برای برخی در نقاط لوکس شهر عوارض افزایش و گرانی در نظر گرفته شود تا خرج مردم در دیگر نقاط شیراز شود، تصور اشتباهی است.

وی خطاب به اعضای شورای اسلامی شهر شیراز گفت: شک نکنید افزایش قیمت در لوکس‌ترین قسمت شهر تاثیر خود را روی دیگر نقاط شهر، اقشار و مردم که ربطی هم ندارند خواهد گذاشت.

ایمانیه با بیان اینکه سقف افزایش عوارض باید براساس نظر کارشناسی باشد تا بتوان شهر را بهتر کنترل کرد، افزود: در اداره شهر شیراز ابعاد مختلف باید بررسی بیشتری شود چون ۴۰ درصد از جمعیت استان در این کلانشهر ساکن است و هر نوسانی به سرعت بر دیگر نقاط استان نیز تاثیر می‌گذارد.

استاندار فارس از اعضای شورای شهر شیراز درخواست کرد که اعضای این شورا یکصدا باشند تا تصور مدیریت دوگانه در اداره شهر متصور نشود.

مهدی طاهری رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این باره گفت: جلسات متعددی برای کنترل افزایش قیمت‌ها در پی مصوبه اخیر شورا برگزار و در مصوبه مذکور نیز مواردی برای اصلاح ذکر شده است و تلاش بر این است که روند به شکلی پیش رود تا اگر شبهه‌ای پیش آمده برطرف شود.

مصوبه اخیر شورای اسلامی شهر شیراز در خصوص افزایش عوارض شهری در سال ۱۴۰۱ از سوی فرمانداری این شهرستان رد و به هیات حل اختلاف ارجاع شده است.

در پایان این نشست تعدادی از کارگران و فرهنگیان در این جلسه با حضور استاندار فارس به مناسبت روز جهانی کارگر و روز معلم تقدیر شدند.

انتهای پیام/س

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان