کد خبر: ۱۵۳۹۸۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۹ - ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس :

دریافت کمک های یارانه ای دولتی در طرح نهضت ملی مسکن دور از انتظار نیست

زمانی از دریافت کمک های یارانه ای دولتی در طرح نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت:گر پرداخت بخشی از سود این وام در قالب یارانه توسط دولت تضمین شود، اعطای تسهیلات به متقاضیان با نرخ‌های یارانه‌ای خواهد بود و در صورت تصویب و ابلاغ مصوبات دهک های یک تا سه بیشترین کمک و یارانه‌های دولتی را دریافت خواهند کرد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، عطالله زمانی مدیر کل بنیاد مسکن  استان فارس در حاشیه بازدید از پروژه طرح نهضت ملی مسکن شهرستان ممسنی با یاد آوری اینکه شیوه‌نامه دریافت تسهیلات نهضت ملی مسکن از سوی بانک به شعب ابلاغ شده است گفت: افرادی که در این طرح مشارکت دارند می‌توانند با نرخ سود ۱۸ درصد تسهیلات دریافت کنند؛ البته اگر پرداخت بخشی از سود این وام در قالب یارانه توسط دولت تضمین شود، اعطای تسهیلات به متقاضیان با نرخ‌های یارانه‌ای خواهد بود و در صورت تصویب و ابلاغ مصوبات  دهک های یک تا سه بیشترین کمک و یارانه‌های دولتی را دریافت خواهند کرد.


وی اضافه کرد : مراکز استان‌ها با جمعیت کمتر از یک‌ میلیون نفر ۳۵۰ میلیون تومان ، سایر شهرها ۳۰۰ میلیون تومان و روستاها ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات در این طرح دریافت می کنند . نرخ سود این تسهیلات که به تازگی از سوی بانک   به شعب ابلاغ شده ۱۸ درصد و طول دوره پرداخت آن ۲۰ ساله است.

زمانی در ادامه اظهار کرد : در صورتی‌ که پرداخت بخشی از سود تسهیلات در قالب  تضمین شود، اعطای تسهیلات به متقاضیان با نرخ‌های یارانه‌ای امکان‌پذیر خواهد بود. دهکهای اول تا سوم مشمول بیشترین کمکهای دولتی شامل یارانه‌ها، مشوقها و معافیتهای مالیاتی طرح نهضت ملی مسکن هستند.


مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس در مورد طرح نهضت ملی مسکن در استان فارس  نیز گفت: این طرح در ادامه طرح اقدام ملی مسکن است اما به شکل قانونمند‌تر با منابع و اعتبارات شفاف‌تر اجرا می‌شود که در مجموع در 122 شهر فارس اجرا می‌شود که تاکنون 119 شهر آن رسمیت پیدا کرده و در حال حاضر در 105 شهر در حوزه راه و شهرسازی فارس و لارستان فعالیت داریم.

وی با بیان اینکه در مجموع 174 هزار و 417 متقاضی ثبت‌نام کردند که تاکنون 51 هزار و 25 متقاضی پالایش شده است اما در این بین تنها 14 هزار و 196 متقاضی برای تایید نهایی درخواست به بنیاد مسکن مراجعه کرده‌اند، افزود: در تمامی شهرستان‌ها بین یک تا 4 دفتر پیشخوان برای نهایی شدن درخواست متقاضیان فعال کردیم اما از بین 51 هزار متقاضی پالایش شده تنها 14 هزار متقاضی مراجعه کرده‌اند.

زمانی با بیان اینکه تاکنون برای 5 هزار و 515 واحد مسکونی در این طرح زمین تامین شده و به بنیاد مسکن تحویل داده شده است، اظهار داشت: 5 هزار و 219 متقاضی را به این پروژه‌ها لینک کردیم و نزدیک به 1200 واحد نیز پروانه ساختمانی اخذ کرده‌اند.

 محمود رضا طالبان مدیر کل مسکن و شهرسازی فارس نیز در این نشست گزارشی از پیشرفت طرح ارائه داد و بیان داشت : هم اینک ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار زمین در استان فارس برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تامین شده و یک هزار و ۱۱۰ هکتار نیز در شهرهایی که زمین دولتی وجود نداشته با مالکین در دست توافق است.

 وی از شهرداری‌ها خواست تا  روند صدور پروانه‌های ساختمانی طرح نهضت ملی مسکن را تسریع کنند  و افزود :  می کوشیم تا روند اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن در این استان شتاب گیرد.

 انصاری فرماندار شهرستان ممسنی نیز با اعلام آمادگی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن دراین شهرستان ابراز داشت : از همه ظرفیت های قانونی برای پیشبرد این طرح و رفع مشکلات آن بهره گیری خواهد شد .

انتهای پیام/س
نظرات بینندگان