کد خبر: ۱۵۳۹۳۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
استاندار فارس در بازدید از روستای خاتونک شیراز:

بهبود وضعیت رفت و آمد مردم در روستاها مورد تاکید است

ایمانیه در بازدید از روستای خاتونک شیراز گفت: اعتبار لازم برای آسفالت راه‌ها و رفع مشکل آب آشامیدنی روستا اختصاص یافته است. معابر روستایی در طرح هادی با کمک بنیاد مسکن، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و خیرین باید آسفالت شود.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، محمد هادی ایمانیه از روستای خاتونک شهرستان شیراز بازدید کرد و از نزدیک به پای درد و دل مردم نشست.

وی پس از بازدید بر بهبود وضعیت رفت و آمد مردم در روستاها تاکید کرد.

 ایمانیه در بخشی از سخنان خود با توجه به اهمیت «ورزش» در بین جوانان و ساکنین روستا، دستور داد تا مجتمع فرهنگی و ورزشی نیمه تمام روستا، تکمیل و تجهیز شود.

الحاق اراضی به «دارالرحمه» روستای خاتونک و لایروبی مسیل های اطراف آن از دیگر مصوبات بازدید استاندار فارس بود. همچنین مقرر شد مشکل آب آشامیدنی این روستا تا ۳ ماه دیگر برطرف شود.

روستاهای حاشیه شیراز در اولویت بهسازی و توسعه معابر قرار دارند

عطاالله  زمانی مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی  استان فارس نیز در جریان این بازدید با بررسی مسائل و مشکلات این روستا اظهار کرد: همه روستاهای حاشیه شیراز در اولویت بهسازی و توسعه معابر قرار دارند و بنیاد مسکن در این محدوده فراتر از شاخص های استانی فعالیت عمرانی داشته است .

 وی بیان اینکه توسعه و محرومیت زدایی در روستاهای شهرستان شیراز گامی برای رفع حاشیه نشینی است افزود: ما از همه ظرفیت های قانونی برای توسعه روستایی دراین مناطق بهره گیری می کنیم.

 زمانی همچنین با بیان اینکه 376 هزار واحد مسکن روستایی در فارس وجود دارد که تاکنون 250 هزار واحد که معادل 66 درصد واحدهای مسکونی روستایی است مقاوم‌سازی شده است، اظهار داشت: سال گذشته 9 هزار و 900 واحد مسکونی روستایی به بهره‌برداری رسیده که حدود 500 میلیارد تومان وام به آنها پرداخت شده است.

تلاش در حفظ هویت معماری بومی روستایی و توزیع عادلانه اعتبارات

مسعود صف شکن  مدیر بنیاد مسکن شهرستان شیراز هم در حاشیه این بازدید عملکرد واحد مسکن روستایی بنیاد مسکن شیراز را در سالی که گذشت تشریح کرد و گفت:  ساخت منازل مقاوم  دربرابر حوادث طبیعی در روستا ، ایجاد اشتغال در روستا جهت استاد کاران و کارگران ساختمانی ، تبدیل محیط غیر بهداشتی روستا به محیط بهداشتی و قابل سکونت، تلاش در حفظ هویت معماری بومی روستایی و توزیع عادلانه اعتبارات بانکی در مسکن روستاها از جمله اهدافی است که در مناطق روستایی دنبال می شود از این رو بنیاد مسکن در این شهرستان  اقدام به پرداخت 9855 فقره تسهیلات مقاوم سازی از طریق بانکهای عامل  از سال 1384 تاکنون جهت ساخت منازل مقاوم روستایی کرده است ،  نظارت بر ساخت وسازوارائه خدمات فنی،جهت 14670 باب منزل مسکونی ساخته شده درروستاهای شهرستان شیراز،با نظارت کامل از طریق ،ناظرین این بنیاد انجام پذیرفته است.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان شیراز ادامه داد : از دیگر فعالیتهای انجام شده در حوزه واگذاری زمین در این شهرستان  2500 قطعه به صورت کلی تا کنون   در روستاهای شهرستان  شیرازجهت ساخت منازل مسکونی به متقاضیان واگذار  گردیده است. طرح باز سازی ونوسازی مسکن روستایی مناطق سانحه دیده نیز در 268 واحد مسکونی اجرا شده و با اجرای طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی 340  قرار داد با متقاضیان منعقد شده است.

به گفته صف شکن پرداخت تسهیلات قرض الحسنه مسکن روستایی به 162  متقاضی از سوی بانک مهر و  پرداخت وام قرض الحسنه به  352 متقاضی از دیگر کارکردهای بنیاد مسکن شیراز در سال گذشته است ، همچنین بیمه واحد های مسکن روستایی  نیز برای 588 واحد مسکونی انجام شده است.

 انتهای پیام/س
نظرات بینندگان