کد خبر: ۱۵۳۸۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۵ - ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
مسئول نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

نقش اساتید در جهاد تبیین برجسته است

مقامی با بیان اینکه دشمن پشت در و یا در کنار فرزندان و دانشجویان قرار گرفته و ما هنوز این را باور نداریم، تاکید کرد: حکم جهاد تبیین یعنی هر فردی که تریبونی دارد، پا در عرصه بگذارد و اساتید به دلیل تأثیرگذاری بر دانشجویان، در این زمینه می‌توانند وارد عمل شوند.


به گزارش سرویس اجتماعی شیر ازه،، حجت الاسلام و المسلمین حمید مقامی مسئول نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نشست صمیمانه با نمایندگان هم اندیشی اساتید دانشکده‌های علوم پزشکی شیراز، با موضوع «جهاد تبیین» با بیان اینکه «جهاد اکبر» یعنی قرار گرفتن در برابر یک دشمن درونی و «جهاد اصغر» نیز به معنای مقابله با یک دشمن بیرونی است، گفت: طی تمام سال‌های رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، این نخستین بار بوده که ایشان حکم جهاد اعلام فرمودند و «جهاد تبیین» فریضه خوانده شده؛ این در حالی است که حساسیت آن را هنوز درک نکرده ایم.

وی با بیان اینکه دشمن پشت در و یا در کنار فرزندان و همین دانشجویان قرار گرفته و ما هنوز این را باور نداریم، تاکید کرد: حکم جهاد تبیین یعنی هر فردی که تریبونی دارد، پا در عرصه بگذارد و اساتید به دلیل تأثیرگذاری بر دانشجویان، در این زمینه می‌توانند وارد عمل شوند.

مقامی در پاسخ به این پرسش که چه چیزی را باید تبیین کرد، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در تبیین دو مورد «مبانی و مفاهیم اسلامی» و «دستاوردهای انقلاب» دستور به جهاد داده اند و به فرموده ایشان «اگر ما بیان کننده این حقایق نباشیم، دشمن آنها را روایت خواهد کرد.

 مسئول نهاد رهبری در علوم پزشکی شیراز، افزود: در تبیین مصادیق مبانی اسلامی، به تقوای الهی به معنای «مراقبت از مفاهیم الهی» و صبر به معنای «استقامت داشتن» اشاره شده است که در جهاد تبیین، این دو اصل مورد توجه است.

در ادامه این نشست، ضیاء‌الدین تابعی دبیر سابق هم اندیشی اساتید و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی نیز به تبیین نظریات مختلف در خصوص تفکرات انسان پرداخت.

در حاشیه این نشست، نیز «محمود پورکیانی» مسؤول واحد امور اساتید نهاد رهبری دانشگاه نیز بیان کرد: در سال ۱۴۰۰ نزدیک به ۶۰ برنامه، ویژه اساتید دانشگاه به صورت حضوری و مجازی برگزار شد که در مجموع نزدیک به دو هزار نفر از اساتید دانشگاه علوم پزشکی شیراز و حتی اساتیدی از دیگر استان‌ها میهمان این برنامه‌ها بودند و در سال جاری نیز این برنامه‌ها با کیفیت بهتر ادامه دارد.

 انتهای پیام/س
نظرات بینندگان