کد خبر: ۱۵۳۹۸۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۳ - ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
مدیر عامل برق منطقه ای فارس :

برق مورد نیاز برای تاسیسات خط دوم آبرسانی به شیراز تامین گردیده است

حقیقی با بیان اینکه برق مورد نیاز برای تاسیسات خط دوم آبرسانی به شیراز تامین گردیده است افزود: همه شرایط برای بهره برداری از این تاسیسات با ظرفیت کامل فراهم است .
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، یداله حقیقی مدیر عامل شرکت برق منطقه ای استان فارس در بازدید از خط دوم آبرسانی به شیراز، از محل تصفیه خانه خط دوم انتقال آب شرب به کلانشهر شیراز نیز بازدید و جنبه های مختلف تامین برق به تاسیسات انتقال آب مورد بررسی قرار گرفت.


وی در ادامه عنوان کرد : برق تصفیه خانه  و سایر مشکلات پیش روی خط دوم انتقال آب شرب به کلانشهر شیراز که در حوزه تامین برق بوده است مرتفع شده و این طرح  با ظرفیت کامل به بهره برداری خواهد رسید .

حقیقی با بیان اینکه تامین برق ایستگاه پمپاژ تاسیسات آبرسانی یک ضرورت است افزود: با تدبیر و درایت متخصصین و مهندسان در شرکت برق استان فارس تامین برق در شرایط مختلف بررسی و مطالعه شده است و به گونه ای که خللی در کارکرد ایستگاههای تقویت فشار ایجاد نشود امکانات تامین و انتقال برق برنامه ریزی شده و برای آن راهکار اندیشیده شده است که قطع برق در مسیر ایستگاهها رخ ندهد.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای استان فارس خاطر نشان کرد : طی یک اقدام جهادگونه با نصب ایستگاه برق جدید و افزایش  ظرفیت ایستگاه پمپاژ در طول مسیر برنامه ریزی شده است تا ایستگاههای تقویت فشار آب در خط دوم انتقال آب به شیراز همیشه و همواره برقدار باشند.

وی در ادامه اظهار کرد : همه موارد احتمالی چالش برانگیز از جمله تامین برق در نقاط اوج مصرف تابستانی ، امکان ایجاد اختلال در کارکرد  دیزل ژنراتورها برای تامین برق تاسیسات آبرسانی در راستای تامین آب پایداربررسی و مطالعه شده است .

لازم به ذکر است که پروژه خط دوم انتقال آب شرب از سد درودزن به کلانشهر شیراز با  طول خط انتقال  77 کیلومتر تا مخازن معالی از جنس لوله فولادی در قطرهای 1400 تا 1800 میلیمتر و دارای تصفیه خانه و ایستگاه پمپاژ هر کدام به ظرفیت 3 متر مکعب در ثانیه و به ارتفاع 250 متر  و تونلی به طول  12 کیلومتر است  که تا کنون 85  درصد  پیشرفت فیزکی داشته است و فاز اول آن در تیرماه 1399 به بهره برداری رسیده است.

انتهای پیام/س
نظرات بینندگان