کد خبر: ۱۵۳۹۰۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۴ - ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

آغاز به ساخت ۳ بیمارستان دولتی ساز در شیراز/در بحث سلامت حاشیه شهرها به کمک رسانه ها نیاز داریم

حسینی از احداث 3 بیمارستان دولتی در شهر شیراز در آینده ای نزدیک خبر داد وافزود: کارهای اجرایی این سه بیمارستان شروع شده است.
به گزارش سرویس سلامت شیرازه، سید وحید حسینی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز ۱۷ اردیبهشت در نشست خبری هفته سلامت که با شعار"سلامت ما،سلامت سیاره ما" برگزار میشود، با بیان اینکه متاسفانه شهرها آنقدر بزرگ شده اند که ساختار جمعیتی جوابگوی  نیازهای شهری نیست، گفت:پس در بحث سلامت حاشیه شهرها به کمک بیشتری نیاز داریم، چون به دلیل سیستم وظرفیت خوبی که در مراکز بهداشت وجود دارد، دسترسی به بهداشت در روستاها بهتر از حاشیه شهرها است.

 وی با اشاره به اینکه در خصوص سلامت به ویژه سلامت در بهداشت به کمک اصحاب رسانه نیاز داریم،اظهار کرد: چراکه این گروه به مردم و اقشار مختلف نزدیک هستند و می‌توانند به ما کمک کنند. 

حسینی در ادامه تصریح کرد: شعار امسال نگاهی است که به صورت جمعی به مسئله سلامت نگریسته شود و کرونا ضرورت این نگاه را نشان داد در همین راستا انتقاد همراه با راهکار از سوی رسانه را پذیرا هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه اظهار کرد: با همکاری استانداری، سپاه، بسیج، حرم احمدبن‌موسی و دانشگاه علوم پزشکی شیراز قرارگاهی برای سلامت حاشیه شهر ایجاد شده است.

در ادامه این جلسه حسینی به کمبود بیمارستان دولتی در شیراز اشاره کرد و گفت: بعد از انقلاب در شهر شیراز بیمارستان بزرگ دولتی‌ساز نداشتیم،هر چند در این سال‌ها بیمارستان‌هایی احداث شده و مشغول به کار است اما خیرساز بوده که هزینه مردم بیشتر از دولتی و کمتر از خصوصی است.

وی همچنین از احداث 3 بیمارستان دولتی در شهر شیراز در آینده ای نزدیک خبر داد وافزود: کارهای اجرایی این سه بیمارستان شروع شده است.

حسینی به احداث یک بیمارستان 700 تخت‌خوابی در میانرود که کارهای اولیه آن شروع شده بود اشاره کرد و گفت: این بیمارستان در سفر رئیس‌جمهور و قرارگاه خاتم با 7 هزار میلیارد تامین اعتبار شده، همچنین یک بیمارستان 313 تخت‌خوابی نیز در سایت دانشگاه در ورودی صدرا در نظر گرفته شده که کارهای اجرایی آن انجام  و حدود 50 درصد پیشرفت داشته  که از محل سفر رئیس‌جمهور تامین اعتبار شد و امیدواریم که در سال آینده به چرخه خدمت برسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه بیمارستان نمازی 2 نیز مکان‌یابی شده و درباره زمین آن به توافق اولیه رسیدیم، افزود: امیدواریم اجرای این بیمارستان را امسال شروع کنیم که 1200 تخت برای این بیمارستان در نظر گرفته شده و یک بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی است.

وی با بیان اینکه این بیمارستان در ورودی شهر از خیابان حسینی‌الهاشمی قرار گرفته است، بیان کرد: مکان قبلی که برای این بیمارستان در نظر گرفته شده بود، روی گسل بود به همین منظور زمین تغییر کرد.

حسینی در پایان با اشاره به فعالیت 64 مرکز تحقیقاتی و ۶ مرکز رشد در استان فارس گفت: استان فارس بیشترین میزان این دسته از مراکز را در کشور دارد و با توجه به شعار سال بنا بر این است که علوم نوین را در مرکز رشد فعال کنیم و با توجه به توانمندی‌های شیراز بسیاری از محصولات در شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان تولید می‌شود‌.

راه‌اندازی بیمارستان 300 تخت خوابی روانشناسی در شیراز 

مهرداد شریفی، معاون درمان دانشگاه عبوم پزشکی شیراز نیز در ادامه این نشست از راه‌اندازی بیمارستان 300 تخت خوابی اعصاب و روان در شهر شیراز خبر داد و گفت: تاکنون کمبود تخت برای این دسته از بیماران وجود داشت اما امید است در نیمه اول امسال این بیمارستان  به نام صدرا به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه این پروژه از سال‌های قبل معطل مانده بود و قدم بزرگی برای بیماران روانی است، افزود: 67 بیمارستان در استان فارس داریم که 43 بیمارستان دولتی است و تلاش شده که خدمات توسعه یابد و منحصر به کووید نباشد‌. 

شریفی با بیان اینکه در این ایام عمل‌های جراحی و پیوند تعطیل نشده است، بیان کرد: در این مدت 327 پیوند کلیه، 385 پیوند کبد، 3 پیوند پانکراس، 12 پیوند قلب، 5 پیوند ریه و 136 پیوند مغزاستخوان انجام گرفته است.

انتهای پیام/س

نظرات بینندگان