کد خبر: ۱۵۳۹۰۰
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۱ - ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
مدیرکل امور مالیاتی فارس خبر داد:

راه اندازی سامانه مالیات نقل و انتقال خودرو در فارس

محمد ابراهیمی از راه اندازی سامانه مالیات بر نقل و انتقال خودرو به منظور تکریم ارباب رجوع و تسهیل وصول مطالبات خبرداد.
به گزارش سزویس اجتماعی شیرازه ،حمیدرضا محمدابراهیمی مدیرکل امور مالیاتی فارس گفت: شهروندان می‌توانند به صورت هوشمند و بدون مراجعه به بانک‌ها به صورت آنلاین مالیات نقل و انتقال خودرو را از طریق سامانه my.tax.gov.ir پرداخت کنند.

وی با بیان این که پرداخت مالیات نقل و انتقال خودرو پیش از انجام فرآیند تعویض پلاک انجام می‌شود، افزود: مالیات نقل و انتقال خودرو از هفتم فروردین سال جاری به صورت آنلاین دریافت می‌شود و بر همین اساس یک درصد از ارزش خودرو‌های داخلی و دو درصد خودرو‌های وارداتی با عنوان مالیات دریافت می‌شود.

 ابراهیمی ادامه داد: افرادی که می‌خواهند برای تعویض پلاک نوبت بگیرند، باید به سامانه نوبت‌دهی مراجعه کنند.

مدیرکل امور مالیاتی فارس با بیان این که از ۱۳ دی‌ پارسال، باید تمام نقل و انتقالات به صورت خوداظهاری روی سامانه ثبت شده باشد، افزود: اگر مواردی باشد که این مالیات پرداخت نشده باشد، توسط سازمان امور مالیاتی کنترل و به مالکان اطلاع‌رسانی می‌شود تا نسبت به پرداخت مالیات خود اقدام کنند.

ابراهیمی درباره شیوه‌های پرداخت نیز تصریح کرد: در زمان حاضر مالیات نقل و انتقال خودرو از دو طریق قابل پرداخت است؛ نخست از طریق سایت سازمان امور مالیاتی و دوم از طریق سامانه نوبت‌دهی تعویض پلاک شهروندان به سازمان امور مالیاتی هدایت می‌شوند که پس از پرداخت مالیات می‌توانند نسبت به گرفتن نوبت تعویض پلاک اقدام کنند.

مدیرکل امور مالیاتی فارس با بیان این که ین سامانه به منظور جلوگیری از تضییع حقوق عامه و تکریم ارباب رجوع راه اندازی شده است، اظهارداشت: کاهش هزینه‌های شهروندان ، جلوگیری از اتلاف انرژی و وقت مردم و ایجاد تعادل بازار خودرو از مزایای راه اندازی این سامانه است.

انتهای پیام/ف
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان