کد خبر: ۱۵۳۹۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۵ - ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون مطرح کرد:

تداوم عملیات مبارزه با ملخ مراکشی در اراضی و مراتع شهرستان کازرون

رشیدی از تداوم عملیات مبارزه با ملخ مراکشی در اراضی و مراتع شهرستان کازرون خبر داد و گفت: تا کنون سطح مبارزه با ملخ مراکشی در این شهرستان به 8 هزار هکتار رسیده است.
به گزارش سرویس  اقتصادی شهرستانهای شیرازه، حمید رشیدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون اظهار کرد: عملیات کنترل ملخ مراکشی از اواخر فروردین ماه سال جاری در مزارع غلات حاشیه تالاب پریشان این شهرستان آغاز شده و پیش بینی می شود تا اوایل خرداد ماه ادامه یابد. 

وی افزود: پیش بینی می‌شود تا پایان فصل مبارزه، سطح مبارزه با ملخ مراکشی در شهرستان کازرون  به 12هزار هکتار نزدیک شود.

رشیدی با بیان اینکه تأمین امنیت غذایی و رساندن محصولات سالم کشاورزی به دست مردم همواره از دغدغه های مسئولان است، تاکید کرد: تمهیدات لازم برای مبارزه و کنترل آفت ملخ در شهرستان کازرون انجام و 4 گروه‌ پایش و 4 گروه مبارزه در حال فعالیت شبانه‌روزی در این شهرستان هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون یادآور شد: کانون یابی مناطق آلوده محل تخم‌ریزی ملخ، تشکیل تیم‌هایی مبارزه مجهز به امکانات روز، کانون کوبی به محض مشاهده نخستین پوره‌ها و تامین تجهیزات لازم از مهمترین اقدامات این مدیریت به منظور مبارزه با آفت ملخ مراکشی به‌حساب می‌آید.

رشیدی در پایان از دامداران و زنبورداران درخواست کرد که علاوه بر سرکشی روزانه به مزارع و باغ‌ها، به مراتع و علفزار‌های مجاور نیز سرکشی کنند و به محض مشاهده آفت در اسرع وقت، به مراکز جهاد کشاورزی محل سکونت خود اطلاع دهند.

انتهای پیام/ف
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، اقتصادی
نظرات بینندگان