کد خبر: ۱۵۳۹۰۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۴ - ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس خبر داد:

آغاز به کار رزمایش ۲۱ هزار نفری جهادگران فاطمی در فارس

قزل سفلی از آغاز به کار رزمایش ۲۱ هزار نفری جهادگران فاطمی در فارس از هفدهم اردیبهشت به مدت ۱۰ روز خبر داد و گفت: علی رغم پیش‌بینی شرکت ۷۰۰ گروه در این رزمایش تا کنون بیش از یک هزار و ۱۲۳ گروه جهادی اعلام آمادگی کرده اند.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، اسماعیل قزل سفلی رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس، امروز 17 اردیبهشت ماه در  نشست خبری رزمایش جهادگران فاطمی که در محل بسیج رسانه فارس برگزار شد، از آغاز رزمایش 21 هزار نفری جهادگران فاطمی در این استان و تداوم آن به مدت ١٠ روز، خبر داد و گفت: این رزمایش که در ابتدا برای ۷۰۰ گروه جهادی طراحی شده بود از امروز آغاز می شود و تا ۲۶ اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت .

وی با اشاره به اینکه علی رغم پیش‌بینی شرکت 700 گروه در این رزمایش تا کنون بیش از یک هزار و 1۲۳ گروه جهادی اعلام آمادگی کرده اند، اظهار کرد: همچنین پیش بینی این بود که یک هزار و یکصد برنامه شکل بگیرد، اما تا به امروز 2 هزار و 229 برنامه توسط گروه های جهادی فارس ارائه شده است.

قزل سفلی با بیان اینکه امروز بیست و دومین سالروز تاسیس بسیج سازندگی به فرمان مقام مظعم رهبری (مدظله العالی) است، عنوان کرد: به همین منظور ویژه برنامه هایی را پیرامون این روز طراحی کردیم که که رزمایش بزرگ «جهادگران فاطمی» فارس، از مهم ترین این برنامه ها می باشد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس با اشاره به اینکه ماهیت و فلسفه این سازمان، ساماندهی و ایجاد بستر نیروهای داوطلب و جوان برای خدمت رسانی به مردم است، اظهار کرد: در این بستر، محور فعالیت‌ها گروههای جهادی هستند.

قزل سفلی با اشاره به اینکه از میان گروه های جهادی، شوراهای جهادی و مجمع جهادگران استان فارس هم شکل گرفتند، اضافه کرد: این مجموعه برای سازماندهی گروه های جهادی ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه قرارگاه عملیات جهادی در سه محور جغرافیایی، پهنه ای و موضوعی در حال شکل گیری است ، تاکید کرد: چهار منطقه در فارس دارای قرارگاه پهنه ای هستند، همچنین قرارگاه های جهادی منطقه ای و محله ای هم راه اندازی می شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس در ادامه افزود: قرارگاه های موضوعی نظیر کشاورزی، تحصیلی، فنی و عمرانی و همچنین قرارگاه اقشار از جمله دانش آموزی برای حمایت از دانش آموزان راه اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه نقطه ای نداریم که بچه های جهادی در آن حضور نداشته و یا موضوعی نیست که گروه های جهادی بر آن اشراف نداشته باشند،اظهار کرد: طی این ٢٢ سال، گروههای جهادی به تکامل و پویایی خوبی به ویژه پس از پیام٩ بندی رهبری در سال ٩٨ رسیدند و هم اینک بیش از ٤٢ هزار گروه جهادی در کشور فعالیت می‌کنند که بیش از ٤ هزار گروه آن در استان فارس در عرصه های مختلف فعالیت دارند

به گفته قزل سفلی آبرسانی به 372 روستای فارس توسط گروه های جهادی و ساخت مسکن برای سه هزار و 208 مددجوی کمیته امداد از جمله اقدامات قابل توجه گروه های جهادی است.

رئیس بسیج سازندگی فارس با اشاره به اینکه در رزمایش خدمات مومنانه 20 نوع خدمت ارائه می شود، افزود: لایروبی قنوات، کمک به مرمت و بازسازی مدارس، خانه‌های بهداشت، ورود به مباحث اجتماعی با تاکید بر آسیب‌های اجتماعی، درمان اعتیاد، کمک به ازدواج آسان، اقتصاد و اشتغال، عرصه علمی، عرصه کشاورزی، دامپزشکی و استمرار خدمات مومنانه نیز در هفته بسیج سازندگی پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه حقوقدانان جهادی نیز در راستای آزادسازی زندانیان غیرعمد فعالیت می کنند، اصحاب رسانه را هم جزیی از فعالان جهادی دانست و گفت: با گذشت زمان تلاش شد فرهنگ سازی در اقشار و موضوعات مختلف گسترده شود تا هر کسی امروز در هر جایگاهی که قرار دارد، خدمت کند که بسیج سازندگی بستر این خدمت را فراهم کرد.

قزل سفلی با تاکید بر اینکه انتظار داریم دولت مردان هم از گروه های جهادی حمایت کنند، اظهار کرد: افتتاح پروژه های عمرانی و اشتغال، برگزاری اختتامیه جشنواره رسانه ای، رونمایی از نشریه «منهای نفت»، برگزاری پویش «هزار زندگی» برای ایجاد صندوق های قرض الحسنه و ایجاد اشتغال برای مردم به صورت خرد و خانگی  از دیگر برنامه های این ایام است.

انتهای پیام/س

نظرات بینندگان