کد خبر: ۱۵۳۹۰۶
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۷ - ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس:

ضرورت دارد با اقدامات مطلوب و جهادی، در راستای تحقق شعار سال گام برداریم

ایزدی با بیان اینکه سال جاری بعنوان تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین ابلاغ و همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار داشته، اظهار کرد: لذا ضرورت دارد با اقدامات مطلوب و جهادی، در راستای تحقق این مهم به عنوان یکی از اولویت ها و حل مشکلات واحدهای تولیدی گام برداریم.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، عصر امروز،شنبه هفدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، در چهارصد و چهلمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و کمیته اجرایی ارتقاء توان تولید اقتصاد مقاومتی  مشکلات تعداد ۸ واحد تولیدی ازجمله تسهیل و تسریع تخصیص مابه التفاوت ارز ، تامین مالی و تسهیلات،  تعیین و تکلیف زمین محل اجرای طرح ، تامین سوخت ،  تعیین و تکلیف بدهی بانکی ، تسهیل استمهال بانکی و.... مطرح و پس از بحث و تبادل نظر نسبت به صدور مصوبات برای رفع موانع این واحد ها تصمیمات عملیاتی و اجرایی در راستای مرتفع شدن مشکلات واحدهای تولیدی اتخاذ شد.

حمید رضا ایزدی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در این جلسه گفت: شیرپاستوریزه پگاه فارس، شن و ماسه ، بازرگانی جوان ( پوشاک ) ، فنی مهندسی کارت اعتباری فارس ، داراب لبن ،  بسته بندی گوشت وسر دخانه  از جمله واحد‌های تولیدی معرفی شده در این کارگروه بودند که مشکلات آن‌ها در چارچوب مقررات و ظرفیت‌های قانونی مانع‌زدایی شدند.

تحقق رشد اقتصادی استان در گرو حمایت و هدایت سرمایه‌گذاران و فعالین اقتصادی و تولیدی است 

وی با اشاره به اینکه تحقق رشد اقتصادی استان در گرو حمایت و هدایت سرمایه‌گذاران و فعالین اقتصادی و تولیدی است گفت : سال جاری بعنوان تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین  ابلاغ و همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار داشته ، لذا ضرورت دارد؛  با اقدامات مطلوب و جهادی، در راستای تحقق این مهم به عنوان یکی از اولویت ها و حل مشکلات واحدهای تولیدی گام برداریم.

ایزدی با اشاره به اهتمام جهت گره گشایی واحدهای تولیدی در راستای جلوگیری از توقف فرآیند تولید و تثبیت وضعیت اشتغال افزود : سازمان صمت فارس با رصد مداوم صنایع استان، واحدهای دارای مشکل را شناسایی و عارضه‌یابی کرده و به فراخور وضعیت هر کدام،تمهیدات، راهکارها و راه‌حل‌های ممکن را برای رفع مشکل در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ارایه می‌کند.

وی در پایان  با اشاره به هم افزایی و تعامل دستگاههای اجرایی استان تصریح کرد : دستگاه های اجرایی همراهی خوبی برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی دارند و تاکنون به واسطه تفاهم های اثربخش، بخش عمده ای از مشکلات موجود بین بنگاه های اقتصادی و دستگاه های اجرایی رفع شده است.

انتهای پیام/س
نظرات بینندگان