کد خبر: ۱۵۳۹۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۳ - ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱

سرانه فضای سبز شیراز بالاتر از استاندارد است

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز گفت: سرانه فضای سبز این کلانشهر بالاتر از استاندارد است که در حفظ آن باید تلاش بیشتری انجام شود.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، مسعود زارعی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز گفت: شهر شیراز سابقه دیرینه‌ای در موضوع سرانه فضای سبز و باغ‌های قصردشت و سایر باغ‌های گسترده در سطح شهر داشته و این سابقه مربوط به زمانی بوده که ابنیه و ساختمان‌ها و مناطق شهری در شیراز محدود بوده، اما وسعت باغات بسیار گسترده بوده است.

وی افزود: در موضوع فضای سبز علاوه بر توسعه و گسترش آن نیاز است تا گونه‌های گیاهان بومی شده شهر شیراز را توسعه دهیم و این اقدام ارزشمندی است که در سال جاری در دستور کار اجرا داریم تا بیش از یکصد هزار نهال بهار نارنج غرس شود.

زارعی با اشاره به اینکه شهر شیراز با بهار نارنج شناخته شده است، گفت: این برندی است که شهر شیراز به آن معروف است و باید آنرا به عنوان یکی از ارزش‌های شهر شیراز توسعه بدهیم.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز با اشاره به اینکه موضوعات اصلی در حوزه فضای سبز در کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری به صورت هدفمند دنبال می‌شود و مصوبات آن برای اجرا به شهرداری ابلاغ شده است، بیان کرد: در این خصوص موضوعات با دقت رصد میشود تا شهرداری با جدیت هر چه تمام در بسط و گسترش، حفظ و نگهداری فضای سبز اقدامات لازم را انجام دهد.

زارعی با اشاره به این اقدامات عنوان کرد: ساخت تصفیه خانه‌های محلی که در بودجه ۱۴۰۱ دیده شده و در صحن شورا تأکید شده است تا شهرداری هر چه سریع‌تر عملیات اجرایی احداث اولین تصفیه خانه محلی را انجام دهد. همچنین موضوع خرید پساب از سازمان آبفا باید صورت بگیرد که در این خصوص شهرداری موظف است باتوجه به بودجه تخصیص داده شده هر چه سریع‌تر انتقال عملیات پساب تصفیه خانه‌ها را در دستور کار قرار دهد و از آن در برای آبیاری فضای سبز شهری استفاده کند.

وی در پایان اضافه کرد: موضوع مهم دیگر که براساس تصمیم گرفته شده در کمیسیون در خصوص استفاده از امکانات به روز برای استفاده بهینه از آب و بهره مندی از سیستم آبیاری مدرن و تحت فشار و قطره‌ای در راستای جلوگیری از هدر رفت آب در دستور کار است و در صورتیکه بخشی از اعتبارات را در این زمینه هزینه کنیم، این هزینه کرد به نوعی درآمدزایی برای شهرداری است و از هدر رفت منابع آب جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام/ف
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان