کد خبر: ۱۵۳۹۶۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۲ - ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
بسته ویژه حوادث شیرازه:

دستگیری متهمان نزاع دسته جمعی در اقلید

مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث «شیرازه» مشاهده کنید.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه،مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث «شیرازه» مشاهده کنید.

کشف موتورسیکلت چهار چرخ قاچاق

فرمانده انتظامی لارستان از کشف یک دستگاه موتورسیکلت چهار‌چرخ خارجي قاچاق به ارزش 6 ميليارد ريال در اين شهرستان خبر داد.

 سیدمحمد یوسفی در تشریح جزئیات این خبر بيان كرد: ماموران انتظامی پاسگاه چهار برکه حین گشت زنی و کنترل خودروهای عبوری در محور مواصلاتی بندرعباس-لارستان به یک دستگاه وانت نيسان مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف كردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو یک دستگاه موتورسیکلت چهارچرخ خارجي قاچاق و فاقد مجوز قانوني کشف شد.

فرمانده انتظامی لارستان با اشاره به دستگیری یک نفر در این خصوص، اظهار داشت: برابر نظر کارشناسان ارزش موتورسيكلت قاچاق مکشوفه 6 میلیارد ریال برآورد شده است.

 يوسفي تصريح كرد: برخورد با کالاهای قاچاق به صورت جدي در دستور کار این فرماندهی است و از مردم تقاضا می‌شود موارد مشکوک را در کمترین فرصت از طريق تلفن 110 در اختیار پلیس قرار دهند.

پلمپ 16  واحد صنفی متخلف در پاسارگاد

فرمانده انتظامی پاسارگاد از پلمب 16 واحد صنفی متخلف در این شهرستان خبر داد.

 مصطفی توکلی ، در تشریح این خبر بيان كرد: طي هفته گذشته طرح بازدید و نظارت بر واحدهای صنفی توسط ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی این فرماندهی و كاركنان اداره صمت در سطح شهرستان به اجرا در آمد.

وي با اشاره به بازديد از 63 واحد صنفي طی هفته گذشته، تصريح كرد: در اين طرح 16 واحد صنفي نيز به دليل عدم توجه به اخطارهاي داده شده پلمب و به 25 واحد صنفی متخلف نیز اخطار داده شد.

فرمانده انتظامي پاسارگاد ضمن تقدیر از همکاری خوب شهروندان به خصوص اصناف و بازاریان با پلیس، از همه صنوف خواست با رعایت قانون و احترام به حقوق شهروندان و مصرف کنندگان، پلیس را در برقراری امنیت اقتصادی جامعه یاری كنند.

دستگیری سارق انبار منازل با 11 فقره سرقت در شیراز

فرمانده انتظامی شيراز از شناسایی و دستگیری سارق انبار منازل مسكوني با 11 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

 فرج شجاعي ، بيان كرد: در پی وقوع چند فقره سرقت از انبار منازل در محدوده شمال شرق شیراز، شناسایی و دستگیری سارقان در دستور كار مأموران قرار گرفت.

وی گفت: در همین راستا ماموران كلانتري 19 بوستان با اقدامات فني و پلیسی موفق شدند در اين خصوص يك نفر سارق را شناسايي و وی را در مخفيگاهش دستگير كنند.

فرمانده انتظامی شیراز با بيان اينكه متهم در بازجويي اوليه به 11 فقره سرقت از انبار منازل اقرار كرد، گفت: در بازرسی از محل مورد نظر، مقادیری اموال مسروقه از نوع درب فلزي، دوچرخه، کولر، ماشین لباسشويي، خشک کن و ... کشف شد.

 شجاعي با بيان اينكه متهم براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد، از شهروندان خواست هرگونه اخبار و اطلاعات در زمينه فعاليت سارقان و برهم‌ زنندگان نظم و امنيت عمومی و افراد مشکوک را از طريق تماس با مرکز 110 به پلیس اطلاع دهند.

کشف 20 تن آرد قاچاق در بختگان

فرمانده انتظامي بختگان از كشف 20 تن آرد قاچاق به ارزش 2 میلیارد ريال در این شهرستان خبر داد.

 احمد رحماني ، اظهار داشت: ماموران انتظامي بختگان حين کنترل خودروهاي عبوري به يك دستگاه كاميون مشکوک و آن را براي بررسي بيشتر متوقف کردند.

وی ادامه داد: ماموران انتظامي موفق شدند در بازرسي از اين كاميون 20 تن آرد قاچاق و خارج از توزيع شبكه را کشف كنند.

 رحماني با بيان اينكه كارشناسان ارزش آردهاي مكشوفه را 2 ميليارد ريال برآورد كرده‌اند، عنوان داشت: راننده براي سير مراحل قانوني به مرجع قضائي معرفي شد.

اجراي طرح برخورد با موتورسواران متخلف درني‌ريز

فرمانده انتظامي ني‌ريز گفت: طرح انضباط بخشی به تردد موتورسیکلت‌ها و برخورد با راکبان متخلف توسط پلیس اين شهرستان اجرا شد.

 عظیم‌اله  کرمی ، بيان كرد: به منظور ارتقاء نظم و امنيت عمومي، طرح برخورد با راكبان موتورسيكلت‌سوار متخلف طي هفته گذشته در شهرستان ني‌ريز اجرا شد.

وي افزود: ماموران انتظامي پس از هماهنگي با مقام قضائي موفق شدند در اجراي اين طرح 62 دستگاه موتورسيكلت متخلف كه اقدام به حرکت خلاف در معابر، تردد در پیاده‌روها، مخدوش و پوشاندن پلاک و ایجاد آلودگی صوتی و همچنين مزاحمت براي شهروندان كرده بودند را توقيف كنند.

دستگیری متهمان نزاع دسته جمعی در اقلید

فرمانده انتظامي شهرستان اقلید گفت: 6 نفر از متهمان نزاع و درگيري دسته جمعي دستگير و روانه دادسرا شدند.

 مراد صارمی ، بیان داشت: در پی اعلام مركز فوريت‌هاي پليسي 110 مبني بر وقوع يك فقره نزاع و درگيري دسته جمعي در منطقه چاوش بلافاصله ماموران انتظامي شهرستان اقليد براي بررسي موضوع به محل مذكور اعزام شدند.

وي فزود: ماموران در بررسي‌هاي اوليه مطلع شدند كه تعدادي افراد به دليل اختلاف ملكي با يكديگر درگير و در اين خصوص 2 نفر بوسيله سلاح سرد به شدت مجروح شده‌اند.

فرمانده انتظامي شهرستان اقلید تصريح كرد: ماموران سريعا با اقدامات فني و تخصصي موفق شدند در اين خصوص 6 نفر از عاملان نزاع و درگيري را دستگير و به مقر انتظامي دلالت دهند.

 صارمي با اشاره به معرفی متهمان به مراجع قضائی، از قاطعیت ماموران انتظامی که با اقدام به موقع از افزایش دامنه نزاع جلوگیری به عمل آوردند تشکر کرد و به بر هم زنندگان نظم و امنیت عمومی هشدار داد؛ سلب آسایش شهروندان و ایجاد نزاع و درگیری در سطح جامعه خط قرمز پلیس بوده و مجموعه انتظامی اقلید با همکاری مقام قضائی به شدت با مخلان نظم و امنیت عمومی که موجب سلب آسایش شهروندان شوند قاطعانه برخورد خواهند کرد.

دستگيري سارق با 11 فقره سرقت درآباده

جانشين انتظامی آباده از دستگيري سارق سابقه‌دار با 11 فقره انواع سرقت در آن شهرستان خبر داد.

 حسين محمدي در بیان جزئیات این خبر اظهار داشت: در پي وقوع چند فقره سرقت‌ منزل، مغازه، مزارع و باغات، معابر و قطعات خودرو در برخي از محله‌های شهرستان آباده، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامي قرار گرفت.

وی افزود: با آغاز تحقیقات پلیس سرانجام ماموران موفق شدند در اين خصوص يك سارق حرفه‌اي و سابقه‌دار را شناسایی و وي را در مخفيگاهش دستگیر کنند.

جانشين انتظامی شهرستان آباده تصريح كرد: در بازرسي از مخفيگاه سارق 7 دستگاه موتورسيكلت، گريس پمپ خودرو، سم‌پاش كشاورزي، فرز، دينام، چراغ نورافكن، دوربين مداربسته، تعدادي شيرآلات، چادرخودرو، پل فلزي معابر، نردبان ، قيچي بزرگ، ابزارآلات كشاورزي و.....مسروقه كشف شد.

 محمدي با بيان اينكه متهم در بازجويي اوليه به 11 فقره سرقت منزل، مغازه، مزارع و باغات، معابر و قطعات خودرو اقرار كرد، گفت: كارشناسان ارزش اموال مكشوفه را 500 ميليون ريال برآورد كرده‌اند.

اين مقام انتظامي با اشاره به معرفی سارق به مراجع قضائی، بر عزم جدی پلیس در برخورد با سارقان تاکید و از شهروندان خواست ضمن رعایت هشدارهای انتظامی در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طريق تلفن 110 به پليس گزارش كنند.

تصادف سمند با موتورسیکلت يك کشته و4 مصدوم برجای گذاشت

فرمانده انتظامي شهرستان جهرم گفت: تصادف سمند با موتورسیکلت در بلوار مادر یک کشته و 4 مصدوم بر جای گذاشت.

 خسرو رزمجويي ، اظهار داشت: در پي اعلام مرکز فوريت‌هاي پليسي 110 مبني بر وقوع يک فقره تصادف در بلوار مادر شهرستان جهرم ، بلافاصله ماموران پليس و نيروهاي امدادي به محل اعزام شدند.

وي ادامه داد: در بررسي به عمل آمده مشخص شد یك سواري سمند با 3 سرنشين با یک دستگاه موتورسیکلت با 2 راكب و ترك‌نشين به شدت برخورد کرده است.

فرمانده انتظامي شهرستان جهرم با بيان اينكه در اين حادثه متاسفانه ترك‌نشين موتورسیکلت بر اثر شدت جراحات وارده فوت و  راكب  و 3 سرنشين خودرو نيز مجروح و روانه بيمارستان شدند، افزود: كارشناسان پليس راهور علت حادثه را عدم توجه به جلو از جانب راننده سمند اعلام کردند.
 رزمجويي با بیان اینکه رعايت قوانين و پرهيز از هرگونه عجله و شتاب در رانندگي نقش مهمي در پيشگيري از تصادفات دارد، از رانندگان خواست با پرهيز از هرگونه تخلف حين رانندگي سفري ايمن و خوشي را براي خود و همسفران مهيا کنند.


انتهای پیام/س
نظرات بینندگان