کد خبر: ۱۵۳۹۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۲ - ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
استاندار فارس:

جهاد دانشگاهی در فارس باید به سقف توانمندی برسد

استاندار فارس ضمن تاکید براینکه جهاد دانشگاهی فارس باید به سقف توانمندی‌ها برسد؛ خاطرنشان کرد که مدیریت استان در عرصه‌های فعالیت‌های این نهاد می‌تواند تسهیل گر باشد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه،محمدهادی ایمانیه  استاندار فارس  در آیین انعقاد تفاهم نامه راه‌اندازی مراکز درمان ناباروری و تشخیص و درمان سرطان جهاد دانشگاهی فارس در شیراز که با حضور رئیس جهاددانشگاهی کشور برگزار شد، بیان کرد: نهادهای انقلابی همانند جهاد دانشگاهی نقش ویژه‌ای در پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی داشته‌اند و رشد آنها موجب منفعت کشور شد.

وی با تاکید براینکه ظرفیت‌های فارس در بسیاری از عرصه‌ها کم نظیر است، افزود: جهاد دانشگاهی باید در استان فارس به سقف توانمندی برسد و ما هم در عرصه‌های فعالیت‌های این نهاد نیز می‌توانیم تسهیل گر باشیم. 

ایمانیه با بیان اینکه شیراز قطب پزشکی است و در زمینه «توریسم درمانی» گام‌های مهمی برداشته می‌شود، گفت: در آینده‌ای نزدیک تفاهم نامه «شهرک دارویی و گیاهان دارویی» به امضا خواهد رسید.

استاندار فارس با اشاره به تفاهم نامه علوم پزشکی شیراز و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در سال‌های گذشته، خاطرنشان کرد: پیگیر تحقق سرمایه گذاری یک هزار میلیارد تومانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در عرصه گیاهان دارویی در استان هستیم. 

ایمانیه «ناباروری و جمعیت» را یکی از موضوعات مهم کشور دانست و اظهار کرد: به عنوان اولین استان کشور، قرارگاه صیانت از جمعیت در استان فارس تشکیل شده و با حضور سازمان‌های مرتبط امیدواریم در این راستا موفقیت‌های بیشماری کسب کنیم، چراکه رهبر معظم انقلاب طی سال‌های متمادی خطر تنزل جمعیت را متذکر شدند.

وی همچنین بر لزوم هماهنگی بین دانشگاه علوم پزشکی و جهاد دانشگاهی تاکید و خاطرنشان کرد: دانشجویان پزشکی می‌توانند دوره کارآموزی، تحصیل و پژوهش را در بخش‌های مرتبط در جهاد دانشگاهی سپری کنند. 

مدیر ارشد استان فارس با اشاره به اینکه در موضوع درمانی نیز ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، مجمع خیرین و... کمک خواهند کرد، بیان کرد: در سال ۱۴۰۱ بالاترین بودجه سال‌های پس از انقلاب به موضوع جمعیت اختصاص پیدا کرده و در برش استانی از این بودجه به تشخیص و درمان ناباروری کمک خواهیم کرد.

انتهای پیام/ف
منبع: ایسنا
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان